Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jaki napęd do drewnianych drzwi garażowych?

Darek K. 16 Lis 2015 13:27 2772 11
  • #1 16 Lis 2015 13:27
    Darek K.
    Poziom 10  

    Witam,
    chciałem założyć sobie napęd do drewnianych drzwi garażowych. Nie chciałbym żeby siłowniki ograniczały mi szerokość wjazdu. Znalazłem informacje na internecie, że można zamontować napęd od bram segmentowych/uchylnych.
    I tu mam pytanie, czy każdy tego typu napęd nadaje się do takich drzwi ?
    Na internecie praktycznie nie ma informacji o tym. Oczywiście zależy mi na cenie szukam taniego napędu. Drążki do popychania drzwi sam chciałbym zrobić (ceny tego są "zaporowe" i sięgają ceny samego napędu).

    Coś mi podpowiecie w tym temacie ?

    Pozdrawiam
    Darek

    0 11
  • #2 16 Lis 2015 14:25
    WędkarzStoLica
    Poziom 29  

    Darek K. napisał:
    Nie chciałbym żeby siłowniki ograniczały mi szerokość wjazdu.

    To drzwi skrzydłowe? Wzmocnij drzwi i zamontuj na górze to Ci nie ograniczą szerokości wjazdu.

    0
  • #3 16 Lis 2015 14:44
    Darek K.
    Poziom 10  

    Tak, to drzwi drewniane dwuskrzydłowe z okienkami na górze.
    Takie napędy są też dużo droższe. Dlatego pomyślałem, że napęd od bramy segmentowej będzie lepszy i tańszy.

    0
  • #4 16 Lis 2015 17:21
    Stalowy RAT
    Poziom 8  

    Napęd do bramy segmentowej jest z mocowaniem górnym , a brama jest rozwierna , tak samo jak uchylna - tylko tanie siłowniki do bramy rozwiernej , mocowane na górze , jak przedmówca pisał.

    0
  • #5 16 Lis 2015 19:38
    Darek K.
    Poziom 10  

    Stalowy RAT napisał:
    Napęd do bramy segmentowej jest z mocowaniem górnym , a brama jest rozwierna , tak samo jak uchylna - tylko tanie siłowniki do bramy rozwiernej , mocowane na górze , jak przedmówca pisał.


    Napęd do bramy uchylnej i segmentowej jest chyba taki sam. Jest mocowany do sufitu.
    Mi chodzi o takie rozwiązanie jak na rysunku:
    Jaki napęd do drewnianych drzwi garażowych?

    0
  • #6 16 Lis 2015 21:17
    208885
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 17 Lis 2015 00:40
    kotbury
    specjalista -automatyka bramowa

    Cytat:
    Więcej tańczenia z taką konstrukcją , niż przyjemności z użytkowania

    Nie zgodzę się - mam u siebie DOKŁADNIE taki patent - samoróbkę - do wózka zamiast płaskownika pociągowego umocowany krótki teownik, do niego przez dwa bolce profile zamknięte 2x2 jako cięgna. Jeśli autor sobie życzy - mogę dać parę fotek.
    Napęd to Chamberlain ML500 więc trudno uznać go za drogi (na dodatek szyna z metrowych segmentów więc teortetycznie sztywność taka sobie).
    Akurat z wyboczeniem ani wiatrem nie było absolutnie przez 5 lat problemu.
    Jedyna trudność przy budowie to dokładne spasowanie długości cięgien aby skrzydła nie haczyły o siebie. (na początku chciałem cięgno skrzydła spodniego wyposażyć w sprężynowy teleskop coby wcześniej się domykało i nie haczyło o wierzchnie ale potem okazało sie że dokładne dobranie długości cięgien załatwia sprawę).

    Kłopot u mnie stanowi konieczność co jakiś czas (przy zmianie pogody) dopasowania siły - drzwi są stareńkie, paczą się od wilgoci i dla dokładnego domknięcia napęd musi pokonać sprężystość krzywych skrzydeł (które inaczej układają się przy wilgotnej pogodzie a inaczej przy suchej) - przy porządniejszych i prostych skrzydłach problem nie powinien występować.

    Taki paten stosuje Tousek jako opcja przy swoich napędach garażowych i jakoś działa (tylko cena odpowiednia dla nich.....).

