Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Piec Defro 25 kW zimny powrót

19 Lis 2015 15:50 14670 46
  • Poziom 8  
    Witam wszystkich ,mam problem z zimnym powrotem do pieca , np 70s zasilanie 40s powrót, skosiłem się na montaż pompy kotłowej (instalowałem sam ), uzyskałem co chcialem powrót zrobił się bardzo gorący,10s różnicy, nawet nie raz 8c,ale pojawił się problem z zaworami 4d nie mogą ustalić temperatury strasznie skaczą, np jak piec dobije do 70s to zawór jeden jak i drugi zaczyna wariować nagle jest 60s a za parę sekund jest 55s 48s i tak w kolo, ,na podłogę mam nastawiony np 25s a on skacze 30c a później jak mu przymknie to zasilanie na podłogę na raz robi się zimne,jest albo bardzo gorące albo zimne. Podejrzewam ze coś złe zamontowałem ta pompę.Bardzo proszę o pomoc dziękuje pozdrawiam. Dodaje zdjęcie mojej instalacji
  • Poziom 24  
    Tą pompę, co sobie zamontowałeś by podnieść temp. powrotu kotła musisz przełożyć na rurę z powrotu z zaworów 4D.
    Dlaczego? Bo zaworem 4D regulowć można i temp. zasilania grzejników, czy podłogi oraz temp. powrotu z zaworu do kotła. Zazwyczaj obiegowi kotła i zaworu 4D pomaga grawitacja i przy dobrze wykonanej instalacji pompa kotłowa nie jest konieczna. Ty jednak potrzebujesz pompy kotłowej.

    W regulatorze zaworu 4D jest opcja ochrony powrotu kotła. Jest też czujnik temp. powrotu. U ciebie mierzy temp. wody z powrotu z zaworu 4D do kotła. Dlatego właśnie regulator wariuje. Przytknij czujnik temp. powrotu do rury zasilającej z kotła. Praca siłownika zaworu 4D powinna się ustabilizawać.
    Gdy już zamontujesz pompę we właściwym miejscu, to czujnik temp. powrotu kotła przyłóż do rury za tą pompą. Pompa ta powinna pracować bez wyłączania, chyba, że kocioł gaśnie.

    Dodano po 3 [minuty]:

    (...) i zdemontuj te zawory różnicowe z powrotów z zaworów 4D.
  • Poziom 8  
    kolego a dokładnie gdzie ja dać , zaznaczyłem na zdjęciu Piec Defro 25 kW zimny powrót

    Dodano po 2 [minuty]:

    Dodam jeszcze kolego ze nie mam włączonego ochrony powrotu, i wariuje. Dodam jeszcze ze mam wrażenie ze ta pompę co zamontowałem zasysa zimna wodę,ponieważ temperatura na piecu tez skacze ,np piec dobije do 70s i piec staje , i za chwile temperatura spada gwaltownie jest 69s,67,72 i tak cały czas, mam wrażenie ze rzuca gdzieś chłodniejsza woda
  • Poziom 24  
    Piec Defro 25 kW zimny powrót

    Odsyłam do instrukcji obsługi regulatora zaworu mieszającego. Prawdopodobnie producent urządzenia pisze, co zrobić z czujnikiem powrotu, jeśli konfiguruje się regulator tak, by pilnował tylko temp. zasilania.

    Może też być, że pompa bypas'u trochę za bardzo "miesza" nie tylko w kotle, ale i w obiegach grzewczych za zaworami 4D jak i też w samych zaworach.

    Z pompą, którą zamontowałeś bez problemu poradziły by sobie zawory mieszające 3D.
  • Poziom 8  
    Miesza kolego napewno bo nawet jak dotknę ręką zasilanie na grzejniki czy na podłogę przed zaworami 4d to raz jest zimne raz gorące, kolego mam jeszcze pytanie a jak by to rozwiązać z tym zaworem 3d
  • Poziom 24  
    Źle mnie zrozumiałeś...
    Jeśli by wykonać ochronę temp. powrotu tak, jak Ty zrobiłeś, to Twoje zawory 4D musiały by być zastąpione 3D (trzy drogowe).

