Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Citroen Xsara Picasso 2.0HDI - Electronic immobiliser fault, gaśnie, kluczyki

etezet 18 Nov 2015 03:36 6876 9
  • #1
    etezet
    Level 26  
    Witam.
    Po odłączeniu akumulatora na czas ładowania zaczęły dziać się dziwne rzeczy.
    W instrukcji obsługi nie ma wzmianki o ewentualnych problemach po odłączeniu zasilania, jedynie tyle, że trzeba odczekać parę minut po podłączeniu.
    Po pierwsze, przestał działać pilot radiowy CZ. Próbowałem zsynchronizować sposobem znalezionym na forum - zero reakcji.
    Druga sprawa, po przejechaniu paru metrów auto gaśnie z błędem "electronic immobiliser fault" i kontrolką wtrysków.
    Auto na razie stoi u zwykłego mechanika, który stwierdził, że mechanicznie jest wszystko ok i kazał szukać jakiegoś elektronika samochodowego.
    Teraz pytanko, czy to jakiś znany problem Citroena? Czytałem, że potrzebny jest interfejs lexia, którym można zaprogramować kluczyki.
    Zwykły diagnosta komputerowy wszystkich marek da radę to zrobić? Czy pozostaje tylko ASO? Problem występuje na obu kluczykach (jeden zwykły, drugi z pilotem).
    Czytałem również o zalanym BSI, ale to chyba odpada w tym przypadku, skoro stało się to po odłączeniu akumulatora.


    PS. Auto 2002r, silnik 90KM.
  • #2
    piotrekwoj1
    Level 41  
    Szukaj kogoś z lexią ale to trochę dziwne że dopiero po kilku metrach gaśnie. Do zakodowanie kluczyków musisz mieć pin do immo.
  • #3
    daras41
    Level 25  
    Jeśli potrafisz to wyciągnij bsi i wysusz, nie poszkodzi. Może to zbieg okoliczności i właśnie teraz zamokło.
  • #4
    złowrogi_boncur
    Level 27  
    Często bywa w renówkach że immo trzyma i inne urządzenia nie działają gdy skrzynke zaleje woda jednak w tym citroenie raczej zacząłbym od diagnostyki i sprawdzenia zasilań sterownika. Często też bywa że wtyczka przy antenie i centralce imma nie łączy, sprawdzić też trzeba oporność anteny. Czasem tak bywa że akumulator się odłączy a zbiegiem okoliczności są różne cyrki w autach.
  • #5
    etezet
    Level 26  
    Witam, po długim czasie problem został rozwiązany. Winna była pompa wtryskowa. Jeśli chodzi o kluczyki i komunikat o immo to jakiś dziwny zbieg okoliczności. W tym samym dniu siadła nowa bateria w pilocie. Sprawdziłem pilot i winny był koszyk baterii (blaszki) które robiły zwarcie. Jeszcze dzisiaj pojawił się komunikat o immo na chwilkę, ale znikł po paru sekundach.

    Jest jeszcze jeden problem z prawymi drzwiami. Jeśli są zamknięte ręcznie, to otwieranie/zamykanie działa z pilota. Jeśli są otwarte to zamknięcie jest możliwe tylko z tych prawych drzwi. Czytałem, że może być uszkodzony przewód który podaje sygnał o zamknięciu do BSI. Czy może ktoś przerabiał ten temat?
  • #7
    etezet
    Level 26  
    Tak się to chyba nazywa, pompa wtryskowa/pompa wysokiego ciśnienia? Montowana bodajże na pasku rozrządu. Nie wiem, nie znam się za bardzo na tym. BOSCH 0 445 010 046
  • #8
    pepe150
    Level 36  
    Dla ścisłości Pompa Wysokiego Ciśnienia :)

    Co było z pompą i ile koszt naprawy?
  • #9
    etezet
    Level 26  
    Jakiś zawór, koszt naprawy 50zł.
    Mechanik 350zł - włożenie 2 pomp (jedna kupiona na allegro - niesprawna), wymiana filtra paliwa, sprowadzenie gościa z lexią.
  • #10
    Radek ł
    Level 1  
    Miałem taki sam problem. Pompa paliwa w zbiorniku do wymiany. Zacina się i powoduje duży spadek napięcia, przez to pętla immobilizer-a nie widzi kluczyka. Na krótką metę pomaga uderzenie w dno zbiornika w okolicach gdzie jest zamontowana. Tak mi się działo z oryginalną pompą przy przebiegu około 160-170 tyś km. Zamiennik Bosch już nie powodował takiego problemu tyko się zacinał i przerywał.