Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VOIP w hotelu a stara centrala telefoniczna

18 Lis 2015 21:01 2793 30
  • Poziom 8  
    Szanowni Państwo, mamy w hotelu następujący problem. Chcemy przejść na centralę w chmurze ale połączenie klienta kierować z tej chmury do naszej starej centrali analogowej. Nie byłoby nic w tym skomplikowanego gdyby nie fakt iż połączenia operatora wirtualnego na telefon stacjonarny kosztuje a w naszym przypadku kosztowałoby krocie , licząc każdego klienta. Oczywiście, można kupić u nich numer stacjonarny dla naszej strefy numeracyjnej ale cały problem polega na tym jak podłączyć w takiej sytuacji naszą obecną starą centralę Siemensa gdy odłączymy ją od linii miejskiej, aby spełniała swoją aktualną funkcjonalność i w dalszym ciągu pozwalała na łączenie rozmów np do pokojów. Rozmawialiśmy z wieloma fachowcami i twierdzą że jest to praktycznie nie możliwe. Bylibyśmy wdzięczni za pomoc jakiegoś wysokiej klasy specjalisty - wizjonera. VOIP w hotelu a stara centrala telefoniczna
  • Pomocny post
    Moderator - Telefony Stacjonarne
    Wykupiony numer VoIP można zaimplementowac na bramce VoIP i podłączyć do translacji analogowej. w istniejącej centrali.
    Natomiast pytanie ; Po co ? ta cała operacja, jeśli większy jest ruch przychodzący?
    Skąd jest łącze internetowe ? Jak prędkość ?
  • Pomocny post
    Poziom 13  
    No właśnie po co ta cała operacja?
    Czy centrala nie działa prawidłowo?
    Czy z tytułu "przejścia w chmurę" pojawią się jakiekolwiek oszczędności?
    Czy opłaty za "chmurę" będą cokolwiek niższe od opłat za obecne łącze?
    A może lepiej ponegocjować z dotychczasowym dostawcą?
  • Poziom 8  
    Już spieszę z odpowiedzią. W chmurze bardzo sprawnie można skonfigurować zapowiedź głosową oraz przekierować na zasadzie wyboru numerów wewnętrznych osoby chcące skontaktować się z osobami zarządzającymi w czasie gdy są poza hotelem, mając przy sobie komórki. Centrala którą mamy w hotelu takich możliwości nie ma i nie chcemy jej rozbudowywać. Kolejna sprawa to przeniesienie naszego aktualnego numeru miejskiego do chmury ponieważ abonament miesięczny za ten nr wynosi 1 zł plus Vat oraz połączenia wychodzące są znacznie tańsze.

    Problem polega na tym czy uda się podłączając bramkę Voip przed centalą , zachować jej pełną funkcjonalność typu łączenie rozmów do pokoi, kuchni etc oraz czy goście z pokoi za pośrednictwem centrali dalej będą mogli osiągać tzw "wyjście na miasto"

    Dodano po 7 [minuty]:

    Jeszcze jedna sprawa, było zapytanie jednego z Panów o łącze internetowe. Jest to łącze po linii radiowej symetryczne 30/30 Mbps, w 90 procentach stabilne, wspomagane zamiennie w razie awarii przez Neostradę. Chciałbym nadmienić że rozmawiałem w tzw międzyczasie z przedstawicielem producenta centrali Siemensa i poradził mi wymianę płyty głównej etc. ponieważ tę centralę można w kierunku IP spokojnie zmodyfikować . Uznałem niemniej że skoro byłby to koszt około 4000 zł netto to nie ma to uzasadnienia ekonomicznego. Ciekawy jestem niemniej czy niewielka inwestycja w jakieś rozwiązanie typu bramka, pozwoli na bezproblemową pracę systemu i utrzymanie dotychczasowej funkcjonalności centrali. Póki co dziękuję Panom za dotychczasowe wypowiedzi pod moim wątkiem, proszę jak najbardziej o sugestie bo decyzję podejmę po wysłuchaniu rzeczowej dyskusji.
  • Pomocny post
    Moderator - Telefony Stacjonarne
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=15128499#15128499
    Proszę poczytać i wyciagnąc wnioski. W zależności ile jest pokoi w hotelu 4 kPLN może wystarczyć albo nie żeby pokoje podłączyć do chmury....
    Jak istniejąca centrala podłączona jest do "miasta" analogowo czy ISDN ?
    VoIP jak to VoIP, działa wtedy gdy jest internet.
    Do jakiego operatora jest hotel podłączony teraz ?
  • Pomocny post
    Poziom 17  
    - rozbudowa tej centrali (zwłaszcza o VoIP) nie ma sensu : ani technicznego ani ekonomicznego.

