Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

NiCd-NiMH-LiOn - Zmiana ogniw we wkrętarce na LiOn.. Opinie.

Furions 20 Nov 2015 20:09 10884 15
  • #1
    Furions
    Level 15  
    Witajcie..
    Nie robiąc reklamy znalazłem w internecie taki opis..

    Hybrid battery - Regeneracja akumulatora 12 V Ni-Cd lub NiMH poprzez zmianę technologii na Li-Ion.
    Najnowocześniejsza technologia zasilania w narzędziu poprzedniej generacji? Tak, to możliwe!
    Zregeneruj baterię w sposób opracowany przez nasze Centrum Badawczo - Rozwojowe i ciesz się njawyższą wydajnością swoich narzędzi.
    Sprawne narzędzia to podstawa!
    Jeśli czas pracy twojego elektronarzędzia lub innego urządzenia z akumulatorami NiCd lub NiMH znacznie się skrócił lub ładowarka w ogóle nie podejmuje ładowania – oznacza to najczęściej uszkodzenie baterii.
    Rozwiązaniem może być kupno nowej baterii lub jej regeneracja. Ofertę nowych baterii ( oryginalnych i zamienników ) do wiądących marek znajdziesz w module Części naszej platformy. Regenerację rekomendujemy w sytuacji kiedy kupno nowej baterii nie jest możliwe lub jest nieopłacalne a także wtedy kiedy chcesz zwiększyć osiągi swoich narzędzi poprzedniej generacji z zasilaniem NiCd lub NiMH.Regenerujemy zarówno baterie z obudowami skręcanymi, zgrzewanymi jak i klejonymi. Usługa polega na usunięciu z oryginalnej obudowy wszystkich ogniw i zastąpienie ich innowacyjnym zestawem naprawczym Hybrid Battery opracowanym w CBR GTX Service.



    W skład zestawu naprawczego wchodzi:
    - profesjonalnie zgrzany pakietem wysokiej jakości nowych ogniw marki LG wykonanych w technologii Li-Ion (litowo-jonowej) o pojemności 1500mAh,
    - elektronika z procesorem sterującym procesem ładowania i rozładowania ogniw Li-Ion,
    - nowa, dedykowana ładowarka z sygnalizacją naładowania.





    Zalety ogniw Li-Ion w porównaniu do technologii NiCd i Ni-MH:
    - są o 2/3 lżejsze
    - są o 1/3 mniejsze
    - żyją nawet 10- krotnie dłużej (do 3000 cykli)
    - można je naładować nawet w godzinę, nie posiadają efektu pamięci
    - mają wyższą sprawność
    - są przyjazne dla środowiska

    Gwarancja Jakości
    Dzięki pozostawieniu oryginalnej obudowy i zastosowaniu wysokiej jakości ogniw zregenerowana bateria jest najczęściej nie do odróżnienia od oryginalnej. W obudowie pojawi się tylko gniazdko dla wtyku nowej ładowarki ( w cenie usługi). Twoje narzędzie będzie za to nieporównanie lżejsze i wydajniejsze. Na tak zregenerowaną baterię udzielamy 6 miesięcznej gwarancji.

    Co powinieneś przygotować?
    Rekomendujemy przygotowanie kompletu: narzędzie + bateria + ładowarka. Dzięki temu nie popełnisz błędu - zweryfikujemy twoją diagnozę i prawidłowo zestroimy cały zestaw.


    Co o tym sądzicie..?? Cena raczej nie wysoka bo za 12V 75zł ale zaciekawiło Mnie to strasznie.. Chyba zamówię u nich jeden pakiet by zobaczyć co zaproponowali i jak się to sprawdzi.. Ktoś coś wie na temat ładowarki którą proponują i jakieś inne informacje..??
  • #2
    Zbigniew 400
    Level 38  
    Ja bym uważał, 75 zł za 3 ogniwa i ładowarkę to bardzo mało.
  • #3
    Kwazor
    Level 31  
    Ciekawe czy to są wysokoprądowe...
    Samsung 2500 o prądzie rozładowania 20A to 23zł sztuka... 10A wersje można dostać po 17zł..

