Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Tłumik do diesla - Dobór tłumika .

17 Lis 2015 18:29 2514 18
  • Poziom 15  
    Witam i kieruje pytanie do znawców tematu: Silnik diesla o pojemności 1900cm³ 2-cylindrowy chłodzony cieczą 2400obr/min max . Potrzebuje dobrać tłumik który wyciszył by maksymalnie prace wydechu a zarazem nie stracił mocy . Wcześniej był tłumik od C-330 ale daleko było do wyciszenia a specyficzny terkot doprowadzał mnie do szału .
    Czy można było by dobrać jakiś tłumik od samochodu do parametrów w/w silnika aby go wyciszyć i złagodzić hałas . Dodam że w rachubę wchodzi tylko jednoczęściowy układ wydechowy.(jeden tłumik )
  • Pomocny post
    Poziom 21  
    Cytat:
    Wcześniej był tłumik od C-330 ale daleko było do wyciszenia a specyficzny terkot doprowadzał mnie do szału .

    Nie wiem jaki dokładnie tłumik miałeś, ale z własnego doświadczenia (znawcą nie jestem) okrągły jest bardzo głośny, natomiast jeśli założysz płaski tłumik jest owiele ciszej można powiedzieć ,że 2x ciszej według mnie. Mam porównanie.
    Alternatywa jak dla mnie to tłumik od c-385, w miarę cichy, niech się inni specjaliści wypowiedzą. :D
    I jeszcze jedna ważna sprawa do modów: Nie miały te plusy i minusy w końcu zniknąć ?! :|


    Moderowany przez T5:

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3106990.html

  • Pomocny post
    Poziom 29  
    Ja w c 360 miałem płaski fakt ciszej chodził ale zawsze taki mułowaty był
    Przy okazji zmiany głowicy powędrował okrągły
    Jest głośniej ale teraz czuje ze jadę i na dodatek fajnie pyrka jak jakiś zetor
    Chcesz cichy kup sobie tłumik od lublin-a , okrągły cichy i tani
    Montowałem do ldv convoy gdzie fabryczny tłumik strasznie drogi
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    smoczek9 napisał:
    Potrzebuje dobrać tłumik który wyciszył by maksymalnie prace wydechu a zarazem nie stracił mocy .

    I od razu na myśl przychodzi turbosprężarka. ;)
  • Poziom 15  
    Co do turbo to już nie, zapotrzebowanie jest około 8kW a moc max to około 25 kW więc zapas jest niezły problem z tym że to ustrojstwo hałasuje nieraz przez kilka godzin w zasięgu ręki . Cały czas mam "przed oczami" tłumik od samochodu, który występował jako jedyny element tłumiący nie licząc katalizatora . Nie wiem jaki to model, kojarzy mi się z Saxo ale w sieci znajduje z układem dwóch tłumików .
    Pojedynczy na pewno by uciszył zgreda . :)
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Kombinuj. Może tłumik od jakiejś lepszej limuzyny z większym silnikiem? Albo samemu udoskonalić wydech? Lub wręcz go zrobić. Krótki zawsze będzie głośniejszy. Ale możesz wykonać kolektor z otuliną, tłumik z podwójną ścianą, itd... Nawet na YT masz trochę filmów prezentujących wykonania.
  • Pomocny post
    Poziom 25  
    smoczek9 napisał:
    Czy można było by dobrać jakiś tłumik od samochodu do parametrów w/w silnika aby go wyciszyć i złagodzić hałas . Dodam że w rachubę wchodzi tylko jednoczęściowy układ wydechowy.(jeden tłumik )