    - podłączenie zewnętrznej bramki VoIP-analog lub VoIP- ISDN ( w zależności jakie łącza miejskie obsługuje ta centrala) powinno zachować jej pełną funkcjonalność typu łączenie rozmów do pokoi, kuchni etc oraz czy goście z pokoi za pośrednictwem centrali dalej będą mogli osiągać tzw "wyjście na miasto" ALE :
    trzeba pamiętać że :
    -jakość połączeń VoIP jest gorsza od tradycyjnych (nawet przy takim dobrym łączu),
    - aby jakość była dostateczna potrzeba zainwestować w dobry router z QoS (koszt sprzętu ok. 600-1000 zł + praca informatyka)
    - po VoIP nie będą w ogóle lub bardzo słabo pracowały: faxy, powiadamianie z systemów alarmowych , ppoż i inne modemy analogowe

    Poza tym przekierowanie z chmury na komórki jest przecież płatne a tego pytający chciał uniknąć. I skąd "chmura" będzie wiedziała czy dana osoba jest w hotelu czy trzeba ją przekierować na komórkę ?

    Rozwiązaniem wszystkich opisanych problemów (zapowiedzi, bezpłatne przekierowania, tani abonament 1 zł na VoIP) jest instalacji nowej centrali np. Slican IPM lub IPL z wbudowaną bramką GSM ( karta z taryfą no-limit za ok. 30 zł / m-c). Numer/numery miejskie możesz przenieść do foneo (usługa VoIP za 1 zł świadczona przez producenta centrali). A nawet kupić centrale na raty z abonamentem foneo.

    Każde inne rozwiązanie spowoduje że zainwestujesz, a nadal zostaniesz z dość starym sprzętem (wnioskuję z foto), który za chwilę będzie się psuł.
  • Pomocny post
    Poziom 13  
    I pamiętaj o jeszcze jednym: połączenia wewnętrzne (wewnątrz hotelu) również idą przez "chmurę" - na zewnątrz przez operatora. Czyli padnięcie internetu powoduje, że nie ma nie tylko łączności ze światem, ale również wewnątrz hotelu ...
    Może warto jednak zastanowić się nad wymianą na inną centralę. Może być Slican jak wspomniał kolega, może być Platan - również z usługą VoIP od tego dostawcy. Popatrz, porównaj ...
  • Poziom 8  
    Dziękuję Panowie za konkretne i profesjonalne sugestie. Muszę przyznać że jestem bardzo zaskoczony wiadomością iż systemy VoiP nie są w stanie jakościowo konkurować z telefonią analogową. Jak to się więc dzieje że większość wysoko technologicznie rozwiniętych firm korzysta już z łączności internetowej. Ale przyjmuję to do wiadomości bo widocznie tak jest że jakość jeszcze pozostawia wiele do życzenia. Co do routera to mogę sprawdzić i napisać jakim sprzętem dysponujemy a podobno jest to jakaś górna półka, a jeżeli chodzi o odpowiedź na wątpliwość jak chmura sprawdzi czy osoba pod komórką jest na miejscu czy na zewnątrz to wyjaśniam: W komunikacie który już mamy nagrany na centrali testowej w chmurze nie ma informacji typu Dyrektor - wybierz 1, Właściciel wybierz 2 etc. Jest tylko funkcjonalność znana nam jako zarządzającym że po wybraniu takiego numeru wewnętrznego można się z tą osobą połączyć. Jest to idealne rozwiązanie jeżeli jakaś obca osoba musi pilnie rozmawiać z kimś z zarządu a nie ma potrzeby ani decyzji aby podawać jej numer komórkowy np Właściciela. W takiej sytuacji dostaje informacje że w czasie komunikatu powitalnego proszony jest o wybranie numeru 1 na klawiaturze co połączy go bezpośrednio z Właścicielem.

