Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ocena schematu: mini zasilacz DC12V -> AT (moduły ze sklepu + zabezpieczenie)

21 Lis 2015 01:28 1605 2
  • Poziom 9  
    Cześć wszystkim,

nie byłem pewien czy dać ten temat do działu początkujących, czy też tutaj, bo generalnie jestem hobbystą/amatorem, no ale dałem tutaj.

Chciałbym wykonać zasilacz DC12V -> AT - do komputera 486 ;), który będzie miał miniaturowe wymiary (mam miniaturową płytę główną Abit PB4 i buduję do tego własnoręcznie malutką retro-skrzyneczkę) i da mi absolutną gwarancję, że nie spali mi komputera (bo to zabytek w końcu). Chcę mieć konstrukcję, której będę mógł bardziej zaufać niż fabrycznemu zasilaczowi.

Komputer pobiera w sumie około 20 wat więc jest to bardzo niewiele. Wymagane są linie +12V, +5V, -12V, -5V. Udało mi się już "na pająka" wykonać prosty zasilacz, który mieści się w pudełku 8x5x4 cm, trzeba to tylko dopracować (nie było tam elementów zabezpieczających - ale działał).

Załączam schemat tego, co aktualnie chciałbym wykonać. Nie jest po mistrzowsku wykonany, więc postaram się po kolei wszystko opisać.

Wszystko zaczyna się od doprowadzenia napięcia 12V z zewnętrznego zasilacza impulsowego. Do linii 12V jest podłączony stabilizator 7805, który zasila ATtiny13, kontrolujące pracę urządzenia. Mamy też przekaźnik, który jest normalnie zwarty, oraz drugi przekaźnik, który jest normalnie otwarty i jest podłączony do przycisku, którym będziemy włączali komputer.