Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Crafter 2.5 tdi - Crafter 2.5 TDI CR nie odpala!! Brak pomysłów!

vanil4 18 Nov 2015 20:42 15384 17
  • #1
    vanil4
    Level 6  
    Witam mam problem z Crafterem 2.5TDI CR,mianowicie chodzi o to ze nie odpala.
    Przed tym jak "padł" jechal tracił moc,gasł ale po dluzszym kreceniu odpala i jechal normalnie.
    Jak podlaczylem kompa wyskakiwaly usterki zaworow (2 sztuki) w listwie wiec je wymienilem lecz dalej nic to nie dalo.
    Spojrzalem z parametry na "gutmanie" i widzi obroty walu i czyta je ale synchronizacja cylindrów skacze wiec wiadome ze komp odetnie paliwo,do tego wszystkiego sprawdzilem ustawienie rozrzadu na blokadach i jest idealnie,dodatkowo wymienilem czujnik walu wraz z koronka (orginal ustawiony na znaki) a takze czujnik walka tez wymienilem a takze filtr paliwa.
    Sprawdzalem rowniez wiazke od czujnika walka i czujnika walu i nic nie znalazlem.
    Nie rozumiem dlaczego komp odcina paliwo??
    Próbowalem nim krecic spory czas,dwa razy rozładował akumulator.
    Dodam ze na blaku odpala
    Prosze o jaką kolwiek pomoc bo temat drąże juz 3 tydzien niemam pomyslu.
    Z góry dziekuje za odpowiedz i pozdrawiam.
  • #2
    fuelinyourblood
    Level 35  
    Bład jakich zaworów? Jakie cisnienie paliwa widzi podczas krecenia?
  • #3
    vanil4
    Level 6  
    Nie sprawdzalem cisnienia paliwa,wymienilem czujnik cisnienia paliwa i czujnik regulacji cisnienia paliwa jakos tak sie to nazywa,z dwoch od dzielnych stron one wystepuja na listwie
  • #4
    ociz
    Moderator of Cars
    Nie zabijaj gońca za złe wieści... Błędy wystąpiły dlatego że właśnie z ciśnieniem jest coś nie tak.
    vanil4 wrote:
    Nie rozumiem dlaczego komp odcina paliwo??

    Nie otworzy wtrysków dopóki nie zobaczy prawidłowego ciśnienia na listwie.
  • #5
    szymitsu21
    Moderator of Cars
    vanil4 wrote:
    Nie sprawdzalem cisnienia paliwa,wymienilem czujnik cisnienia paliwa i czujnik regulacji cisnienia paliwa jakos tak sie to nazywa,z dwoch od dzielnych stron one wystepuja na listwie


    Być może niepotrzebnie topisz pieniądze.
    Podglądnij parametry i podaj najlepiej kody błędów z opisem.
  • #6
    marek1772
    Level 16  
    To bardzo prosty silnik i bardzo prosty układ zasilania praktycznie nie możliwa jest taka sytuacja widocznie przegapiłeś coś bardzo ważnego,apropo rozrządu na jakiej podstawie twierdzisz że masz prawidłowy czujniki w tym silniku kontra wałek to dwa różne światy,przerobiłem ten temat bardzo boleśnie więc wiem o czym mowa
  • #7
    vanil4
    Level 6  
    Dobra jutro podlacze kompa i zobacze co i jak.
    Przez zle cisnienie synchronizacja cylindrow moze tak skakac?? bo tego nie kumam

    Dodano po 2 [minuty]:

    marek1772 wrote:
    To bardzo prosty silnik i bardzo prosty układ zasilania praktycznie nie możliwa jest taka sytuacja widocznie przegapiłeś coś bardzo ważnego,apropo rozrządu na jakiej podstawie twierdzisz że masz prawidłowy czujniki w tym silniku kontra wałek to dwa różne światy,przerobiłem ten temat bardzo boleśnie więc wiem o czym mowa



    tzn o co dokladniej chodzi??
  • #8
    szymitsu21
    Moderator of Cars
    marek1772 wrote:
    To bardzo prosty silnik i bardzo prosty układ zasilania praktycznie nie możliwa jest taka sytuacja widocznie przegapiłeś coś bardzo ważnego,apropo rozrządu na jakiej podstawie twierdzisz że masz prawidłowy czujniki w tym silniku kontra wałek to dwa różne światy,przerobiłem ten temat bardzo boleśnie więc wiem o czym mowa