    Teraz kwestia numerów DDI. Mamy ich w abonamencie 100. Jeden z nich czyli bezpośrednie połączenie z kuchnią jest używane, pozostałe praktycznie nie. Czy sądzą Panowie że ich utrzymywanie ma sens i skoro je już mamy to warto je zatrzymać? Czy ma w ogóle sens utrzymywanie linii ISDN w obecnej sytuacji? Bo gdy przeniesiemy nasz główny, obecnie wykorzystywany numer do operatora VoiP to musimy się zdecydować czy nr DDI również przenosimy czy zostawiamy. Choć nie mam pojęcia tak naprawdę czy można do operatora wirtualnego przenieść część ISDN - u.

    A propos centrali Slican. Świetny pomysł z bramką na telefony komórkowe, moją wątpliwość wzbudza jednak możliwość wgrania profesjonalnego komunikatu powitalnego i stworzenie podobnego drzewa jak w przypadku operatora w chmurze.

    Nasuwa mi się generalne pytanie, dlaczego nastąpiła tak silna ekspansja operatorów wirtualnych i centrale w chmurze zaczynają być tak popularne? Czy to wina producentów central stacjonarnych którzy przespali pewien okres w modyfikacji swojego sprzętu czy są jakieś inne przyczyny? Czy więc za pomocą instalacji jakiegoś typu centrali w hotelu możemy zrobić krok do przodu porównywalny z centralą w chmurze i zrobić to za niezbyt wygórowaną kwotę?

    Pozdrawiam i proszę uprzejmie o odpowiedź
  • Pomocny post
    Moderator - Telefony Stacjonarne
    wit64 napisał:

    A propos centrali Slican. Świetny pomysł z bramką na telefony komórkowe, moją wątpliwość wzbudza jednak możliwość wgrania profesjonalnego komunikatu powitalnego i stworzenie podobnego drzewa jak w przypadku operatora w chmurze.


    Nie ma z tym , żadnego problemu .
    To tzw. Infolinie.
    A jest jeszcze MobilPhone czyli połączenia na komórke i przełączenie zpowrotem na wewnętrzny.
    Komunikaty można zamówić u lektora i wgrać.
    Maszyna jest na miejscu , a nie gdzieś ,coś, jakoś i nie wiadomo kiedy przestanie działać.
    Linie ISDN mają podstawową zaletę , jakość i stabilność działania.

    Opieranie się na powiadamianiu o możliwości dodzwonienia się do dyrektora ect. przez DISE, poskutkuje zwolnieniem pomysłodawcy......
    Recepcja może łaczyc przez kod #xxx i nawet moze nie znać numeru do dyrektora ect.
  • Pomocny post
    Poziom 17  
    wit64 napisał:
    systemy VoiP nie są w stanie jakościowo konkurować z telefonią analogową.

    Jeśli chodzi o jakość połączenia to muszą być gorsze (co wynika bezpośrednio z nieciągłego sposobu transmisji oraz opóźnień wprowadzanych przez publiczny internet) niż w telefonii tradycyjnej (analogowej i cyfrowej ISDN)


    wit64 napisał:
    Jak to się więc dzieje że większość wysoko technologicznie rozwiniętych firm korzysta już z łączności internetowej.

    Myślę że jest Pan w błędzie.
    Te rozwinięte firmy korzystają z telefonii cyfrowej (niekoniecznie VoIP, bo ISDN to też cyfrowa telefonia). A jesli VoIP to w sieciach lokalnych lub wydzielonych a nie przez publiczny internet. Technologia VoIP inaczej pracuje w sieciach lokalnych i wydzielonych) a inaczej przez publiczny internet (a to Pan planuje wdrożyć)

