Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A6 2.5 TDI 1997 - Kontrolka swiec zarowych szybko gasnie, problem z rozruch

bombastusfastus 21 Lis 2015 11:49 828 11
  • #1 21 Lis 2015 11:49
    bombastusfastus
    Poziom 4  

    Witam,

    jak w temacie. Po przekreceniu kluczyka w stacyjce kontrolka swiec zarowych szybko gasnie i trzeba dlugo krecic rozrusznikiem zeby zapalil. Ale zeby nie bylo tak latwo - problem wystepuje tylko kiedy jest cieplo. Jak temperatura spada ponizej ok. 5-8 C to lampka swieci sie dlugo i silnik startuje normalnie, jak jest cieplo to lampka gasnie szybko i tak w kolko...
    Czy ktos wie co z tym zrobic?

    pozdrawiam
    Tomasz

  • #2 21 Lis 2015 12:04
    bearq
    Poziom 35  

    No bo po co świece mają grzać skoro jest ciepło? Coś mi to wygląda na problem z pompą wtryskową, zrób diagnostykę silnika, dawka, kąt wtrysku itp.

  • #3 21 Lis 2015 12:24
    bombastusfastus
    Poziom 4  

    Dzieki za odpowiedz bearq. Nie jest to moj pierwszy samochod z silnikiem diesla. Mialem jakies tam passaaty, bory, peugoty (stare...) i czy latem czy zima zawsze lampka swiecila przez pare sekund przy zimnym silniku. Tym razem jest inaczej. A poza tym jezeli to problem z pompa czy wtryskami to dlaczego silnik startuje normalnie kiedy jest zimno a jest problem z rozruchem kiedy jest cieplo...Przy czym cieplo, zimno to pojecie wzgledne. Przy ok 8C i wyzej lampka gasnie szybko i jest problem z rozruchem a ponizej lampka swieci sie ok 3 sek i silnik odpala normalnie...

  • #4 21 Lis 2015 12:56
    bearq
    Poziom 35  

    Najczęściej to problem z pompą a dokładnie z jej wyeksploatowaniem i słabym sprężaniem. A odpala lepiej na zimnym dlatego że podawana jest większa dawka rozruchowa która zależna jest m.in od temperatury silnika. Problem popularny tak samo jak w 1.9 TDI. Wypadało by zrobić najpierw diagnostykę i zainteresować się również rozrusznikiem który może zacierać się na tulejkach przez co nie napędza odpowiednio silnika. Możesz poczytać bo setki razy tutaj na forum ten problem się pojawił.

  • #5 21 Lis 2015 13:05
    domex32
    Moderator Samochody

    Poza tym, trzeba zrobić diagnostykę na zimno czujników temperatury paliwa i płynu, sprawdzić ustawienie pompy wtryskowej, pomierzyć kompresje itp itd.

    Temat w takim stanie jest dla wróżbity Macieja odpowiedni.

  • #6 21 Lis 2015 14:46
    bombastusfastus
    Poziom 4  

    a co ma do wtryskiwaczy lub szczelności pompy wtryskowej czas świecenia się lampki świec żarowych?

  • #7 21 Lis 2015 14:48
    domex32
    Moderator Samochody

    Nic nie ma, Skąd to pytanie?

  • #8 21 Lis 2015 14:57
    bombastusfastus
    Poziom 4  

    ktoś powyżej napisał, że najczęstszy problem to wtryskiwacze i pompa...

    Dodano po 5 [minuty]:

    a tak w ogóle to byłem u mechanika, rozrząd wymienił ale problem z zapłonem to dla niego już był za trudny temat...

  • #9 21 Lis 2015 15:04
    domex32
    Moderator Samochody

    bombastusfastus napisał:
    a tak w ogóle to byłem u mechanika, rozrząd wymienił ale problem z zapłonem to dla niego już był za trudny temat...


    Rozrząd bez blokad w takim silniku gdzie dwa kola głowicy są pływające to fajna zabawa.

    Musisz znaleźć mechanika znającego temat.

    Jedna porządna diagnostyka i wszystko będziesz widział.

    A wystarczy że czujnik temperatury silnika jest tak uszkodzony że np przy 8 stopniach pokazuje ze płyn ma 30 lub 50 stopni i nie odpalisz, a poniżej 8 stopni pokazuje prawidłowo, i będzie palił na strzał, wiesz co mam na myśli?

  • #10 21 Lis 2015 15:24
    bombastusfastus
    Poziom 4  

    chyba chodzi o pomiar rezystancji czujnika przy różnych temperaturach, gdybym jeszcze wiedział, o kyóry czujnik chodzi...

  • #11 21 Lis 2015 15:26
    domex32
    Moderator Samochody

    bombastusfastus napisał:
    chyba chodzi o pomiar rezystancji czujnika przy różnych temperaturach, gdybym jeszcze wiedział, o kyóry czujnik chodzi...


    domex32 napisał:
    czujnik temperatury silnika


    Nie omomierzem, tylko czytasz wyniki z poziomu testera, bo ważne jest to co widzi ECU.

  • #12 21 Lis 2015 15:49
    bombastusfastus
    Poziom 4  

    OK. Dzięki.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME