Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda octavia 1.9 tdi 90 KM - obroty silnika na czerwonym polu

20 Lis 2015 18:11 1899 23
  • Poziom 5  
    Mianowicie,kiedy wracałem z pracy, silnik mego samochodu wszedł na bardzo wysokie obroty. tj. na czerwone pole -pracował tak ok 20 sekund,po czym się wyłączył. W lusterku zaobserwowałem wielkie kłęby siwego dymu. Zaznaczę, że olej w silniku nadal jest. Gdy próbowałem go uruchomić, nawet nie kręcił rozrusznik. Co może być przyczyną awarii? Czy to już może koniec silnika?
  • Poziom 29  
    Tak to prawdopodobnie koniec.Zassał oleju z intercoolera prawdopodobnie.
  • Poziom 29  
    Pozostaje zdjąć wąż dolotowy z turbo lub intercoolera i zobaczyć czy jest mokry w oleju, jeśli tak no to szykuj kasę na inny silnik.
  • Poziom 5  
    Jutro zaciągnę ją do mechanika i zobaczymy. Czyli lepiej nowy silnik czy pakować się w remont obecnego? A może ktoś by polecił sprawdzonego "dilera" części używanych :cry:
  • Poziom 29  
    Jeżeli silnik zassał olej z turbiny (a zapewne tak się właśnie stało) to remont silnika może być nie opłacalny, mogło dojść do poważnych uszkodzeń włącznie nawet z wykrzywieniem, pęknięciem bądź urwaniem wału.
  • Poziom 5  
    Dziękuję za cenne info. Jak się dowiem czegoś jutro to na pewno dam znać. Patrzyłem już na silniki w mojej okolicy są po ok 2 tyś myślę, że z wymianą to może zamknę się w 3. Po prostu super nowina. Pozdrawiam
  • Poziom 29  
    Ja tylko zapytam , dlaczego go nie zdusiłeś ? automat ?
    Miałbyś mniejsze koszty.
  • Poziom 5  
    Auto zaparkowane u mechanika. Po pierwszych wstępnych oględzinach stwierdził, że silnik na 80 % nie jest zatarty. Jest jakiś problem jak twierdzi "zblokowany silnik" wydaje mi się, że może być urwany tłok. Silnik jest cały tj korbowód został w silniku :). Marne to pocieszenie ale zawsze coś.
    Co do zduszenia to mądry Polak po szkodzie.
  • Poziom 12  
    Silnik do rozbiorki. Jezeli miales szczęście to mozliwe ze tylko rozrzad przeskoczyl i glowica do roboty. Wtedy koszty naprawy są niższe niż koszt nowego silnika.

    Szukaj turbiny odrazu w komplecie z silnikiem będzie taniej. Bierz silnik tylko z pewnego źródła. Lepiej dołożyć pare stówek niż robić remont za chwile. Pewne źródło nie znaczy najdroższe pozdro.
  • Poziom 29  
    Jeśli korba jest wykrzywiona to jest duża szansa, że wał też się lekko wykrzywił i stracił wyważenie, a wtedy i tak bardziej opłacalna jest wymiana silnika...
  • Poziom 43  
    wiesiek3d napisał:
    Ja tylko zapytam , dlaczego go nie zdusiłeś ? automat ?
    Automat też się da zdusic, przynajmiej częściowo, ale usprawiedliwie Kolege. Mialem podobny przypadek w Toyocie Starlet D i też nie zdążylem. Wśród kębów pary z rozerwanych przewodów chłodniczych silnik z trzaskiem ,,wystawil kopyto" na moich oczach. A w takim przypadku z kluczyka zgasiś się go nie da.
  • Poziom 5  
    Właśnie to jest problem znalezienie pewnego źródła w mojej okolicy to jest problem. Jak przeglądałem oferty to są silniki jak twierdzą "igły" z przebiegiem 160- 180 tyś. a roczniki ok 00-04. Ciekawe w jaki sposób to możliwe- no ale to już inna bajka. Jest też jakaś firma która oferuje silniki z Anglii. Co o nich sądzicie? A ewentualnie jak by było można sprawdzić taki silnik? Kompresja jedynie? Może macie kogoś na kim można by polegać jeśli chodzi o zakup takiego silnika?