    wit64 napisał:
    jeżeli chodzi o odpowiedź na wątpliwość jak chmura sprawdzi czy osoba pod komórką jest na miejscu czy na zewnątrz to wyjaśniam: W komunikacie który już mamy nagrany na centrali testowej w chmurze nie ma informacji typu Dyrektor - wybierz 1, Właściciel wybierz 2 etc. Jest tylko funkcjonalność znana nam jako zarządzającym że po wybraniu takiego numeru wewnętrznego można się z tą osobą połączyć. Jest to idealne rozwiązanie jeżeli jakaś obca osoba musi pilnie rozmawiać z kimś z zarządu a nie ma potrzeby ani decyzji aby podawać jej numer komórkowy np Właściciela. W takiej sytuacji dostaje informacje że w czasie komunikatu powitalnego proszony jest o wybranie numeru 1 na klawiaturze co połączy go bezpośrednio z Właścicielem.


    A nie prościej i taniej wybrać numer wewnętrzny ( z miasta lub z wewnątrz) do Właściciela. Jak jest - to odbierze, a jak nie ma to po kilku sygnałach automatyczne przekierowanie na komórkę. ? I za darmo.


    wit64 napisał:
    Teraz kwestia numerów DDI. Mamy ich w abonamencie 100. Jeden z nich czyli bezpośrednie połączenie z kuchnią jest używane, pozostałe praktycznie nie.
    Czy sądzą Panowie że ich utrzymywanie ma sens i skoro je już mamy to warto je zatrzymać? Czy ma w ogóle sens utrzymywanie linii ISDN w obecnej sytuacji?


    Jak Klienci znają numer to warto go zatrzymać. A jak nie - to nie warto.

    wit64 napisał:
    Bo gdy przeniesiemy nasz główny, obecnie wykorzystywany numer do operatora VoiP to musimy się zdecydować czy nr DDI również przenosimy czy zostawiamy.
    Choć nie mam pojęcia tak naprawdę czy można do operatora wirtualnego przenieść część ISDN - u.

    Od jednego operatora do drugiego można przenieść tylko CAŁĄ numerację z danego łącza ISDN (czyli cały zakres DDI) i ew. potem u nowego operatora zrezygnować ze zbędnych numerów.

    wit64 napisał:
    A propos centrali Slican. Świetny pomysł z bramką na telefony komórkowe, moją wątpliwość wzbudza jednak możliwość wgrania profesjonalnego komunikatu powitalnego i stworzenie podobnego drzewa jak w przypadku operatora w chmurze.

    Można, nawet lepiej niż w chmurze. I przede wszystkim to Pan jest "władcą" tego urządzenia a nie jakaś firma, która teraz może być ale za chwilę może jej nie być. Ono działa jak Pan chce i nie wymaga do działania obecności internetu.


    wit64 napisał:
    Nasuwa mi się generalne pytanie, dlaczego nastąpiła tak silna ekspansja operatorów wirtualnych i centrale w chmurze zaczynają być tak popularne? Czy to wina producentów central stacjonarnych którzy przespali pewien okres w modyfikacji swojego sprzętu czy są jakieś inne przyczyny?


    Bo ludzie się nie znają tylko patrzą na cenę. A potem wstyd się wycofać (może jest nawet jakaś umowa okresowa).
    Tak samo proszę zapytać dlaczego w sklepach jest pełno parówek z MOM-u i innych śmieci. Dlaczego ludzie to kupują ? Bo jest dwukrotnie tańsze od pełnowartościowych parówek.

    Czy zna Pan jakąś poważną, dużą firmę która zrezygnowała z własnej centrali i powierzyła STRATEGICZNĄ łączność telefoniczną gdzieś do jakiejś "chmury" ?

    wit64 napisał:

    Czy więc za pomocą instalacji jakiegoś typu centrali w hotelu możemy zrobić krok do przodu porównywalny z centralą w chmurze i zrobić to za niezbyt wygórowaną kwotę?

