Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Tp link i Netgear - Losowe działanie internetu

21 Lis 2015 00:17 684 5
  • Poziom 8  
    Cześć,
    Mam następujący problem, co jakiś czas tracę połączenie z internetem, urządzenia odbierają sygnał WIFI, ale internetu nie ma. Windows wyświetla taki komunikat: "Wystąpiły problemy z łącznością przy użyciu modemu szerokopasmowego".

    Ten problem kiedyś nie występował prawie w ogóle, zaczęło się to praktycznie z dnia na dzień. Co 2min czasem co 15/30min po prostu znika internet na wszystkich urządzeniach i muszę wtedy zresetować połączenie wan przez stronkę routera. Ale są na przykład takie dni, że tego problemu nie ma wcale i internet chodzi cały dzień bez zająknięcia.

    Zrobiłem sztywne dnsy, nawet router zresetowałem, nic nie pomogło. Nie ruszałem jeszcze nic w modemie (jest to stary router Netgear w trybie bridge), niestety nie pamiętam jak włączyć ustawienia, Default Gateway nie działa, albo został zmieniony. Czy to na pewno coś z modemem? Czy może wina Netii?
  • Poziom 25  
    Ja bym zgłosił problem do Netii. Jakby to był problem sprzętu, to raczej problem pojawiałby się codziennie.
  • Poziom 43  
    Syzyfe napisał:
    Tp link i Netgear

    Syzyfe napisał:
    Nie ruszałem jeszcze nic w modemie (jest to stary router Netgear w trybie bridge),

    Czyli wiemy, że nic nie wiemy...

    Może zaczniesz od podania pełnej nazwy sprzętów, co z czym dokładnie podłączone, gdzie co jest, jak rozmieszczone, jak dokładnie podłączone?.
  • Poziom 8  
    Przepraszam sądziłem, że to problem raczej ogólny, nie taki dotyczący konkretnego sprzętu.

    Kabel telefoniczny z internetem biegnie do DG834Gv3 który jest ustawiony w tryb bridge, i do niego kablem podłączony jest router WR841N (do gniazda WAN) który rozdziela sygnał WIFI na całe mieszkanie.
    Dostawca to Netia na liniach TP.
  • Poziom 43  
    Popatrz dokładnie gdzie zanika sygnał na modemie czy na routerze. W chwili zaniku kontrolka adsl świeci.
  • Poziom 43  
    Syzyfe napisał:
    sądziłem, że to problem raczej ogólny, nie taki dotyczący konkretnego sprzętu.

    Wróżęk nie ma - co i jak masz w domu wiesz tylko Ty.

    Syzyfe napisał:
    Kabel telefoniczny z internetem biegnie do DG834Gv3 który jest ustawiony w tryb bridge, i do niego kablem podłączony jest router WR841N

    Ustawić Netgeara normalnie w tryb ADSL - i tylko na nim testować (może to być wina połączenia kablowego dalej, kabla LAN, lub drugiego sprzętu) - trzeba testować osobno, by poszukać winowajcę.

    Zainstalować InSSIDera, przeskanować eter i tu wstawić wynik - może być tłok i bałagan w eterze.