Witam
Mam problem z prądem w Stilo. Po kilku dniach postoju akumulator zostaje rozładowany, problem nie występuje po odłączeniu klem.
Wpiąłem się miernikiem i wyszło 0,3A na postoju, a z tego co wyczytałem w tym modelu powinno być 0,03A.
Odłączanie bezpieczników nic nie dało. Dopiero po odpięciu przewodu od rozrusznika i alternatora dało efekt w postaci 0,03A poboru prądu.
Alternator zdemontowany i dla pewności podpiąłem go "na krótko" do akumulatora przez amperomierz i nadal pokazuje 0,3A.
Za radami znalezionymi na forum sprawdziłem mostek prostowniczy i wygląda na to że jest sprawny. Najpierw sprawdzone samym miernikiem (funkcja sprawdzania diod) a potem pod obciążeniem z żarówką 55W i zasilaniem z prostownika. Wszędzie przewodzi w jedną stronę - na każdej diodzie oraz między blachami. Spadek napięcia około 530mV na diodach, między blachami 1100mV.
Co jeszcze może być przyczyną poboru prądu przez alternator i jak to sprawdzić?
Alternator Bosch 90A
Mam problem z prądem w Stilo. Po kilku dniach postoju akumulator zostaje rozładowany, problem nie występuje po odłączeniu klem.
Wpiąłem się miernikiem i wyszło 0,3A na postoju, a z tego co wyczytałem w tym modelu powinno być 0,03A.
Odłączanie bezpieczników nic nie dało. Dopiero po odpięciu przewodu od rozrusznika i alternatora dało efekt w postaci 0,03A poboru prądu.
Alternator zdemontowany i dla pewności podpiąłem go "na krótko" do akumulatora przez amperomierz i nadal pokazuje 0,3A.
Za radami znalezionymi na forum sprawdziłem mostek prostowniczy i wygląda na to że jest sprawny. Najpierw sprawdzone samym miernikiem (funkcja sprawdzania diod) a potem pod obciążeniem z żarówką 55W i zasilaniem z prostownika. Wszędzie przewodzi w jedną stronę - na każdej diodzie oraz między blachami. Spadek napięcia około 530mV na diodach, między blachami 1100mV.
Co jeszcze może być przyczyną poboru prądu przez alternator i jak to sprawdzić?
Alternator Bosch 90A