Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes Atego 815 - Błędy Tacho - Skacząca wskazówka prędkościomierza

Gravis992 16 Lis 2015 19:34 1686 7
  • #1 16 Lis 2015 19:34
    Gravis992
    Poziom 2  

    Witam wszystkich serdecznie. Potrzebuję Waszej pomocy, być może ktoś już spotkał się z podobnym problemem.

    Mianowicie od jakiegoś czasu mam problem w swoim Atego 815 z prędkościomierzem, który potrafi okresowo się wyłączać i włączać w losowych momentach - potrafi w czasie jazdy wskazywać zero lub podskakiwać w irracjonalny sposób, co ciekawe na wyłączonym silniku komputer nabija mi KM, tak jakby ten licznik pracował cały czas. Rekordowo nabił mi 40km przez noc. Na włączonym zapłonie(postój) czasem można zaobserwować podskakującą wskazówkę(na tacho też pokazuje jazdę w tym momencie).
    Mam problem, nie mam jak robić przerw, tacho nabija jazdę...dodatkowo można zaobserwować komunikaty na tachografie.

    1. Awaria nadajnika 20
    2. Awaria nadajnika 22
    3. Brak zasilania 19

    - domyślam się, że są powiązane z prędkościomierzem.

    Na komputerze brak błędów. Wymiana impulsatora oraz wiązki do tacho nie rozwiązała problemu.

    Bardzo proszę Was o pomoc :]

    Jeszcze jeden pomniejszy problem - po wymianie kierunkowskazów bocznych, nie działają światła awaryjne (kierunkowskazy działają) - jakieś sugestie, gdzie szukać problemu? wszystkie żarówki okej.

    Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam.

    0 7
  • #2 16 Lis 2015 19:41
    bogdan g
    Poziom 11  

    Witam
    Wiązka z impulsatora do tachografu wymieniona cała czy tylko do łączenia w kabinie?
    Po wymianie impulsatora został on z parowany z tachografem ?
    edit: a i jeszcze jedno pytanie. Jaka wersja oprogramowania tacho?

    0
  • #3 16 Lis 2015 19:47
    Gravis992
    Poziom 2  

    Wiązka wymieniona cała. Myślę, że był parowany, bo podłączał gość jakieś urządzenie do tacho i coś tam wgrywał. Wersji nie znam. Jutro mogę zerknąć to napiszę.

    0
  • #4 16 Lis 2015 19:55
    bogdan g
    Poziom 11  

    Przydało by się jeszcze odczytać błędy z tachografu za pomocą przyrządu do kalibracji (np. błędy na lini can). Ale nigdy nie spotkałem się z tym by po wymianie całej wiązki i NOWEGO impulsatora nadal generował impulsy. Magnes był przykładany ?

    0
  • #5 16 Lis 2015 20:07
    Gravis992
    Poziom 2  

    Magnes? Masz na myśli, czy aby coś przypadkiem nie było kombinowane?? Nic z tych rzeczy.

    Za pierwszym razem (wymiana impulsatora i wiazki) auto było w serwisie specjalizujacym sie w tacho i mysle, ze tam sprawdzili błedy, o których wspomniałeś, w każdym razie nic nie mówili, żeby coś było nie tak... teraz w sb auto było u innego elektryka(cieszacy się bardzo dobrą opinią w Bielsku-B), bo problem nie rozwiazany i dalej nic nie znalezli ... stwierdzil, ze wtyczka gdzies byla niedopieta ale tak czy siak problemu to nie rozwiazalo.

    0
  • #6 16 Lis 2015 20:23
    bogdan g
    Poziom 11  

    jaki rok auta ? to juz ma sygnał IMS ?

    0
  • #7 17 Lis 2015 08:12
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    Gravis992 napisał:
    mam problem w swoim Atego 815

    Chyba to sobie walnę do podpisu - prawie przy każdym poście trzeba powtarzać:
    Określenie "Atego 815" nie mówi NIC! To auto jest już dwadzieścia lat w produkcji, wychodzą kolejne modele i "liftingi" z różnymi układami elektrycznymi! Nawet tak podstawowej sprawy jak rocznik nie chciało ci się podać - nie mówiąc już o dokładniejszym określeniu modelu.
    Jaki model tacho jest założony? Przecież takie dane nie wymagają rozbierania samochodu!
    Do czego mamy podane błędy przypisać, skoro nie ma modelu tacho?
    Układ rejestracji jazdy nie jest zbyt skomplikowany w tym aucie: impulsator - drut - tachograf - zasilanie. Skoro dwa pierwsze elementy są wymienione, to podejrzenie pada w tym momencie na tachograf. Tachograf do podłączenia na stole, ewentualnie montaż do auta (na próbę) tachografu zastępczego. Skoro auto było w serwisie tacho to chyba coś powinni mieć na podmiankę?
    Gravis992 napisał:
    po wymianie kierunkowskazów bocznych, nie działają światła awaryjne (kierunkowskazy działają) - jakieś sugestie, gdzie szukać problemu? wszystkie żarówki okej.

    Zazwyczaj światła awaryjne obsługuje inny bezpiecznik niż kierunkowskazy. Nie wiem, co to za auto - to co mam więcej napisać???

    0
  • #8 17 Lis 2015 10:14
    apollo229
    Poziom 21  

    Kolego wszystkie te błędy świadczą o uszkodzonej wiązce przewodu nadajnik-tachograf. Podjedź do serwisu tachografów, niech wymienią wiązkę i sparują nadajnik.
    Istnieje również możliwość, że uszkodził się też nadajnik, ale dobry serwis powinien sobie z tym poradzić bez problemu.
    W razie czego masz tydzień na usunięcie usterki, tylko rób wydruki i opisuj je na odwrocie.

    0