    Jedyne, co mi przychodzi sensownego: tłumik powinien mieć średnicę wlotu maksymalnie zbliżoną do średnicy otworu w kolektorze. Im większa objętość tłumika, to efekt powinien być lepszy.
    Weź jeszcze pod uwagę, że w silnikach Diesla znaczący hałas wytwarzają jeszcze: wtryskiwacze i pompa wtryskowa.
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    smoczek9 napisał:
    Cały czas mam "przed oczami" tłumik od samochodu, który występował jako jedyny element tłumiący nie licząc katalizatora . Nie wiem jaki to model
    VW T3, bardzo skuteczny ale raczej za duży i za ciężki.
  • Poziom 15  
    I tak chyba zrobię bez kombinacji owoców nie będzie . Ostatnio próbowałem od volva 2.3 (taki znalazłem) jest dużo lepiej , ale volvo ma trzy stopniowy układ tłumienia i myślę że coś jeszcze coś się znajdzie .
  • Poziom 36  
    A ten tłumik koniecznie musi być pionowo bo świetnie sprawdzają się od wszelakich busów, problem jest taki że trzeba je podwieszać bo są ciężkie ale 3p z takim wydechem chodzi bajecznie cicho.
  • Poziom 29  
    Można od transita lub innych ale one występują razem z rurą a od lublina tylko puszka i na dodatek jest tania i łatwo dostępna
    Ja mimo wszystko uwielbiam jak silnik ryczy
    Kiedyś jak miałem seicento miałem wolny wydech bardzo się wszystkim podobało mnie najbardziej jak sobie prykał
    c 330 wydaje dosyć charakterystyczny dźwięk ale jest on jedyny w swoim rodzaju
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Sam silnik jak masz zbudowany? Jest możliwość założenia jakiś osłon? Można zrobić dość zgrabny pack dla takiego silnika z leżącym tłumikiem.
  • Poziom 15  
    bizon_126 napisał:
    Można od transita lub innych ale one występują razem z rurą a od lublina tylko puszka i na dodatek jest tania i łatwo dostępna
    Ja mimo wszystko uwielbiam jak silnik ryczy
    Kiedyś jak miałem seicento miałem wolny wydech bardzo się wszystkim podobało mnie najbardziej jak sobie prykał
    c 330 wydaje dosyć charakterystyczny dźwięk ale jest on jedyny w swoim rodzaju


    Ja też lubię ładny dźwięk a najlepiej jak jeszcze jest wspólny dla ośmiu garów. :D
    Silnik jest odsłonięty, a poziome umieszczenie było planowane od początku . Silnik pracuje po kilka godzin dziennie . Nie osłaniam go bo lepiej się chłodzi w lato . Co do budowy to praktycznie jak w c-330, dwa tłoki przemiennie pracujące . Tłumik może być dowolnej budowy, rurę dopasuje sobie dowolnie na giętarce . Tak że tylko teraz chodzi o największe tłumienie . :wink:
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Właśnie osłonięty silnik można efektywniej chłodzić. Silnik osłaniasz panelami z materiałem głuszącym od wewnątrz i wymuszasz przepływ powietrza wokół niego za pomocą wentylatora. Wentylator ten obsługiwać może równocześnie chłodnicę, choć jak się boisz przegrzania, to chłodnica może być odseparowana od przedziału silnika, a każe posiadać własne chłodzenie. Trochę to wydłuży korpus. Wtedy miejsca na górze takiej zabudowy na tłumik jest dosyć.
  • Poziom 15  
    Może to będzie sposób, rama ochronna już jest więc tyko panele dopracować . :spoko:
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Opcje widzę dwie. Pierwsza prostsza
    Tłumik do diesla - Dobór tłumika .
    Niebieskie - chłodnica,
    czarny X - wentylator
    czerwony - obudowa
    Tutaj jeden wentylator załatwia sprawę chłodzenia. Tak jest najczęściej.
    Jeśli się obawiasz przegrzania, to rozważ coś takiego
    Tłumik do diesla - Dobór tłumika .
    Chłodnica odseparowana od silnika. Dwa wentylatory, jeden obsługuje chłodnicę, drugi silnik. Działają w przeciwnych kierunkach. Chłodnicę od silnika dzieli ściana pod kątem, z obu stron są wyloty. I tak powietrze z chłodnicy leci na jedną stronę, z silnika na drugą.
  • Poziom 15  
    W moim przypadku wchodzi w rachubę drugie rozwiązanie ze względu że chłodnica wyposażona jest wentylator elektryczny i umieszczona wzdłużnie do silnika więc dołożenie dodatkowego wentylatora i paneli powinno uciszyć go .