    Czyli resztę sobie dopisz...jesli to nie używki z laptopów które się nie nadają do takiego zastosowania to już wiemy skąd taka cena..
  • #4
    Furions
    Level 15  
    Właśnie dlatego mnie to mocno zastanawia i musiałem to napisać - na forach spotkałem często opisy jak władować ogniwka z laptopów a tu firma o ugruntowanej pozycji na rynku "TOPEX" zakłada niby ogniwka firmy LG. Możecie sobie sprawdzić https://gtxservice.pl/uslugi.html
    PS.Nawet jeśli komuś regenerowałem baterie to zawsze na taki sam pakiet o podobnych parametrach a tu nowość. Więc musiałem się poradzić tu na forum czy warto się w to bawić - czy to się w ogóle sprawdzi wiedząc że LiOn nie lubi nadmiernego rozładowania itd.
  • #5
    Ekspert GTX Service
    Level 10  
    Nasza nowinka technologiczna narobiła trochę zamieszania więc śpieszę z wyjaśnieniami:
    :arrow: ogniwa są oczywiście nowe. Prąd szybkiego rozładowania to 10A a maksymalny chwilowy prąd to 30 A ( specyfikacja ogniw pojawi się w karcie usługi). Parametry ogniw zostały dobrane tak by Użytkownik odczuł wyraźnie lepsze osiągi narzędzia niż na oryginalnych ogniwach Ni-Cd ale bez przesady. To jest odpowiedzialny tuning. Sedno tej usługi to przywrócenie dobrego narzędzia do życia :!: bez efektu pamięci i z obniżoną wagą. Pierwszym królikiem doświadczalnym była moja wkrętarka BOSCH PSR 1440 z 2002 roku! Szkoda mi było wyrzucić mimo że nie działała już wiele lat a teraz jest jak nowa :D
    Obecnie narzędzia zregenerowane w ten sposób przechodzą badania porównawcze na Politechnice Warszawskiej. Wyniki zamieścimy na stronie GTX Service.
    :arrow: Jasne że ogniwa Li-Ion nie lubią nadmiernego rozładowania - dlatego w pakiecie jest elektronika PCM która tego pilnuje ( tzw.cut off ). Do kompletu ładowarka z wyłączeniem ładowania na tzw. CC_CV. Inaczej to by była amatorszczyzna.
    :arrow: niska cena wynika z naszej siły zakupowej ( elementy zestawu pakiet ogniw, elektronika PCM i ładowarkę - kupujemy bezpośrednio u producenta a nie od pośredników).
    :arrow: niska cena wynika także z promocji - to nowość opracowana przez nasz CBR - to pokazanie możliwości technologicznych GTX Service :idea:

    Jeszcze słowo o ładowarce - dlaczego w komplecie jest nowa?

    W technologi Ni-Cd najlepiej sprawdzają się ładowarki z automatycznym odcięciem ładowania na tzw. ujemną deltę V ( czyli na spadek napięcie jaki występuje zaraz po naładowaniu ogniwa Ni-Cd do pełna). Patrz załączony przykładowy wykres z naszej profesjonalnej ładowarki.

    Natomiast ładowarka do ogniw w technologii Li-Ion działa inaczej. Tam automatyczne odcięcie jest na moment CC CV. Tu chodzi o to, że po naładowaniu ogniwa napięcie stabilizuje na wartości maksymalnej a prąd ładowania zaczyna maleć. I tu uwaga - prąd ładowania idzie przez elektronikę baterii ( tzw. PCM, też jest w komplecie) która kontroluje z osobna KAŻDE ogniwo z pakietu (!) Prąd ładowania jest odcinany jeżeli choć jedno z nich osiągnie maksymalną wartość naładowania. Dlatego tak ważne jest złożenie pakietu z ogniw o IDENTYCZNEJ charekterystyce. Co nie zawsze ma miejsce np. przy amatorskich naprawach lub, co gorsza, przy montowaniu pakietu z ogniw używanych.

    I jeszcze jedno (and one more thing) - bateria po regeneracji jest o połowę lżejsza :)

    Usługę Hybrid Battery można znaleźć tutaj : https://gtxservice.pl/uslugi/regeneracja-akum...-li-ion-metoda-hybrid-gtx-service-usl011.html

    Technologia Hybrid Battery została opracowana w CBR GTX Service.
    Nie muszę chyba dodawać że producenci narzędzi Li-Ion nas za to nie kochają :)

    Pozdrawiam forumowiczów.

