Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Laguna 1 - Skrzynia biegów- buja drążkiem zmiany biegów

21 Lis 2015 00:34 2535 14
  • Poziom 34  
    Witam, mam dość nietypowy problem. Nie byłem jeszcze z tym u jakiegokolwiek specjalisty gdyż jestem za granicą. Problem dotyczy drążka skrzyni biegów który się buja w przód i w tył ale nie zawsze. W czasie nabierania prędkości i zwalniania silnikiem drążek sztywno siedzi, a gdy prędkość jest stała to na 3,4,5 biegu następuje dziwne bujanie i nie da się przytrzymać ręką aby ustało- czuć że owy objaw przechodzi w układ napędowy bo ''bujanie'' czuć na całym aucie. Drążek nie lata jak kij w błocie biegi wchodzą zupełnie normalnie. Co jakiś czas jestem w PL u mojego mechanika, ale tylko na wekendy. Dlatego też jeśli już do niego jadę to zazwyczaj w konkretnym celu żeby nie tracić czas naszukanie usterki więc za wszelkie sugestie serdecznie dziękuje. Silnik benzyna 1.6 16V K4M rocznik 99 skrzynia manualna.
  • Poziom 25  
    Może któraś poduszka pod silnikiem poszła.
  • Poziom 34  
    Gdy dodaje gazu to cała kolumna sie delikatnie pochyla (drążek idzie lekko w tył), ale to chyba normalne ?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Podnieś w górę i zobacz jak będą się kręcić koła, jak będziesz miał skokowo zatrzymujące się koło szukaj drugiej skrzyni biegów.
  • Poziom 28  
    Pawel wawa napisał:
    Podnieś w górę i zobacz jak będą się kręcić koła, jak będziesz miał skokowo zatrzymujące się koło szukaj drugiej skrzyni biegów.

    Co konkretnie się uszkadza w skrzyni przy takich objawach? Mam tak w A6 C5, 2.7TT, skrzynia 6, FWD, wykluczone koła, łożyska, poduszki silnika, biegi wchodzą prawidłowo. Do tego szybko rozbija przeguby wewnętrzne, na podnośniku dziwne dźwięki z mechanizmu różnicowego, nie jakieś drastyczne ale słychać, że coś nie tak. Skrzynia niby nie wyje, chociaż ciężko to usłyszeć podczas jazdy, na podnośniku zawsze kręci prawym kołem, po jego przytrzymaniu przekazuje napęd na lewe ale z widocznymi oporami. Zastanawiam się nad remontem skrzyni, tylko czego się spodziewać?
  • Poziom 34  
    No wlasnie w czym jest problem ? Ja juz tak jezdze dosyc dlugo, wszystko chodzi normalnie bez zadnych zgrzytow nadmienie ze problem wystepuje czasami. Na 5 biegu mozna by rzec ze prawie wogole.
  • Moderator Samochody
    Szukaj luzu ma poduszkach reakcyjnych.

    Czy objawy wystąpiły się lub nasiliły po zmianie rozrządu?
  • Poziom 34  
    Rozrząd pompę wszystkie rolki, pasek klinowy i tutaj rolki też wymieniałem nie dawno i nie ma różnicy. Koła wyważane wszystko zazwyczaj robione na czas.
  • Moderator Samochody
    domex32 napisał:
    Czy objawy wystąpiły się lub nasiliły po zmianie rozrządu?


    Konkretne pytanie konkretna odpowiedź. Tak\nie.

    Nie pytam o to co zmieniałeś tylko czy się mówiąc kolokwialnie trzepanie drążka zwiększyło.
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Czyli prawą poduszkę można puki co wykluczyć.

    Zostaje lewa i ta pod skrzynią biegów.
  • Poziom 34  
    Drążek pochyla się w tył przy dodaniu gazu około centymetra, jako że cały silnik ze skrzynią pracuje więc miałem wrażenie że to normalne. Będe w PL to sprawdzę te poduszki.
  • Moderator Samochody
    W większości renówek zwłaszcza starszych zauważam taką tendencję, kwestia jest tego rodzaju co dla kogo jest dużo a co jest normalne :)
  • Poziom 17  
    W mojej lagunie latał drążek tylko na 5tym biegu nawet bieg wyskakiwał, przyczyna odkręcona śruba trybu 5-tego biegu, może ten przypadek coś podpowie, poza tym skrzynie JB3 miały bardzo słaby mechanizm różnicowy,
  • Poziom 34  
    Słyszałem o tym problemie z 5 biegiem ale na szczęście to nie to. Problem okazał się dosyć banalny i w sumie to co ja podejrzewałem i kolega wyżej :) na pierwszym biegu dało sie to odczuć najbardziej, szczególnie jak stało się w korku i co chwila trzeba było podjechać. Trzymając za drążek czuło się jak szarpie nim w przód i w tył- cała kolumna z silnikiem się poruszała. W trasie tak jak pisałem nie przyśpieszając silnik ze skrzynią wpadał w ''kołysanie'' co przenosiło sie na całą budę. Pojechałem do mechanika od razu z prośba sprawdzenia i wymiany łapy/poduchy pod skrzynia no i okazało się, że stara jest rozerwana. Obecnie mozna by rzec, że drążek jest sztywny tak jak trzeba :D