    Ochronę temp. powrotu kotła można wykonać na kilkanaście różnych sposobów. U Ciebie są zaworu 4D i regulator siłownika zaworu. Bardzo dobrze. Właściwie wystarczył by jeden zawór 4D, a drugi mógłby być 3D lub inny.
    Teraz już tego nie zmieniaj. Zwyczajnie pompę przełóż we wskazane na foto miejsce i skonfiguruj regulator zaworu 4D tak, by pilnował ochronę powrotu.
  • Poziom 24  
    Instalacja da radę bez problemu.
    Obiegi grzewcze za zaworami 4D będą się dłużej nagrzewały w porównaniu z temp. kotła, ale to normalne. Zawór 4D musi zmieszać zimny powrót z grzejników z gorącą wadą z kotła tak, by temp. powrotu kotła utrzymać na np. min. 45'C. Później dopiero regulator dba, by zasilanie ogrzewania utrzymać na zadanym poziomie.

    Zawory 4D dobrze współgrają z grzejnikami wyposażonymi w zawory termostatyczne.
  • Pomocny post
    Poziom 24  
    Odpowietrzniki montuje się w najwyższych punktach instalacji (grzejniki, zakończenia pionów itp.).
    Czasami, jak warunki techniczne w budynku nie pozwalają, by rury grzewcze przebiegały tak, by instalacja mogła "wypchnąć" powietrze do grzejników, to dokłada się odpowietrzniki (np. instalacja z rurami przy podłodze i trzeba obejść drzwi górą i znowu rury w dół. Wtedy nad drzwiami odpowietrznik).
  • Poziom 8  
    Witam,kolego duży szacun dla ciebie ,pomogło powrót jest teraz bardzo gorący,naprawdę wielkie dzięki,jeszcze trochę rzuca mi temperatura na piecu , ale zauważalnym że zaczyna się uspokajać, siłowniki zaczęły bardzo stabilnie pracować. Mam jeszcze jedno pytanie , mianowicie chodzi o ciśnienie np dzisiaj paliłem cały dzień ciśnienie w normie 1.2 , a jak wygaśnie w piecu (piec zimny) to ciśnienie spada do 0,czy to normalne,i przy rozpalaniu jak załączy pompy to piec jest przypowietrzony,dopiero jak piec złapie większa temperaturę zaczyna się poprawiać.Naczynie 35l
  • Poziom 24  
    Z ciśnieniem u Cibie w instalacji jest bardzo źle.

    Poglądy na ten temat są różne.
    Ja podam, jak jest u mnie (też instalacja zamknięta). Instalacja zimna i odpowietrzona. Ciśnienie na manometrze w kotłowni 1,4 bar. Wstępne ciśnienie poduszki naczynia przeponowego (zdemontowanego) 1,3 bar'a. Po rozgrzaniu instalacji ciśnienie rośnie do 1,5-1,6 bara. W porywach przy mrozach, kiedy kocioł daje 75'C jest ciśnienie 1,8 bara.
    Nie mam problemu z zapowietrzaniem (nawet podłogi).

    U Ciebie przyczyną zapowietrzenia instalacji jest za niskie ciśnienie zimnej instalacji. Mniej więcej powinno wynosić więcej niż 1 bar. Minimum ciśnienie wyznacza wys. w pionie od najwyższego kaloryfera do manometru mnożone przez 0,1 bar.
    Odkręć zbiornik przeponowy i sprawdź, czy przez "samochodowy" wentyl ucieka gaz. Jeśli tak, sprawdź ciśnienie (manometrem do kół samochodowych). Jak jest mniejsze niż 1,2 bara, to dopompuj powietrza pompką rowerową. Jeśli jednak ciśnienie w wentylku się nie utrzymuje, to zbiornik do wymiany.
  • Poziom 32  
    Ptak3124 napisał:
    Jeśli jednak ciśnienie w wentylku się nie utrzymuje, to zbiornik do wymiany.