    Pytanie jest postawione odwrotnie.
    Pan ma teraz własną centralę i chce zrobić krok wstecz przechodząc do "chmury".
    Odradzam.
  • Poziom 8  
    Dziękuję ponownie za tak szerokie komentarze. Rzeczywiście dobrym pomysłem było wprowadzenie wątku z moją sprawą na elektrodę. Piękne podziękowania dla twórców tego forum ponieważ nigdzie indziej nie można zdobyć jako laikowi tak potrzebnych opinii otwierających oczy na problematykę nowoczesnych technologii. Bardzo bym prosił, dziękując raz jeszcze przedmówcom aby też inni z Państwa potwierdzili tę zaskakującą póki co dla mnie tezę że przejście do chmury jest w zasadzie krokiem wstecz. Muszę się z tym osłuchać i opatrzeć bo już się cieszyłem że znalazłem drogę dzięki której dorównamy współczesnym trendom a że mamy stabilne łącze, unikniemy problemów. Gdybyśmy opierali się wyłącznie na neostradzie to rzecz jasna nie podjąłbym takiego ryzyka.

    A zapytam inaczej, jest w naszym mieście, małym acz pięknym niezwykły deficyt fachowców którzy byliby gotowi podjęcia się choćby przeglądu załączonej na wstępie centrali Siemensa. Czy firmy produkujące centrale np Slicana czy Platana mają w swojej dyspozycji osoby które nie tylko zajmą się fizyczną sprzedażą urządzenia ale są pasjonatami, inżynierami którzy poświęcą swój czas i umiejętności w poprawne i umiejętne skonfigurowanie systemu? Do kogo się zwrócić żeby nie pomylić się z wyborem wykonawcy. Żeby nie zawiódł. Wiadomo, pogoń za pieniędzmi, często po sprzedaży szybkie przełączenie kabli etc i często na tym się kończy. Proszę o radę w tej kwestii.
    I niejako w podsumowaniu dyskusji skoro znają już Panowie nasz temat w miarę dobrze, jaką centralę i jakiego typu byście polecili a potrzeby mam następujące:
    1. Możliwość samodzielnego wgrywania komunikatów wg własnego pomysłu
    2. Możliwość wgrania komunikatu nawet w czasie oczekiwania na linię wewnętrzną
    3. Możliwość wgrania komunikatu przy niedostępności abonenta linii wewnętrznej o tym że istnieje możliwość pozostawienia wiadomości głosowej
    4. Możliwość tańszych lub bezpłatnych połączeń na telefony komórkowe klientów - oddzwanianie do nich przy niemożności odebrania połączenia od nich
    5. Nagrywanie rozmów recepcji / przy czym utrzymywanie rozmów na twardym dysku komputera w sieci/
    6. Możliwość połączenia rozmowy przychodzącej z szefem który jest poza biurem i dysponuje tel. komórkowym
    7. Jakiś sprawny interfejs dzięki któremu recepcjonista będzie mógł zajrzeć do historii połączeń aby zobaczyć jaki numer dzwonił do recepcji a rozmowa nie została podjęta i należy na ten numer oddzwonić.
    8. No i jeszcze raz podam że mamy 18 pokoi oraz biuro, kuchnię i restaurację a centrala Platana ma tylko obsługę do 12 linii wewnętrznych analogowych a takie mamy w pokojach, chyba że kilka voipów tam postawić aby zmieścić się w parametrach centrali.
    Pozdrawiam, raz jeszcze dziękuję.
  • Pomocny post
    Poziom 27  
    wit64 napisał:
    ......... Czy firmy produkujące centrale np Slicana czy Platana mają w swojej dyspozycji osoby które nie tylko zajmą się fizyczną sprzedażą urządzenia ale są pasjonatami, inżynierami którzy poświęcą swój czas i umiejętności w poprawne i umiejętne skonfigurowanie systemu? .......


    Oczywiście, że mają.
    Nie bądźmy jednak hipokrytami. Jeśli ktoś posiada odpowiednią wiedzę, czas i umiejętności, nie sprzedaje ich na forum, tylko bezpośrednio klientowi końcowemu za odpowiednim wynagrodzeniem.
    Jeśli nie masz zaufania do lokalnych instalatorów, podaj więcej danych o sobie. Z pewnością któryś z Kolegów z forum skontaktuje się z Tobą, w celu rozwiązanie twoich problemów. Dalsze rozpisywanie się i wyjaśnianie kolejnych niezrozumiałych kwestii, jest bezsensowne i wręcz szkodzące naszej branży.
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    Poziom 13  
    wit64 napisał:
    ...