    Dodano po 7 [minuty]:

    przedstawiam wam link do tego ogłoszenia może coś mi podpowiecie w tej sprawie
    http://xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx


    Moderowany przez T5:

    Link usunąłem.
    3.1.18. Nie wysyłaj linków, które po pewnym czasie przestaną być aktywne. To spowoduje, że dyskusja straci jakikolwiek sens.

  • Poziom 29  
    Najlepiej kupować z takiego źródła gdzie silnik jest jeszcze w aucie i można go odpalić... Przejechać się :)
  • Poziom 43  
    ToJestNick napisał:
    Najlepiej kupować z takiego źródła gdzie silnik jest jeszcze w aucie i można go odpalić... Przejechać się
    Słuszna uwaga, jakiś rozbitek jako dawca....Choćby uruchomić i posłuchać, ewentualnie na wskaźniki popatrzeć.
  • Poziom 29  
    Kompresja w silniku wyjętym może być dobra, często nieuczciwi sprzedawcy leją olej do cylindrów w niewielkiej ilości, tyle by przykryć denko tłoka (coś jak próba olejowa) przez co pierścienie na chwilę się uszczelniają i kompresja wyjdzie dobra :) Nie wspomnę już o oleju o konsystencji biteksu, gdy leją hektolitry motodoktorów. Dlatego lepiej silnik z rozbitka, i jeszcze dokładnie go sprawdzić.
  • Poziom 29  
    Zastanów się czy w ogóle opłaca się naprawiać ten samochód.Koszt naprawy może przekroczyć wartośc auta.Wymiana silnika ,turbiny ,rozrządu to może przekroczyć 5tys.
  • Poziom 5  
    fakt rozbitek będzie najlepszy. A czy przekroczy wartość? zobaczę w najbliższym tygodniu. Wszystko zależy co wyjdzie u mechanika. Jeśli koszty będą do ok 3 tysięcy to i tak się opłaca. Bo co kupić w tej cenie? Jakieś za przeproszeniem padło? Narażać się na kolejne wydatki? No ale to tak jak mówiłem nadchodzący tydzień pokaże.

    Dodano po 4 [godziny] 21 [minuty]:

    A co byście powiedzieli o wymianie silnika ale na mocniejszy tj ten 101 km albo jeszcze lepiej 110 km. Niby 90 km jest optymalny i długo wietrzny ale jak widać "wszystko się może zdarzyć"- jak ktoś kiedyś mówił.
    Jestem ciekaw czy reszta podzespołów pasowała by do innego silnika.
  • Poziom 12  
    Nie dojdziesz ładu z tym. Wkladaj taki silnik jak miales.
  • Poziom 29  
    Nie napisałes z którego roku jest ta octawia.Ty masz silnik z pompą wtryskową a 101 jest na pompowtryskach.110 na pompie pewnie by podszedł.
  • Poziom 5  
    Moja skodzinka jest z 03r. Nakręcone miała licznikowo 262 tyś. Kupiłem ją w czerwcu tego roku od firmy sprowadzającej. Czy mam jakieś szanse na zwrot części poniesionych kosztów przez firmę? Tj chodzi mi o wadę ukrytą? Bawić się w to czy szkoda nerwów?
  • Poziom 20  
    Wada ukryta? A skąd oni mieli wiedzieć, ze turbina puści? Takie rzeczy raczej ciężko przewidzieć.
  • Poziom 5  
    Udało mi się kupić silnik z całym osprzętem no i oczywiście został wymieniony. Tak jak pisaliście stary został zatarty. Przykra sprawa. Udało mi się również zregenerować turbo. Mam obecnie 2 letnią gwarancję na usługę. Wszystkim wam serdecznie dziękuję za wszelkie porady. Pozdrawiam i do zobaczenia gdzieś w trasie