Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Zakłócenia z instalacji na radiu CB - reduktor napięcia.

Erider95 19 Nov 2015 10:37 1650 8
  • #1
    Erider95
    Level 9  
    Witam.
    Mam juz 20 letnie auto i po podpieciu cb do gniazda zaplniczki jęczy.
    Tylko gdy auto odpalone i nie tylko zakłócenia sa od silnika bo i od wycieraczek dmuchawy itd. Wiem juz ze filtry i podpinianie prosto pod aku nic nie daje wiec znalazłem cos jak reduktor napięcia. Czy to pomoże ? Np. taki http://www.konektor5000.pl/index.php?p1737,rm...twornica-napiecia-np-do-cb-radio-navi-lodowka

    Radio CB :Midland Alan 78 PLUS MULTI (kupione od znajomego za 150zl z mała antenka.)
    Pewnie jak bym wywalił z 600 zł na radio tez by sie tak działo nie ?
  • #2
    Erider95
    Level 9  
    Prosze o jakas podpowiedz czy inwestycja w taki reduktor cos da.
  • #3
    jdubowski
    Tube devices specialist
    Erider95 wrote:
    Mam juz 20 letnie auto


    Ciężarówka/autobus z instalacją na 24V?

    Erider95 wrote:
    po podpieciu cb do gniazda zaplniczki jęczy.


    Zrób porządek z alternatorem - sprawdź diody, załóż filtr przy nim.

    Erider95 wrote:
    znalazłem cos jak reduktor napięcia. Czy to pomoże ? Np. taki http://www.konektor5000.pl/ind...ia-np-do-cb-radio-navi-lodowka


    A czym teraz redukujesz napięcie? Może jęki to zakłócenia od przetwornicy?
    Erider95 wrote:
    Radio CB :Midland Alan 78 PLUS MULTI (kupione od znajomego za 150zl z mała antenka.)


    "Małą antenkę" wymień na porządną, zadbaj o przewód antenowy - problem moze polegać na banalnym uszkodzeniu (przerwa w ekranie).
  • #4
    Erider95
    Level 9  
    Jak auto to nie cięzarowka (ciągnik siodłowy) czyli osobowe 12v bezyna ( Toyota Paseo 1.5 16V)
    Alternator jest dobry nie mam co przy nim robic ( z zawodu mechanik jestem i wiem ze jest dobry) do tego nie tylko o alternator chodzi jak bys czytal to jak wlacze wycieraczki czy dmuchawe tez jęczy.
    Nie redukuje niczym jest podpiete do gniazda zapalniczki jak z reszta pisałem.
    Antena na moje potrzeby jest ok i jako tako na przewodach nie widac uszkodzeń.
    Jedyne pytanie jakie mam czy taki reduktor napiecia wyeliminuje takie gwizdy/ jęki?
    Fakt mam regulacje i moge wygłuszyc te zakłócenia ale słysze o połowe albo lepiej mniej ludzi.
  • #5
    jdubowski
    Tube devices specialist
    Erider95 wrote:
    auto to nie cięzarowka (ciągnik siodłowy) czyli osobowe 12v bezyna ( Toyota Paseo 1.5 16V)

    No to jak chcesz tam zasadzić ów "reduktor napięcia"? Gdzie tu sens?
    Erider95 wrote:
    Alternator jest dobry nie mam co przy nim robic ( z zawodu mechanik jestem i wiem ze jest dobry)

    Mechanik jesteś to się znasz - mechanicznie to alternator może jest i dobry (czytaj - ma łożyska w dobrym stanie) ale elektrycznie to już nie wiadomo. Jęczenie i wycie o tonie zależnym od obrotów silnika w CB i na zakresach AM to domena problemów elektrycznych w alternatorze, choć wina może leżeć w przerwanej lub źle kontaktującej plecionce łączącej silnik z masą.
    Erider95 wrote:
    do tego nie tylko o alternator chodzi jak bys czytal to jak wlacze wycieraczki czy dmuchawe tez jęczy.

    Czytał - wycieraczki jęczenia nie powodują, mogą powodować trzaski w odbiorze. Jęczenie przy załączonej dmuchawie - winny może być nieodkłócony silnik dmuchawy albo jej PWM.
    Erider95 wrote:
    Nie redukuje niczym

    Bo i nie masz co redukować - instalacja 12V, radio na 12V.
    Erider95 wrote:
    jest podpiete do gniazda zapalniczki jak z reszta pisałem.

    Dziadowanie - podłacz porządnie na stałe, z dobrym umasieniem obudowy radia. W twojej sytuacji prąd zasilania radia do masy może płynąć przez ekran przewodu antenowego i masz pasztet...
    Erider95 wrote:
    Antena na moje potrzeby jest ok

    OK albo nie OK - skoro zbiera zakłócenia zamiast sygnału (i to z wielu źródeł) to może być pierwszą podejrzaną, zwłaszcza małe anteny słyną z takiego działania.
    Erider95 wrote:
    i jako tako na przewodach nie widac uszkodzeń.