    Darek
    Ekspert GTX Service
    Sprawne narzędzia to podstawa!
  • #7
    fordofil
    Level 11  
    Panowie z kąd wy bierzecie te ceny? Za 25 zl mozna kupic samsunga 100A(batimex) , urzywane przez gtx ogniwa to lg hb2 1500mah(30A), wiem bo robili juz mi wkretarke i " podejrzalem" co mi tam upchneli. W eksploatacji spisuje sie lepiej niz wymienione wczesniej przeze mnie samsungi, ktore mam w 2 wkretarce. Samsungi spalily juz mi raz silnik, a wczoraj wlacznik :) Sa za mocne do starego sprzetu. Wracajac do ceny, 75 zl to bardzo dobra cena, dlatego zrobilem, ale nie jest ona oderwana od rzeczywistości, owe lg mozna kupic w detalu za 4 usd/ szt(wystarczy poszukac w necie) wiec wszystko uklada sie w logiczna calosc.
  • #8
    Ekspert GTX Service
    Level 10  
    Do forumowicza Piotr Pitucha
    Cześć,
    odnośnie Twojej uwagi do cen kompletnych akumulatorów.
    Nie można porównywać cen oryginalnych akumulatorów z zamiennikami. To tak nie działa. Akumulatory oryginalne kupowane są od producenta elektronarzędzi a zamienniki od producenta baterii. Jak się domyślasz ten pierwszy na tym zarabia ale daje pewność że to pasuje. Tak jest w każdej branży, z auto-moto na czele.
    Co do zamienników gotowych akumulatorów - będą u nas już wkrótce - z bardzo dobrymi cenami :D

    Wracając do "promocji" na usługi regeneracji ze zmianą technologii - masz rację - poprawimy komunikację na stronie - damy info że ta cena jest tylko na czas promocji.

    Dzięki
  • #9
    wrona1818
    Level 1  
    Witam wszystkich.

    Zainspirowany Waszą dyskusją na temat przerabiać czy nie, postanowiłem spróbować. Podjechałem do GTX i zleciłem regenerację mojego wysłużonego akumulatora Dewalt 14,4V poprzez wymianę ogniw na litowe. Pierwsze wrażenie super, obsługa miła i konkretna. Nazajutrz odebrałem dużo lżejszy akumulator z plombą i gniazdem do ładowania oraz ładowarkę. Po powrocie do domu sprawdziłem akumulator i wrażenia jak najbardziej pozytywne. Wkrętarka pracuje dłużej i faktycznie jest w stanie pobrać więcej mocy z akumulatora w krótszym czasie, bo wykręca ręce przy zablokowaniu wrzeciona. Ładowarka ładuje akumulator po około 80 min. więc ogólnie myślę, że było warto, tym bardziej, że cena jest bardzo przystępna.

    Pozdrawiam forumowiczów i mam nadzieję, że choć trochę pomogłem.

    NiCd-NiMH-LiOn - Zmiana ogniw we wkrętarce na LiOn.. Opinie. NiCd-NiMH-LiOn - Zmiana ogniw we wkrętarce na LiOn.. Opinie.
  • #10
    romeo743
    Level 12  
    Witam,mam pytanie do Eksperta GTX Service ,czy pakiety akumulatorów mają układ balansowania pojedynczych cel , lub jest to inna technologia ?
  • #11
    Ekspert GTX Service
    Level 10  
    Cześć,
    tak jak pisałem wcześniej :
    Ekspert GTX Service wrote:
    Prąd ładowania jest odcinany jeżeli choć jedno z nich osiągnie maksymalną wartość naładowania.

    Wynika to z tego, że w pakietach o liczbie ogniw do 5 szt (18 V) NATURALNE zjawisko nierównomiernego ładowania się ogniw jest stosunkowo niewielkie. I dlatego do 18 V nie stosuje się balancerów ale kontroluje się elektronicznie każde ogniwo z osobna (zarówno w procesie ładowania jak i rozładowywania) + profesjonalny dobór/sortowanie ogniw do danego pakietu. Nasze pakiety są kompletowane przez specjalny sorter i to zapewnia im maksymalną pojemność przy rozsądnych kosztach. Technologia jest identyczna jak w bateriach profesjonalnych marek.

    Darek
    Sprawne narzędzia to podstawa!
  • #12
    PiotrPitucha
    Level 33  
    Witam
    Jak na Experta to jakieś dziwne wnioski wysnuwasz.

    Quote:
    Wynika to z tego, że w pakietach o liczbie ogniw do 5 szt (18 V) NATURALNE zjawisko nierównomiernego ładowania się ogniw jest stosunkowo niewielkie. I dlatego do 18 V nie stosuje się balancerów ale kontroluje się elektronicznie każde ogniwo z osobna (zarówno w procesie ładowania jak i rozładowywania) + profesjonalny dobór/sortowanie ogniw do danego pakietu


    Jest to oczywiste wprowadzanie w błąd czytających, wystarczy zerknąć na dowolną stronę modelarską by zobaczyć że nawet przy 2S stosuje się balansery, przy 3S też i przy 4S i przy 5S .......
    Rozumiem że im prędzej właściciel zniszczy ogniwa tym więcej zarobicie i to jedyny powód Twoich wniosków.
    Z drugiej strony dziwi wywód:

    Quote:
    Prąd ładowania jest odcinany jeżeli choć jedno z nich osiągnie maksymalną wartość naładowania.


