Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Fiat Stilo - Alternator "bierze" prąd.

silas1 16 Nov 2015 19:21 2166 4
  • #1
    silas1
    Level 10  
    Witam

    Mam problem z prądem w Stilo. Po kilku dniach postoju akumulator zostaje rozładowany, problem nie występuje po odłączeniu klem.

    Wpiąłem się miernikiem i wyszło 0,3A na postoju, a z tego co wyczytałem w tym modelu powinno być 0,03A.
    Odłączanie bezpieczników nic nie dało. Dopiero po odpięciu przewodu od rozrusznika i alternatora dało efekt w postaci 0,03A poboru prądu.

    Alternator zdemontowany i dla pewności podpiąłem go "na krótko" do akumulatora przez amperomierz i nadal pokazuje 0,3A.

    Za radami znalezionymi na forum sprawdziłem mostek prostowniczy i wygląda na to że jest sprawny. Najpierw sprawdzone samym miernikiem (funkcja sprawdzania diod) a potem pod obciążeniem z żarówką 55W i zasilaniem z prostownika. Wszędzie przewodzi w jedną stronę - na każdej diodzie oraz między blachami. Spadek napięcia około 530mV na diodach, między blachami 1100mV.

    Co jeszcze może być przyczyną poboru prądu przez alternator i jak to sprawdzić?

    Alternator Bosch 90A
  • #2
    Zbigniew 400
    Level 38  
    A czyściłeś go w okolicach mostka ?
    Podaj napięcie na mostek przy odłączonych uzwojeniach i sprawdż prąd.
  • #3
    janszy3643
    Level 29  
    Po odłączeniu wzbudzenia to samo?
  • #4
    decybel91
    Level 42  
    Jeżeli to Bosch to wina będzie w regulatorze, zamiennik to ARE0008.
  • #5
    silas1
    Level 10  
    janszy3643 wrote:
    Po odłączeniu wzbudzenia to samo?

    To samo w aucie z podłączonymi przewodami i to samo "na stole" po odłączeniu.


    Zbigniew 400 wrote:
    A czyściłeś go w okolicach mostka ?
    Podaj napięcie na mostek przy odłączonych uzwojeniach i sprawdż prąd.

    Przy odlutowanych uzwojeniach bez zmian. dopiero jak odłączę/podważę tę blaszkę, która łączy mostek z regulatorem (b1+) to pobór prądu znika.


    decybel91 wrote:
    Jeżeli to Bosch to wina będzie w regulatorze.

    I teraz też się ku temu skłaniam.


    Teraz to wygląda tak: na alternatorze są regulator i mostek, które nie są połączone na styku b1+, masa dana na obudowę alternatora.
    Pobór prądu jest na regulatorze na blaszce b1+ (0,3A). Pokazuje tez na mniejszej śrubie regulatora (d?) (około 1,5A). Po ściągnięciu mostka i zostawieniu regulatora nadal tak samo - pobór prądu na regulatorze.
    Sam regulator ściągnięty z obudowy daje pobór prądu tylko na małej śrubie, na głównej nic.

    No i coś się podziało "nowego" bo pod koniec pomiarów i przymiarek pobór prądu zmalał z 0,3A do 0,1A w każdej z sytuacji opisanej powyżej gdzie było 0,3A.