Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Atmega8 - Sterownik akwariowy- pytania

MrDove 19 Lis 2015 17:06 723 5
  • #1 19 Lis 2015 17:06
    MrDove
    Poziom 8  

Witam
    Od jakiegoś czasu planuje zrobienie sterownika do akwarium, będzie on oparty na atmega8.
    Sterownik z założenia będzie:
    -Pokazywał godzinę i temperaturę na wyswietlaczu
    -on/off świetlówki o określonych godzinach
    -sterowanie grzałką i wiatrakiem
    -podawanie nawozu z pompki pistoletu na bańki
    -moze kiedys automatyczna podmiana wody

Z racji tego ze jestem zielony w te klocki i dopiero od niedawna zacząłem czytac na ten temat mam kilka pytan odnosnie wykonania

- Czy przekaznik relpol RM50 12v 10a/230v bedzie odpowiedni dla świetlówek jesli tak to jaki tranzystor do niego zastosować

-czy jak zastosuje stabilizator 3v to silniczek od takiej zabawki bedzie dzialal poprawnie ?

-mile widziane także schematy z objasnieniem
    podlaczenia modułów DS18B20 i RTC DS1307
    Duzo pracuje, mam malo wolnego czasu i jesli ktos bylby tak mily to prosilbym o to

0 5
  • #2 19 Lis 2015 17:27
    BlueDraco
    Specjalista - Mikrokontrolery

Jesteś zielony i nie wiesz wielu rzecz, ale wiesz na pewno, że sterownik ma być na ATmega8? Nie ma to jak dobre rozpoczęcie projektu...

Każdy przekażnik na 230V z tyłu będzie dobry do świetlówek. Ja wziąłbym jednak przekaźnik sterowany z 5 V - pomyśl, ile chcesz mieć różnych napięć zasilania i po co? Samo 5V powinno wystarczyć do wszystkiego.

0
  • #3 19 Lis 2015 19:05
    MrDove
    Poziom 8  

Moze i jestem zielony ale juz troche czytalem i wlasnie dla poczatkujacych polecaja mikrokontroler atmega8.

Tylko czy biorac przekaznik na napiecie cewki 5v ktorym bedzie rowniez zasilany mikrokontroler nie bedzie to wplywalo jakos na jego prace ?

Edit.