    Nooooo gratuluję bez balansera wiesz które ogniwo z 5 połączonych szeregowo się naładowało a które nie.
    Ucieszyłem się że jakaś firma zajęła się akumulatorami do narzędzi, ale to co piszesz to totalny brak profesjonalizmu.
  • #13
    Ekspert GTX Service
    Level 10  
    Cześć,
    nie musisz martwić się o moje kompetencje - po prostu się nie rozumiemy.
    Proszę wczytaj się w to co piszę o PCM i tym co potocznie użytkownicy nazywają balanserami i wszystko będzie jasne.

    Nasz CBR współpracuje z Politechniką Warszawską - nie mamy żadnego interesu we wprowadzaniu kogokolwiek w błąd. Pomaganie użytkownikom narzędzi to nasz cel.
    Żyjemy z pomagania od 25 lat.

    Jeszcze raz - ani Bosch ani Makita w pakietach ogniw Li-Ion do 5 szt ( do 18V) nie stosują balanserów ale stosują elektronikę typu PCM. Naturalne zjawisko szybszego ładowania się skrajnych ogniw jest niewielkie jeśli ogniwa do pakietu były wcześniej odpowiednio dobrane. Rejestruję się różnicę na poziomie (tylko) 0,02V .
    Wiodące marki stosują sortowanie ogniw przed zgrzaniem + elektronikę PCM (jak działa opisuję dalej).
    Nasza technologia działa identycznie - profesjonalny dobór ogniw na sorterze + działająca identycznie elektronika PCM :

    Działanie elektroniki PCM:
    - od KAŻDEGO ogniwa wyprowadzone są "ODCZEPY" do elektroniki PCM (niektórzy błędnie uważają, samo istnienie odczepów jako funkcję balansera a to jest tylko ich nadinterpretacja, odczepy w PCM służą "tylko" do kontroli poszczególnych ogniw a nie do ładowania)
    - każde ogniwo kontrolowane jest przez PCM z OSOBNA w procesie rozładowania (pracy)
    - każde ogniwo kontrolowane jest przez PCM z OSOBNA w procesie ładowania
    - PCM mierzy między innymi NAPIECIE każdego z ogniw z osobna ale nie doładowuje osobno poszczególnych ogniw. Prąd ładowania idzie szeregowo - dokładnie tak jak w wiodących markach. PCM ma za zadanie odciąć prąd ( zarówno przy pracy i przy ładowaniu ) w momencie kiedy choć jedno z ogniw jest maksymalnie rozładowane/naładowane. To daje maksymalną żywotność baterii i jej bezobsługowść w procesie ładowania i pracy.

    Jeszcze raz podkreślam to jest rozwiązanie stosowane przez wszystkie wiodące marki.
    Elektronika do doładowywanie poszczególnych ogniw ( tzw. balansery) jest znacznie droższa i ze względu na to producenci ELEKTRONARZĘDZI stosują ją w tylko w napięciach 24V - 36V czyli narzędziach z najwyższej półki ( i o najwyższej cenie ). W takich pakietach ogniw Li-Ion (powyżej 5 szt) różnice w naładowaniu ogniw skrajnych wobec wewnętrznych byłyby też większe ( zbyt duże).
    W elektronarzędziach w napięciach do 18 V większe znaczenie ma szybkie (godzinne) ładowanie niż zyskanie kilku procent na pojemności.

    Nasza technologia Hybrid Battery - jest dokładnym odzwierciedleniem technologii stosowanej przez wiodące marki.

    Jeśli chodzi o modelarstwo to faktycznie tam balansery są częściej stosowane ale też raczej przy wyższych napięciach, ale elektronika ( z odczepami do poszczególnych ogniw) stosowana jest zawsze, co niektórych może mylić bo nie zawsze oznacza to rozwiązanie typu balanser.

    Ale my tu rozmawiamy o elektronarzędziach - czymś czym zajmujemy się od 25 lat...

    pozdrawiam
    Darek
    Sprawne narzędzia to podstawa!
  • #14
    romeo743
    Level 12  
    Witam i dziękuje za wyjaśnienie ,na forum jest wiele na temat akumulatorów Li-jon. W tanich marketowych elektronarzędziach, Li-jon raczej też niema układu balansowania ogniw ,pozdrawiam.