    Nie rozumiem z tej wypowiedzi kompletnie nic, mógł byś jaśniej?
    Bo myślę, że autor też nie wiele zrozumie.
  • #9
    marek1772
    Level 16  
    Nie synchronizacja cylindrów następuje jak coś nie gra ,ciśnienie nie ma tu nic do rzeczy.Ale przestawiony rozrząd będzie każdą najmniejszą niesprawność wyczulał.Po pierwsze rozrząd czyli wał do wałka ale nie na punkty tylko na znaki fabryczne czyli pierwszy na zero wałek do poziomu,potem koło na wałku na stożku do czujnika ,,,jak to nie zagra jedziemy dalej ,czyli wtryski ,ciśnienie w cylindrach ,pobór oleju .To prymitywny silnik na pewno coś zaradzimy
  • #10
    vanil4
    Level 6  
    Ja sprawdzałem rozrzad na blokadach,blokada na walek i blokada na wal
  • #11
    marek1772
    Level 16  
    ale na wałek z tyłu ?mam na myśli .A jak korekcja biegu jałowego?
  • #12
    szymon198312
    Level 30  
    Jeśli na plaku odpala i wcześniej pracował ale ciężko palił, to rozrzad raczej nie ma tu nic do rzeczy. Jak napisał ktoś wyżej, jeśli czujnik ciśnienia paliwa na listwie nie zobaczy odpowiedniego ciśnienia to komputer nie zezwoli na prace wtryskiwaczy. W każdej listwie cr jest zawór, który ewentualny nadmiar ciśnienia upuszcza spowrotem do układu. Jeśli ten zawór zacznie przepuszczac ciśnienie to na listwie nigdy nie będzie tyle, aby komputer otworzył wtryskiwacze. W niektórych modelach jest to częsty problem, w innych sporadyczny lub niespotykany ale od tego bym zaczął jeśli chodzi o paliwo. Wystarczy podłączyć wężyk do powrotu z listwy i jeśli po zakreceniu rozrusznikiem poleci chociaż krolpa to znaczy ze gubi ciśnie. Oczywiście zakładam ze Twój opis ze odcina paliwo dotyczy wyłączenie pracy wtryskiwaczy ale ze paliwo podaje na listwę. Jeśli nie to no to standardowo przelewy na wtryskach do sprawdzenia bo nie pisałeś o tym nic więc zakładam ze nie zrobiłeś
  • #13
    vanil4
    Level 6  
    Mam nauczke na przyszłość przyczyną była pompa wysokiego ciśnienia, jak od niej odkreciłem przewód paliwowy powrotny to pływały opiłki. Temat zamykamy.
    Dziekuje za wszystkie podpowiedzi ktorych mi udzieliliście.
    Pozdrawiam :D
  • #14
    slaweck
    Level 10  
    Witam,mam pytanie odnośnie wymiany rozrzadu w vw crafter 2,5tdi ,chodzi mi o miejsce blokowania walu korbowego.Wykreca sie zaslepke i wkreca blokade (blokada T50009) w zalaczniku
    gdzie znajduje sie ta zaslepka?
    Pozdrawiam
  • #15
    vanil4
    Level 6  
    dokładnie parę centymetrów pod czujnikiem wału korbowego znajduje się śruba którą trzeba wykręcić i tam wkręcisz tą blokade

    Dodano po 1 [minuty]:

    do wymiany rozrządu nie potrzeba blokować wału.
  • #17
    slaweck
    Level 10  
    OK
    wielkie dzieki koledzy
    pozdrawiam
  • #18
    vanil4
    Level 6  
    Niema problemu.pozdrawian