Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW golf IV 1.6 16V BCB - Obroty 1200rpm EPC, ESP.

19 Lis 2015 21:49 5256 16
  • Poziom 35  
    Mam tu Golfa który chodzi jak wiadro gwozdzi.

    Generalnie zaczeło sie od tego ze swieciło sie EPC i gasł. Pomyslałem,"ze wezme te chryje na warsztat". Prosta robota, umycie przepustnicy i adaptacja. A ze klientowi sie spieszyło to dlatego teraz sie msci.

    Nie ma mozliwosci zrobienia adaptacji. Obroty skacza 1200 do 1500 rpm. ESP, EPC sie swieca. Czasami brak wogóle reakcji silnika na pedał gazu. Inny mechanik podmienił przepustnice na nowa i dalej to samo.

    Ja sprawdziłem wiazke i walczyłem z adaptacją. Do niedawna był błąd adaptacji przepustnicy, teraz tego błędu nie ma i brak mozliwosci jej wykonania.

    Jest natomiast nowy błąd P1553 MAP range/performance.
    Kasuje i co chwila powraca. Sprawdzałem szczelnosc kolektora, odme, evap. Wymieniłem na nowy Map i dalej to samo. Ma ktos jakies pomysły?

    Dzieki.
    [3.12.2020, webinar] Zagadnienia pomiarowe w nowoczesnej inżynierii materiałowej. Zarejestruj się
  • Poziom 35  
    5 PSI = 0,34 bar

    Ale obroty ma 1200. A co z ta adaptacja? Dlaczego w marelli 4 nie da sie zrobic adaptacji?
  • Moderator Samochody
    Żeby dało się zrobić adaptacje, musi być w DTC czysto. Jakoś tak mi się mgliście w szklanej kuli drożność wydechu objawia, pomimo niskiego wskazania MAP - przy przegazowaniu, jak silnik spada z obrotów przy zamkniętej przepustnicy ta wartość się utrzymuje, czy spada niżej?
  • Poziom 35  
    DTC brak jak robie adaptacje. 0,34 bar przy 1200 rpm i nie schodzi ponizej tego.

    wydech drozny.
  • Poziom 35  
    Zauwazyłem ze po zaslepieniu przewodu do serwo auto chodzi normalnie i brak błedów. Zdaje sie ze mamy winowajce.
  • Poziom 35  
    Panowie jest problem.

    Po wymianie serva było ok moze 1 dzien. Bład powraca, a na dodatek zauwazyłem ze na poczatku wystarczyło ze 2 razy szybko nasisne hamulec i bład wyskakuje. Dzisiaj odpiałem i zaslepiłem przewód od servo.Silnik chodził na wolnych i sie nagrzewał. Po chwili błąd wyskochył sam, bez jazdy i bez naciskania hamulca. Dodatkowo wyskochył błąd evapa, a wczesniej tego nie było.

    O co c'mon?

    Skąd te błędy zwiazane z podcisnieniem MAP, EVAP i te zawyzone obroty? Ster siada?
  • Poziom 20  
    Zrób adaptację EGR i po sprawie. Kanał 47 albo 74, nie pamiętam już.
    Ale wcześniej go wykręć i zobacz czy grzybek nie jest podwieszony. Jak ci się wykręcą szpilki razem z nakrętkami to masz fajnie, jak nie to trochę się uszarpiesz z tą metalową rurką....
  • Poziom 35  
    EGR juz dawno sprawdziłem. Zaslepiłem. Pózniej odblokowałem. Zresztą egr jest tu bez znaczenia.
  • Poziom 20  
    Wiec zrób adaptację egr i po problemie. Sam się z tym pieprzyłem, wymieniałem MAP, szukałem nieszczelności i kupa.
    Zawsze trzeba robić adaptację EGR po:
    -wykasowaniu wartości wyuczonych (kanał 00)
    -wykonaniu nastaw podstawowych (001, 060, 098)
  • Poziom 35  
    EGR był zaslepiony i błąd tez wystepował.
  • Poziom 20  
    Zrób że tą adaptację, tylko już nie pamiętam czy funkcja 10 (dopasowanie) i kanał 74, czy funkcja 04 (przejście do nastaw podstawowych) i kanał 074.
    Nie pamiętam, bo 1552 robilem już dawno, teraz mam inny sprzęt który jednym klikiem robi co chce.
    Ale chyba 04->074, będziesz tam miał cztery pola, w pierwszym skrajnym ma się pokazać 0,6V po adaptacji, w czwartym skrajnym OK jak adaptacja się uda.
  • Poziom 35  
    Nawracajaca zgaga.

    Ok, przyznaje ze naprowadziłes mnie, bo auto smiga jak ta lala, ale.

    Adaptacji nie dałem rade zrobic, ani EGRu, ani przepustnicy. KTSsem z softem 2015 i 2011 nie da sie. Jest ta opcja w KTS, ale sterownik nie ma tej opcji. Podobnie mój VCDS z Ross Tech nie dał rady. Wskazał tylko ze adaptacja ok i tyle.

    Obroty zeszły do 850/min i brak błędów.
  • Poziom 9  
    nawracająca zgaga napisał:
    Zrób że tą adaptację, tylko już nie pamiętam czy funkcja 10 (dopasowanie) i kanał 74, czy funkcja 04 (przejście do nastaw podstawowych) i kanał 074.
    Nie pamiętam, bo 1552 robilem już dawno, teraz mam inny sprzęt który jednym klikiem robi co chce.
    Ale chyba 04->074, będziesz tam miał cztery pola, w pierwszym skrajnym ma się pokazać 0,6V po adaptacji, w czwartym skrajnym OK jak adaptacja się uda.


    Dzień dobry,
    mam podobny problem-po wyczyszczeniu przepustnicy i zaworu EGR obroty nie pływają ale się utrzymują na 1100, robiłem adaptację przepustnicy i później adaptację EGR, ale to nic nie dało dalej jest 1100/min. Zauważyłem że w pierwszym skrajnym polu mam powyżej 1,12V , w drugim 3,86V, w trzecim 1,105V i w ostatnim -adaptacja OK. Według tego co Pan napisał nie pasuje to pierwsze pole u mnie jest 1,12V a ma być 0,6V -co to może oznaczać ? Przed czyszczeniem przepustnicy pływały obroty i pojawiał się błąd 16786- Układ recyrkulacji spalin .P0402-35-00 -natężenie przepływu za duże) czy to oznacza że zawór EGR jest uszkodzony ?
    Proszę o diagnozę.
    Pozdrawiam
    Arek
  • Poziom 35  
    U mnie adaptacja egr pomogla.
  • Poziom 9  
    Jakim programem robił Pan adaptację EGR? ja robiłem vcds 18 -może coś źle robię sam już nie wiem.
  • Poziom 35  
    Vcds. Poczytaj na stronie ross tech.