    A dla czego? Może tylko wentyl. Zbiornik wymienia się jak membrana strzeli i wentylem wydostaje się woda.
  • Poziom 24  
    "Może" i morze jest szerokie i głębokie.
    Ufam, że autor postu wie co robi i nie trzeba jak "dziecku" w przedszkolu tłumaczyć, gdzie ucieka powietrze z dętki w rowerku.

    Osobiście stwierdzam, że zbiornik ciśnieniowy to urządzenie ciśnieniowe i co roku powinno być kontrolowane.
  • Poziom 32  
    Jakby autor postu wiedział co robi to by Go tutaj nie było.
  • Poziom 8  
    Witam ,piec posiadam do układu otwartego ,a instalacja jest zrobiona na układ zamknięty, na piecu pisze max ciśnienie do 1,4, nie wiem co zrobić z tym ciśnieniem.Pozdrawiam
  • Poziom 8  
    u mnie kolego jest trochę zamieszane, piec stoi 15m od listw , a do najdalszego kaloryfera jakieś 5 m od listw , w najwyższym punkcie jest drabinka w łazience jakieś 1.5 m (pion)
  • Poziom 24  
    Nie chodzi o najdalszy kaloryfer.

    Interesuje mnie wys. budynku. Czyli np. kocioł w piwnicy, wyżej parter i poddasze z grzejnikiem drabinkowym w łazience... Jak jest u Ciebie?

    Na takiej podstawie da się wyznaczyć min. ciśnienie w układzie.
  • Pomocny post
    Poziom 24  
    Zbiornik przeponowy zazwyczaj jest przykręcony przez złączke z zaworem. Czyli odkręcając zbiornik (kręcąc nim) poleci troche wody, ale jak już gwint się skończy, to zawór złapie.
    Jeśli zbiornik jest zamontowany na sztywno, to spuszczasz wodę z układu i demontujesz zbiornik.

    Sprawdź ciśnienie wstępne poduszki gazowej (opis wcześniej). Zrób tak, by ciśnienie wstępne poduszki naczynia przeponowego było 0,7 bara.

    Skręć zbiornik z instalacją i napełnij wodą. Dobijaj do 1 bar i odpowietrzaj na zimnej instalacji. Potem spuść wodę, by ciśnienie spadło do 0,6 bara i sprawdź, czy z najwyżej zamontowanego odpowietrznika tryska woda. Jeśli tak, to OK, jak nie, to dopuść wody do 0,7 bara.

    Tak powinno być dobrze.
  • Poziom 8  
    Czyli mimo ze na naczynku pisze ciśnienie wstępne 1,5 , to nabić do 0.7 ?. A jeszcze jedno naczynko mam przykręcone do posadzki ,i przed naczynkiem jest zawór na listwie bezpieczeństwa,to chyba nie muszę spuszczać wody z układu? wystarczy chyba zakręcić ten zawór przed naczyniem ?
  • Poziom 24  
    Zmień na zbiorniku przeponowym ciśnienie wstępne na 0,7 bara.

    Jeśli masz zawór do zbiornika i sprzęgło do odkręcenia od instalacji, to niemusisz spuszczać wody z instalacji.
    Pamiętaj, by się upewnić na 100%, czy zawór odkręciłeś po ponownym montażu zbiornika i zdemontuj z zaworu motylek dla pewności, by nikt nie zakręcił zaworu "bezmyślnie".
  • Poziom 8  
    Witam, no kolego kolejny punkt dla ciebie, po spuszczeniu ciśnienia ze zbiorniczka ciśnienie jest cały czas stabilne ,dzięki wielkie,chciałem się jeszcze zapytać o temperaturę na piecu,mianowicie, przed montażem tej pompy kotłowej np temperaturę miałem ustawiona na piecu 70 piec się wyłączał i temperatura rosła do 77 albo 80 ,i włączał się piec po 25 minutach , a teraz jak jest ta pompa to piec dobije do 70 temperatura urośnie max 73,75,ale wydaje mi się ze za szybko spada jakieś 10 minut i jest 68 ,czyli praktycznie co 10 minut załącza się piec ,czy tak ma być?,pozdrawiam i wielkie dzięki
  • Poziom 24  
    Teraz Twoja instalacja właściwie reaguje na zmiany temperatury. Trzeba teraz skupić się na kotle.

