Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Fiat Stilo - Alternator "bierze" prąd.

16 Nov 2015 19:21 1761 4
  • Level 9  
    Witam

    Mam problem z prądem w Stilo. Po kilku dniach postoju akumulator zostaje rozładowany, problem nie występuje po odłączeniu klem.

    Wpiąłem się miernikiem i wyszło 0,3A na postoju, a z tego co wyczytałem w tym modelu powinno być 0,03A.
    Odłączanie bezpieczników nic nie dało. Dopiero po odpięciu przewodu od rozrusznika i alternatora dało efekt w postaci 0,03A poboru prądu.

    Alternator zdemontowany i dla pewności podpiąłem go "na krótko" do akumulatora przez amperomierz i nadal pokazuje 0,3A.

    Za radami znalezionymi na forum sprawdziłem mostek prostowniczy i wygląda na to że jest sprawny. Najpierw sprawdzone samym miernikiem (funkcja sprawdzania diod) a potem pod obciążeniem z żarówką 55W i zasilaniem z prostownika. Wszędzie przewodzi w jedną stronę - na każdej diodzie oraz między blachami. Spadek napięcia około 530mV na diodach, między blachami 1100mV.

    Co jeszcze może być przyczyną poboru prądu przez alternator i jak to sprawdzić?

    Alternator Bosch 90A
    [22.06.2021, g.9.00] Zabezpieczenia Internetu Rzeczy (IoT) programowe i sprzętowe. Zarejestruj się za darmo
  • Level 38  
    A czyściłeś go w okolicach mostka ?
    Podaj napięcie na mostek przy odłączonych uzwojeniach i sprawdż prąd.
  • Level 29  
    Po odłączeniu wzbudzenia to samo?
  • Level 41  
    Jeżeli to Bosch to wina będzie w regulatorze, zamiennik to ARE0008.
  • Level 9  
    janszy3643 wrote:
    Po odłączeniu wzbudzenia to samo?

    To samo w aucie z podłączonymi przewodami i to samo "na stole" po odłączeniu.


    Zbigniew 400 wrote:
    A czyściłeś go w okolicach mostka ?
    Podaj napięcie na mostek przy odłączonych uzwojeniach i sprawdż prąd.

    Przy odlutowanych uzwojeniach bez zmian. dopiero jak odłączę/podważę tę blaszkę, która łączy mostek z regulatorem (b1+) to pobór prądu znika.


    decybel91 wrote:
    Jeżeli to Bosch to wina będzie w regulatorze.

    I teraz też się ku temu skłaniam.


    Teraz to wygląda tak: na alternatorze są regulator i mostek, które nie są połączone na styku b1+, masa dana na obudowę alternatora.
    Pobór prądu jest na regulatorze na blaszce b1+ (0,3A). Pokazuje tez na mniejszej śrubie regulatora (d?) (około 1,5A). Po ściągnięciu mostka i zostawieniu regulatora nadal tak samo - pobór prądu na regulatorze.
    Sam regulator ściągnięty z obudowy daje pobór prądu tylko na małej śrubie, na głównej nic.

    No i coś się podziało "nowego" bo pod koniec pomiarów i przymiarek pobór prądu zmalał z 0,3A do 0,1A w każdej z sytuacji opisanej powyżej gdzie było 0,3A.