Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Excel - Makro i zegar pokazujący czas rzeczywisty

18 Lis 2015 16:52 3999 13
  • Poziom 7  
    Witam,

Mam pewien problem. Nie jestem informatykiem ani żadnym programistą, z góry zaznaczam. Muszę napisać dynamiczną bazę danych. Siedzę nad tym już kilka dni.
    Teraz mam problem. Potrzebuję w Excelu zegara który będzie pokazywał dokładną godzinę co do sekundy i się aktualizował na bieżąco.
    Nie wiem jak stworzyć do tego Makro ani jak napisać, gdzie je zapisać, gdzie wkleić.
    Jeśli chodzi o Makro to jestem totalnie zielony z tego.

Szukałem tutaj na forum czegoś z zegarem, ktoś podał odpowiednią formułę którą trzeba gdzieś wpisać, ale ja nawet nie wiem gdzie? Jak ją uruchomić i gdzie zapisać?

Sub cyk()
    Calculate
    Application.OnTime Now + TimeValue("00:00:01"), "cyk"
    End Sub

Czy ona jest prawidłowa?

Zegar znajduję się na G2

Chciałbym wiedzieć co gdzie i jak mam kliknąć i gdzie wpisać makro żeby zegar ciągle pokazywał dobrą godzinę.

Gdy już będę miał to makro i zegar będzie działał. To chciałbym jeszcze uzyskać podpowiedź. Jakiego formatowania warunkowego lub formuły powinienem użyć, aby podświetlały się odpowiednie kolumny o odpowiedniej godzinie?

Pozdrawiam i z góry dziękuje!
  • Moderator Programowanie
    Wygląda OK. Dopisz tylko wstawianie czasu:
    Kod: vbscript
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod
  • Poziom 7  
    Użyłem tego, ale dziękuje za chęć pomocy

Cytat:
    Sub UpdateClock()

Dim zakres As Range

ThisWorkbook.Sheets(1).Range("G2") = Time

NextTick = Now + TimeValue("00:00:01")
    Application.OnTime NextTick, "UpdateClock"

End Sub

Mam teraz następny problem. Zegar działa. Teraz na podstawie godziny którą wyświetla chciałbym podświetlać odpowiednie komórki. Jaką regułę formatowania warunkowego powinienem użyć?