    Kocioł z podajnikiem ma taką zaletę, że regulator kotła ustawieniami mocy dmuchawy, czasem pracy i przerw podawania opału, może w jakimś zakresie regulować mocą kotła. Taka "adaptacja" ma dość duży wpływa oszczędność opału. Przede wszystkim jednak poprawia się proces spalania, ponieważ kocioł mało czasu pracuje w podtrzymaniu. Ma to wpływ na ekologię i opinie sąsiadów na temat Twojego komina.

    Daj info na temat Twojego kotła i samego regulatora. Podaj też nastawy, jakie masz w kotle teraz.

    Prawidłowa praca kotła powinna wyglądać tak, że kocioł nie osiąga zadanej temp., tylko będzie pracował "na pół gwizdka". Czyli temp. będzie dochodzić do zadanej i znowu się zmniejszać, a kociołek będzie sobie palił więcej lub mniej węgla na godzinę. W sytuacji jednak, kiedy zapotrzebowanie budynku na ciepło maleje (żona piecze ciasto i złapało kilka zaworów termostatycznych na grzejnikach) kocioł pracuje już z mocą minimalną a temp. kotła wzrasta, wtedy jest potrzebna funkcja nadzór.

    Sytuacja, kiedy kocioł przechodzi w stan nazwany "nadzór" to tak naprawdę ma zgubne skutki.
    Z tlącego węgla (bez dmuchawy) wydziela się dużo dymu. Wnętrze kotła obrasta sadzą. Sąsiad ucho męczy, bo z komina śmierdzi. Czasami nawet podajnik zgaśnie przy długim nadzorze lub wysypuje węgiel do kotła, bo zadziałał czujnik temp. podajnika. Już nie będę opisywał, jak groźne w skutkach może być, kiedy żar z rusztu cofnie się do podajnika.

    Co do zbiornika przeponowego, to napisz na nim trwałym pisakiem, że ciśnienie wstępne zostało zmienione. Jest to informacja na przydzłość, by nikt nie zapomniał.
  • Poziom 8  
    Witam ,kolego jestem ci bardzo wdzięczny za pomoc ,jak by nie ty to dalej bym się bujał z zimnym powrotem , i jeszcze jedno z tym ciśnieniem, teraz jest wszystko ok , piec zimny ciśnienie spadało do zera , a teraz nie ma mowy , aż się chce patrzeć na zegar, naprawdę wielkie dzięki.A co do temp pieca , bylem przyzwyczajony ze przedtem piec nabił do 70 i tem rosła o kilka dużych stopni , ale co z tego jak mu później spadła np do 65 to piec chodził i chodził,a teraz nabije do 70 tem wzrośnie do 74 . i spadnie do 68 ,ale piec jest jeszcze rozgrzany , i pochodzi jakies pare minut i znów jest 70 , czyli kolego masz racje piec chodzi stabilniej, co do spalania nagram filmik to wrzucę później .WIELKIE DZIĘKI.POZDRAWIAM
  • Poziom 8  
    Witam,uruchomiłem algorytm pid,i zauważalnym ze ,piec nie mógł długo osiągnąć zadanej temp ,tzn tak jak by dmuchawa szalała,spróbowałem w menu serwisowym wyłączyć hallotron,i i co mnie zastanawia, dmuchawa i tak sama regulowała obrotami ,piec dobił do zadanej temperatury bardzo szybko 70c, i zmieniała się minimalnie ,np 72.70,piec stabilnie pracował.Zastanawia mnie do czego jest ten hallotron ,wiem ze do regulowania obrotami, to dlaczego jak wyłączyłem hallotron ,to i tak dmuchawa regulowała obrotami,a piec nie miał problemów z osiągnięciem temp.Pozdrawiam