Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Vectra C Z18XE - Spadające obroty silnika po włączeniu ogrzewania szyby tylnej

czacha01 17 Nov 2015 18:46 2034 13
  • #1
    czacha01
    Level 21  
    Dziś stojąc w korku zaobserwowałem, że auto przy hamowaniu potrafi zafalowac obrotami, tylko na włączonym ogrzewaniu tylnej szyby.
    Tzn auto z wyłączonym ogrzewaniem ma ok 850rpm, a po włączeniu spada do ok 700rpm i przy zatrzymaniu zamiast spasc na te 850 spada do 600-700 i wraca zaraz na prawidłowe. Aby raz tak sobie skoczy i trzyma obroty ok. Ale denerwuje jadac w korku, bo auto prawie gasnie.
    Byłem z tym u elektromechanika, który dwa miesiace temu naprawiał mi Alternator, wraz z regulatorem i stwierdził, ze niby jest ok. Podobno winowajcą może być akumulator.
    Ładowanie na postoju ze wszystkim wyłączonym to książkowe 14.4V, z włączonymi światłami to ok 14.0V-14.1V.
    A po włączeniu ogrzewania tylnej szyby potrafi spasc nawet do 13.2V, ale błyskawicznie wzrasta gdzieś do 13,6-7 V.
    W drugiej mojej VC,tyle że V6 napiecie pod pełnym obciązeniem ma min 14.2V




    Co to może być? gdzie szukac przyczyny?
  • #3
    Radek1894
    Level 8  
    U mnie były takie same objawy,właśnie wymieniłem regulator napięcia i teraz, trzyma
    14.20 v
  • #4
    czacha01
    Level 21  
    Tyle, ze majster podobno wymienił regulator napięcia.
    Z tego co pamietam za naprawę zapłaciłem 250pln
  • #5
    Radek1894
    Level 8  
    Regulatory w tych modelach często się psują ,ja osobiście w mojej Astrze wymieniłem drugi raz w tym roku szczególnie zamienniki lubią być zawodne.Warto sprawdzić
  • #6
    czacha01
    Level 21  
    Byłem przed chwilą przy aucie.
    Aku naładowany, napiecie dawał 14,4V pod obciazeniem było 14,2V. A obroty dalej głupiały
    Zdazyło sie,że na samych swiatłach potrafiły spasc bardzo nisko, ze zatrzesie i wracaja według opcoma na ok 680-700rpm.
    Nie za niskie są te obroty silnika na jałowym?
    Może sie to łączyć z tym, że auto od jakiegos czasu po odpaleniu na zimnym silniku sie dławi.
  • #7
    Radek1894
    Level 8  
    Oczywiście ma związek, szkoda że wcześniej nie pisałeś o tym .Na biegu jałowym wg.infotech masz mieć między 710a 913obr /min. Do sprawdzenia ciśnienie na cylindrach min14bar,max 16bar i oczywiście przepustnica do sprawdzenia i umycia.
  • #9
    rufus4333
    Level 19  
    Obroty silnika na luzie na poziomie 680-700 są oczywiście za niskie i świadczą o uszkodzeniu w którymś z elementów sterowania. Może być to któryś czujnik ale skoro podłączyłeś tego opla do komputera to może trochę więcej danych? Silnik nie może mieć tak niskich obrotów, powinien mieć 850-950 ze wskazaniem na 900
  • #10
    Radek1894
    Level 8  
    Jakie napięcie jest powyżej 850 obr? Jeżeli utrzymuje 14.20v to sprawa ładowania rozwiązana.problem po stronie silnika ,za wolno obraca alternatorem.
  • #11
    czacha01
    Level 21  
    Jak wkrece auto na obroty 2000rpm, to oczywiscie ładowanie jest powyzej 14V.
    Wszystko zaczeło się od jakiegos czasu, bo auto przy odpaleniu sterownik mu szybko wymusza spadek obrotów do tych 700 i wtedy auto by nie zgasnac podbija sobie do góry. Tak powalczy z 40 sekund i obroty stoją w miejscu. Jak ruszyłbym za szybko, to musze dac wiecej gazu by nie zgasł.
    A teraz doszedł objaw, ze własnie i przy hamowaniu obroty maleją do tych 600 i auto głupieje i podbija sobie, po czym wraca do tych normalnych. Na dodatek nie dzieje się to cąły czas:/
    Braku kompresji bym nie obstawiał, bo silnik jest zrywny jak zawsze, oleju tez nie bierze.

    Po podłączeniu do komputera nie pokazał błędów
  • #12
    Radek1894
    Level 8  
    Wygląda na przepustnice zabrudzoną
  • #13
    czacha01
    Level 21  
    Sprawdzałem przepustnice i błyszczy sie w środku jak nowa.
    Ten cienki kanalik przedmuchałem na wszelki wypadek sprężarka i powietrze przelatywało, czyli drożny...
  • #14
    czacha01
    Level 21  
    Panowie czas na małe podsumowanie.
    Otóż odłączyłem kleme z akumulatora by podobno skasowac mapy benzyny. I zaczałem jezdzić na samej benzynie, narazie zrobiłem dopiero 40km. Ale na samej benzynie auto po porannym zapaleniu juz na drugi dzień pracuje pięknie. Obroty zamiast spadac od razu i powodowac od razu podbicie i drgania, to trzymają sie sztywno na ok 1000rpm i spadają na ok 750rpm( pod komputerem obroty na żądane mam ustawione na 688rpm) gdzie stoją sztywno. Falowania przy hamowaniu jeszcze nie uświadczyłem.

    Sprawdzałem ustawienia LPG i mapka ładnie się pokrywa, zrobiłem test szczelnosci i tez nie widac by instalacja puszczała gaz do kolektora.