    Że nie widać to nie dowód że nie są uszkodzone, zwłaszcza że nabyłeś produkt używany.
    Erider95 wrote:
    Jedyne pytanie jakie mam czy taki reduktor napiecia wyeliminuje takie gwizdy/ jęki?

    Kolego - pomysł jest bez sensu - przecież masz instalację 12V w aucie. A reduktor jest do samochodów z instalacją 24V.
    Erider95 wrote:
    Fakt mam regulacje i moge wygłuszyc te zakłócenia ale słysze o połowe albo lepiej mniej ludzi.

    Zacznij od porządnej anteny - nawiasem mówiąc gdzie jest zainstalowana? Jesli silnik z przodu to powinna być zainstalowana z tyłu samochodu. Jeśli to nie da skutku - popraw zasilanie CB eliminując wtyczkę do gniazda zapalniczki i zapewniając dobre połączenie masy. W dalszej kolejności jeśli brak skutku zajmij sie odkłoceniem odbiorników (dmuchawa, silnik wycieraczek) i alternatora.
  • #6
    Erider95
    Level 9  
    Gdzie sens? W tym ze chce zrobic cos w rodzaju instalacji hmm odcietej od mozliwych zakłócen? Jest mozliwosc doprowadzenia zasilania do cb bez zaklocen pochodzacych z zasilania? ( na czarach elektryki sie nie znam ). W elektrycznym gostki powiedzieli ze albo nowe auto albo dupa blada bo podpiecie pod aku nic nie da.
    Jeszcze co do jekow to wszystko w tym samym tonie tylko nabiera na sile gdy cos dodatkowo wlacze.
    Jak to jest ze starym gracie co nie pali jechac nie chce a jak stop wcisniesz to wsteczny swieci, cb zadnych zaklocen nie lapie jedynie szumy i to delikatne.
    Wracajac do pierwszego pytania reduktor taki nie wyeliminuje tych zakłócen?
  • #7
    Freddy
    Level 43  
    Erider95 wrote:
    Gdzie sens? W tym ze chce zrobic cos w rodzaju instalacji hmm odcietej od mozliwych zakłócen?
    Wskazałeś na przetwornicę 24V/12V, więc nie ma sensu, bo masz instalacje 12V w aucie.
    Quote:
    Jest mozliwosc doprowadzenia zasilania do cb bez zaklocen pochodzacych z zasilania? ( na czarach elektryki sie nie znam ). W elektrycznym gostki powiedzieli ze albo nowe auto albo dupa blada bo podpiecie pod aku nic nie da.
    Słuchaj ich dalej, to kupisz nowe auto, nowe CB i nie wiadomo co jeszcze.
    Quote:

    Jeszcze co do jekow to wszystko w tym samym tonie tylko nabiera na sile gdy cos dodatkowo wlacze.
    Jak to jest ze starym gracie co nie pali jechac nie chce a jak stop wcisniesz to wsteczny swieci, cb zadnych zaklocen nie lapie jedynie szumy i to delikatne.
    Wracajac do pierwszego pytania reduktor taki nie wyeliminuje tych zakłócen?
    Co chcesz redukować 12V na 12V?
    Skontroluj dokładnie instalację elektryczną - wszelkie masy i kable od alternatora.
    Załóż dobry filtr na zasilaniu do CB.
    Załóż dobrą antenę.
    Jak to zrobisz, dopiero przekaż dalsze informacje.
  • #9
    jdubowski
    Tube devices specialist
    Erider95 wrote:
    Gdzie sens? W tym ze chce zrobic cos w rodzaju instalacji hmm odcietej od mozliwych zakłócen? Jest mozliwosc doprowadzenia zasilania do cb bez zaklocen pochodzacych z zasilania?
    No to waść tu napisz skąd weźmiesz 24V którym zasilisz "reduktor"...

    Erider95 wrote:
    W elektrycznym gostki powiedzieli ze albo nowe auto albo dupa blada bo podpiecie pod aku nic nie da.
    "Gostki" znają się na tym widać tak samo jak ty, czyli nie mają bladego pojęcia o wyobrażeniu.

    Erider95 wrote:
    Jeszcze co do jekow to wszystko w tym samym tonie tylko nabiera na sile gdy cos dodatkowo wlacze.
    To właściwie jęczy czy trzeszczy? Przy zgaszonym silniku też występuje problem przy włączeniu wycieraczek czy dmuchawy?

    Erider95 wrote:
    Jak to jest ze starym gracie co nie pali jechac nie chce a jak stop wcisniesz to wsteczny swieci, cb zadnych zaklocen nie lapie jedynie szumy i to delikatne.
    Acha, więc wydaje ci się że te jęki to nie zakłócenia? Ciekawa teoria...

    jdubowski wrote:
    Wracajac do pierwszego pytania reduktor taki nie wyeliminuje tych zakłócen?
    A ty w ogóle czytasz ze zrozumieniem? Ten reduktor do twego auta się nie nadaje.