Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nissan Tiida 1,6 benzyna - Nie działa kluczyk

20 Lis 2015 17:28 1317 6
  • Poziom 2  
    Witam i proszę serdecznie o poradę.
    Auto po przejechaniu kilkudziesięciu metrów nagle zgasło i od tego momentu nie reaguje na przekręcenie kluczykiem.
    To znaczy że nie kręci rozrusznik i nie zapala się żadna lampka na tablicy rozdzielczej.
    Światła można włączyć gdyż uruchamiane są oddzielnym przełącznikiem - więc raczej odpada sprawa odłączenia się akumulatora i potwierdza usterkę stacyjki.
    Radio nie działa - skoro przekręcenie kluczyka nie inicjuje zasilania.

    Ale centralne otwieranie drzwi także nie działa, a uruchamiane jest z pilota.
    Wymieniłem baterie w kluczyku, jednak nic to nie zmieniło. Zauważyłem jednak że po wciśnięciu przycisku otwierania na pilocie - na desce rozdzielczej miga dwa razy lampka kierunkowskazów. Jeżeli kliknę przycisk zamknięcie wówczas mruga raz dłużej. Żadne światła zewnętrzne przy tym nie aktywują się.

    Zastanawiam się czy problem leży w stacyjce a może systemie alarmu NATS? Proszę o pomoc gdzie szukać rozwiązania.
  • Poziom 19  
    Jakiś kabelek przy klemach aku. nie odpadł, kwas nie przeżarł? Może trzyma się któryś tylko na izolacji?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Dobrze Kolega prawi, szukaj usterki w obrębie bezpieczników wysoko prądowych.
  • Poziom 43  
    zanew napisał:
    Światła można włączyć gdyż uruchamiane są oddzielnym przełącznikiem - więc raczej odpada sprawa odłączenia się akumulatora i
    gawlo235 napisał:
    Jakiś kabelek przy klemach aku. nie odpadł, kwas nie przeżarł? Może trzyma się któryś tylko na izolacji?
    Tak, a światła świecą zasilane energią Światłości Wiekuistej. :D . Wygląda to na uszkodzenie stacyjki. Warto by pomierzyć czy sprawdzić napięcia z niej wychodzące. Radio włącza sekcja pierwsza, ,,acc", a już na tym wyjściu tez nie ma napięcia, skoro radio nie działa.Bezpieczniki na początek także do zbadania.

    Moderowany przez Pawel wawa:

    Zanim Kolega zacznie głupią polemikę, nos w schematy! Potem kilka takich aut naprawić samodzielnie. Dojdzie Kolega do wniosku, że jednak mamy rację. Tylko z litości nie wklejam ostrzeżenia kończącego Kolegi "karierę" na forum.

  • Poziom 2  
    A więc sprawdziłem właśnie miernikiem akumulator -11.90V, sprawdzone także z nadwoziem 11.95V więc masa trzyma.
    Bezpieczniki w dwóch skrzynkach pod maską samochodu sprawdzone - nie znalazłem przepalonych. Są tam jeszcze takie duże bezpieczniki (chyba topikowe), zerkając z góry nie zauważyłem w nich przepalonych blaszek. Inne moduły całe w plastiku, nie wiem jak sprawdzać.

    Następnie zdemontowałem obudowę kierownicy, odpiąłem wtyczkę od stacyjki (taka duża biała na 6 wtyków - 5 kabli), napięcie od niebieskiego kabla na wszystkie inne 2.65V. Druga mała wtyczka, z dwoma cienkimi kabelkami pokazały niecałe 8V.

    Czy to dobre napięcia na stacyjkę, a może "gubi" prąd gdzieś po drodze?

    PS. Głupio rozkręca się auto w centrum miasta na ulicy, wygląda jakbym robił włam do czyjegoś auta.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Miernik odłożyć na półkę, sprawdzać kontrolką 12V21W. I nie kostkę stacyjki tylko zasilania. Patrzeć co jest a co ma być na poszczególnych bezpiecznikach.
  • Poziom 2  
    Problem rozwiązany - styki przy bezpieczniku głównym na wyjściu z akumulatora.