    PS.
    Cytat:
    tanie napędy nie mają zbyt silnych szyn , i są wyposażone w pasek zębaty
    tanie napędy właśnie prawie nigdy nie mają paska (to extras - stosowany dla wyciszenia napędu - np szyna z paskiem do Faaca D600 kosztuje o 1/3 więcej niż łańcuchowa) - kevlar kosztuje a łańcuch rowerowy jakby mniej - na dodatek w mojej budżetówce łańcuch jest tylko na połowie długości (na odcinku współpracującym z zębatką) - reszta to stalowa linka.
    Koszt mojego rozwiązania - 350 zł za Chamberlaina i 20 zł za stalowe elementy

    0
  • #8 17 Lis 2015 08:06
    Darek K.
    Poziom 10  

    [quote="kotbury"]

    Cytat:
    Więcej tańczenia z taką konstrukcją , niż przyjemności z użytkowania

    Nie zgodzę się - mam u siebie DOKŁADNIE taki patent - samoróbkę - do wózka zamiast płaskownika pociągowego umocowany krótki teownik, do niego przez dwa bolce profile zamknięte 2x2 jako cięgna. Jeśli autor sobie życzy - mogę dać parę fotek.

    Bardzo proszę o parę zdjęć, właśnie o takie rozwiązanie mi chodzi.
    Czy dowolny napęd będzie pasował ? Czy w niektórych napędach będą przeszkody techniczne do takiego rozwiązania ?

    0
  • #10 17 Lis 2015 14:13
    Darek K.
    Poziom 10  

    A czy model Came home HG600 byłby dobry? Jest trochę modeli w podobnej cenie - co wybrać ?

    0
  • Pomocny post
    #11 17 Lis 2015 18:16
    kotbury
    specjalista -automatyka bramowa

    Raczej się nada - ma ręczne ustawianie pozycji krańcowych i automatyczne przyswajanie siły - przyjrzyj się konstrukcji wózka czy da się obsadzić jakiś uchwyt dla cięgien - przeważnie się da bo wózek ciągnie płaskownik a zamiast płaskownika w szczelinę wózka zawsze da się coś wsadzić....

    Jaki napęd do drewnianych drzwi garażowych? Jaki napęd do drewnianych drzwi garażowych? Jaki napęd do drewnianych drzwi garażowych? Jaki napęd do drewnianych drzwi garażowych?

    Aha - ważna rzecz - w takiej konfiguracji napęd działa odwrotnie - zamykanie staje się otwieraniem czyli jak używasz zabezpieczeń kierunkowych typu fotki to musisz odwrócić elektrycznie kierunek obrotów silnika (zamieniając kable) - co może skończyć się utratą gwarancji z racji ingerencji w napęd.
    Jeśli nie będziesz używał fotek to standardowe zabezpieczenie w napędach garażowych - czyli przeciążeniówka - będzie działała z grubsza dobrze (zawsze odwróci kierunek, tylko przeważnie na otwieraniu napęd po puknięciu drzwi w przeszkodę zamyka się się tylko o parę centymetrów, na zamykaniu otwiera się do końca - odwrócenie sytuacji nie powinno być zbyt uciążliwe).

    1
  • #12 18 Lis 2015 12:12
    Darek K.
    Poziom 10  

    kotbury napisał:
    Raczej się nada - ma ręczne ustawianie pozycji krańcowych i automatyczne przyswajanie siły - przyjrzyj się konstrukcji wózka czy da się obsadzić jakiś uchwyt dla cięgien - przeważnie się da bo wózek ciągnie płaskownik a zamiast płaskownika w szczelinę wózka zawsze da się coś wsadzić....

    Jaki napęd do drewnianych drzwi garażowych? Jaki napęd do drewnianych drzwi garażowych? Jaki napęd do drewnianych drzwi garażowych? Jaki napęd do drewnianych drzwi garażowych?

    Aha - ważna rzecz - w takiej konfiguracji napęd działa odwrotnie - zamykanie staje się otwieraniem czyli jak używasz zabezpieczeń kierunkowych typu fotki to musisz odwrócić elektrycznie kierunek obrotów silnika (zamieniając kable) - co może skończyć się utratą gwarancji z racji ingerencji w napęd.
    Jeśli nie będziesz używał fotek to standardowe zabezpieczenie w napędach garażowych - czyli przeciążeniówka - będzie działała z grubsza dobrze (zawsze odwróci kierunek, tylko przeważnie na otwieraniu napęd po puknięciu drzwi w przeszkodę zamyka się się tylko o parę centymetrów, na zamykaniu otwiera się do końca - odwrócenie sytuacji nie powinno być zbyt uciążliwe).


    Dzięki za pomoc. Pozostaje mi tylko wybrać napęd i opracować przeróbkę.

    Pozdrawiam

    0