    8. No i jeszcze raz podam że mamy 18 pokoi oraz biuro, kuchnię i restaurację a centrala Platana ma tylko obsługę do 12 linii wewnętrznych analogowych a takie mamy w pokojach, chyba że kilka voipów tam postawić aby zmieścić się w parametrach centrali...


    To Prima - najmniejsza w ofercie tego producenta.
    Większa Proxima bez problemu obsłuży taką liczbę pokoi.
  • Poziom 8  
    Dalsze rozpisywanie się i wyjaśnianie kolejnych niezrozumiałych kwestii, jest bezsensowne i wręcz szkodzące naszej branży.[/quote]

    Oj Kolego, nie sądzę że bierze się udział w dyskusji na forum wyłącznie po to żeby złapać zlecenie. Myślę że jeżeli zadał bys mi pytanie jak rozwiązać pewien problem kadrowo płacowy to nie pakowałbym się od razu żeby do Ciebie przyjechać za kasę tylko chętnie bym pomógł w miarę posiadanej wiedzy. Dziękuję wszak za odpowiedź.

    Dodano po 8 [minuty]:

    Panowie, ja bardzo dziękuję i poziom 11 i janek i tracer i inni. Pomogliście mi o tyle i aż tyle że rzeczywiście będę teraz szukał mądrego instalatora pasjonata który zajmie się Platanem Proximą . Z wszystkich dyskusji wynikała jedna rada, odejść od chmury i zakupić coś co będzie na miejscu i ma dostępny serwis. Wypisałem kilka niezbędnych nam funkcji i w sumie nie widzę jakiegoś uporu kolegów przy innej centrali niż Platan. A szycie na miarę innego typu sprzętu to chyba jest nieco ryzykowne, Platan pewnie będzie tańszy a lepiej dopłacić instalatorowi który potrafi z tej centrali wyciągnąć maxa niż za sprzęt o wiele większych możliwościach z którego wykorzysta się i tak tylko część jego walorów. Dobrze myślę? No więc kto ze specjalistów od Platana miałby ochotę na nocleg w hotelu ze śniadaniem i na zapoznanie się z tym tematem ? Czy na tym forum podaje się jakieś namiary na siebie? Jak to się robi, jest jakiś priv?

    Pozdrawiam

    Dodano po 3 [minuty]:

    Panowie, co się kryje pod tą ofertą Waszym zdaniem ?

    Moderowany przez Tracer2:

    3.1.18. Nie wysyłaj linków, które po pewnym czasie przestaną być aktywne. To spowoduje, że dyskusja straci jakikolwiek sens.

  • Moderator - Telefony Stacjonarne
    Na pewno kryje się to, że trzeba się dopytać o dokładną cenę konfiguracji ,
    którą się chce i tzw " *",
    bo jak się nie wie co się chce to potem trzeba dopłacać,
    i można się bardzo zdziwić...a sprzęt już jest i wyjścia nie ma.
  • Poziom 13  
    mich-tel napisał:
    Ja proponuję Slicana. Na temat jakości Platana i VoIPa poczytaj tutaj: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=14862268#14862268


    Ja rozumiem, że kolega oferuje sprzęt, który zna. Sam tak robię. Jednak posługiwanie się argumentami: "poczytaj o jakości Platana i VoIP" świadczy jedynie o braku innych konkretnych argumentów (btw. opisany problem został dawno rozwiązany) i wywołuje reakcje zwrotne - poczytaj o Slicanie i jego jakości VoIP: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2564046.html
  • Pomocny post
    Poziom 23  
    Promocja11 napisał:
    (btw. opisany problem został dawno rozwiązany)


    Tak, został rozwiązany ale w jaki sposób! Cytuję "Swój problem rozwiązałem wymianą na Slicana i powiem szczerze że jest to przepaść jakościowa. Kolega idzie w moje ślady. Dość ma nielogicznych problemów i usterek.
  • Poziom 13  
    A jak się kolega odniesie do problemów z Slicana z VoIP w poście, który cytowałem? Człowiek również miał dość problemów z tymi centralami i je zdjął.
    Nie rozumiemy się jak widzę.
    Mi chodzi oto, że dla mnie kompletnie nieprofesjonalne jest podpieranie się i uogólnianie argumentem jaka to konkurencja jest be - cytując jeden z postów na forum. Bo nie ma sprzętu idealnego - gdyby tak było i Slican i Platan nie mieliby serwisów fabrycznych.
    Oczywiście, że kolega natychmiast podlinkuje całą listę problemów z Platanem opisanych na Elektrodzie. Proszę tylko pamiętać, że wyszukiwarka nie działa tylko na słowo Platan, ale również Slican.
    Pozdrawiam
  • Pomocny post
    Poziom 23  
    No cóż, chyba kolega ma rację. Pozdrawiam.
  • Moderator - Telefony Stacjonarne
    Mam siec central Slicana pracującą w cieci VPN gdzie operator dostarcza intenet 1Gb do obiektów po światłowodzie. Dla VoIP zostały zarezerwowane "rurki" 2 Mb.
    Ruch nie jest duży, ale przy próbie zmniejszenia tych nadmiarowych rurek okazało się iż pojawiły się zakłócenia.
    Po prostu puszczając transmisje VoIP zdajecie się na operatora i już nad tym nie panujecie,
    a jakość internetu "pływa" w zależności od różnych czynników.
    Najłatwiej zwalić na centrale i konserwatora, bo ich widać , a netu już nie bardzo, bo do tego potrzebne są specjalistyczne narzędzia , programowe i techniczne.
    Szczęście ,że tą siecią zarządza Informatyk- pasjonat, dociekliwy i zna się na rzeczy,to nie dał za wygraną i znalazł przyczynę, choć wszystko wyglądało na ok przy rurkach 512 Kb
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 8  
    Szanowni Panowie, ok wybrałem w końcu Slicana. Proszę mi podpowiedzieć czy aby archiwizować nagrania z centrali należałoby postawić jakiś mały komputer czy może jakiś dysk zewnętrzny czy polecaliby Panowie zakupić przestrzeń dyskowa w chmurze. Czy tez centrale można wpiąć do sieci i postawić mu komputer z dyskiem gdzieś na uboczu np w biurze?

    Pozdrawiam.
  • Moderator - Telefony Stacjonarne
    Jakiego Slicana ?
    Centrale posiadają spore karty albo dyski i do takiej bieżącej archiwizacji wystarczają ,
    a odczytuje się programem który instaluje się na PC podłączonym do sieci,
    który zapewnie jakiś w firmie np u menagera jest.
    Korzysta się okazjonalnie jak się chce coś sprawdzić w nagraniach.
    Jest opcja serwer zewnętrzny , ale po co ?
  • Poziom 23  
    Program RecordMan.serwer pobiera rozmowę i archiwizuje na dowolnym kompie w firmie.
  • Poziom 8  
    Rozumiem, czyli instalator po prostu umieści centralę w siecie, inaczej mówiąc trzeba centralę wpiąć do routera i ją odpowiednio skonfigurować. W zasadzie jedyny problem który teraz mi pozostał to obudowa centrali Slican. My mamy jak widać na zdjęciu wnękę zamykaną drzwiczkami w której wisi płaska centrala Siemensa a Slican który Panowie proponują jest przeznaczony do zabudowy w szafie komputerowej więc dość głęboki a na to nie ma miejsca. Dzwine byłoby umieszczenie jej bokiem niejako na leżąco. Czy Slican może umieścić centralkę tego typu w innej obudowie?
  • Moderator - Telefony Stacjonarne
    Centrale Slicana są w różnych wykonaniach.
    O jaką chodzi ?
    Podaj typ.
  • Poziom 23  
    IPM jest w obudowie do szafy (2U) i w obudowie wiszącej (WM). Tylko musisz się zastanowić ile numerów wewnętrznych potrzebujesz. Wykonanie 2U ma 8 slotów do rozbudowy, wykonanie WM ma 6 slotów do rozbudowy. Najlepiej ściągnij instalatora (serwisanta) to on wszystko powie i zaproponuje.