Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 206 - Rozrusznik kręci a auto nie odpala

agneziaj 21 Lis 2015 15:01 5793 12
  • #1 21 Lis 2015 15:01
    agneziaj
    Poziom 11  

    Witajcie. Jest to autko z 2007r. 1.4 benzyna 75 KM. Nie mogę go uruchomić po kilkudniowym postoju. Pompy paliwa nie słychać, więc sprawdziłem ją na krótko. I jest sprawna. Na kostce do pompy jest napięcie ok. 9 V, zarówno na włączonym jak i wyłączonym zapłonie. Bezpiecznik nr 2 od pompy paliwa sprawdzony i dobry, na wszelki i tak go wymieniłem na nowy. Bezpieczniki nr 4 i nr 15 (od wtrysków oraz komputera) dobre ale dla pewności wymieniłem na nowe. Sprawdziłem też pozostałe i wszystkie są ok. Wybrałem skrzynkę bezpieczników, od spodu są takie duże bezpieczniki, też wszystkie są dobre. Akumulator dobry na pewno, próbowałem już nawet z drugiego auta (diesla) na przewody odpalać żeby wykluczyć akumulator, i nic. Po zmostkowaniu pinu 9 i 11 szarej wtyczki w skrzynce bezpieczników w komorze silnika, pompa paliwa (w zbiorniku) działa ale samochód i tak nie odpala. Wiem, że gdy wszystko było w porządku, to z komory silnika wydobywał się też dźwięk (przepustnicy, wtrysków?). I samochód odpalał na dotyk. Teraz, nawet po zmostkowaniu tych pinów i przy działającej wówczas pompie paliwa, jest cisza pod maską. I co ciekawe, na włączonym zapłonie nie działają: wycieraczki, ogrzewanie tylnej szyby, dmuchawa, światła mijania. Wcześniej to wszystko działało. Wybrałem, w celu ogrzania i osuszenia, do domu na dobę zarówno szary komputer jak i skrzynkę bezpieczników z komory silnika. Po zamontowaniu do auta dalej ten sam problem. Sprawdziłem też kabel masowy od akumulatora, jego połączenie ze skrzynią biegów i karoserią. Wyjąłem, przeczyściłem i nic nie pomogło. Proszę, pomóżcie, bo nie wiem co robić. :cry:

    0 12
  • Pomocny post
    #2 21 Lis 2015 21:10
    zibi581
    Poziom 21  

    Może być stacyjka.ale to sprawdzić po pomiarach.

    0
  • Pomocny post
    #3 21 Lis 2015 21:37
    tomasz0703
    Poziom 25  

    Bez diagnostyki się nie obędzie głównie chodzi o BSI( moim zdaniem wysypalo się programowo bsi) Trzeba sprawdzić czy w bsi jest vin zapisany czy krzaki .

    0
  • Pomocny post
    #4 21 Lis 2015 22:30
    pepe150
    Poziom 32  

    Może klucze z BSI wywaliło i immo nie puszcza?
    W Peugeotach jak Immo trzyma to wcale nie odpalisz.

    2
  • #5 22 Lis 2015 10:17
    agneziaj
    Poziom 11  

    Ok, do peugeota jeszcze nie zdążyłem nabyć programu bo to świeży nabytek. Mam clipa, mes, maxiecu i coś tam jeszcze... do każdego auta jakie miałem nabywałem programy bo sam sobie człowiek musi być mechanikiem i elektrykiem w tych czasach. Ręce opadają. Zanim coś sensownego kupię, szukałem w sieci i znalazłem temat: http://www.206club.net/showthread.php?t=91680&page=2
    Na drugiej stronie tematu jest chyba schemat zasilania ecu. Pomyślałem żeby to sprawdzić ale przyznam się, że nie bardzo rozumiem jak to zrobić. Wystarczy tylko mostkować poszczególne piny wtyczki z masą i sprawdzać napięcia? Czy to coś da przy bsm delphi bo w tym temacie człowiek miał 2.0 hdi a ja mam 1.4 benzyna. Teoretycznie powinno być łatwiej ale niekoniecznie.

    0
  • Pomocny post
    #6 22 Lis 2015 13:42
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 28 Lis 2015 12:22
    agneziaj
    Poziom 11  

    W końcu weekend to będę patrzył dalej przy aucie.
    Dać sobie spokój w moim miasteczku to nie takie proste bo brakuje tu fachowców. Najlepiej wymienić dla nich na nowe bsm, bsi, immo, ecu i wiązki kabli. To potrafią. Ale tyle to i ja umiem. Zapewne wtedy samochód odpali ale raz że dla mnie to za drogo a dwa wydaje mi się to trochę bez sensu. Samochód jest wart zbyt mało żeby wchodzić w takie ogromne koszty.
    georgesgr odnalazłem w jednej z Twoich porad jak podesłałeś schemat dla człowieka z podobnym problemem. Było to tu:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=1220974&mark=topic
    Czy mógłbym prosić Cię o coś podobnego? Mam inny sterownik i gdybym miał schemat to bym spróbował przedzwonić na poskładanym aucie i może bym wiedział chociaż co wymienić. Mój sterownik to valeo J34P-AAE. Z góry dziękuję dla wszystkich za okazane zaangażowanie.

    0
  • Pomocny post
    #8 28 Lis 2015 13:14
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #9 28 Lis 2015 15:47
    agneziaj
    Poziom 11  

    Jestem amatorem ale nie uważam auta za centrum świata. Nie wiedziałem po prostu, że tak to wygląda.
    Nabędę Peugeot Planet ale wiem, że to też trochę potrwa. Miałem nadzieję, że prościej znajdę przyczynę czemu samochód raz odpala a raz nie i dlatego wziąłem się za przeglądanie wiązek kabli.

    Dodano po 46 [minuty]:

    georgesgr Jest Pan wielki :) Podchodzi Pan do mnie niechętnie a auto odpaliło. Poszedłem na skróty i nie sprawdzałem po kolei wszystkich przewodów a zrobiłem od razu jak w tamtym temacie czyli cytując Pana słowa: "Jesli sprawdziles wszystkie masy i zasilania bezposrednie, wstaw kalkulator i sprawdz, czy steruje on przekaznik w BM34 (przwod 1229 na mase) i czy ten przekaznik zasila kalkulator na A4 czarnej (przewod 1203). Po czym sprawdz, czy masz zasilanie na wtryskiwaczach. Jesli nie, to powiem pozniej, gdzie go szukac". Nie sprawdzałem już sterowania bm34 bo pojawiło się zasilanie na wtryskach i pompie paliwa po podaniu masy na pin 13 wg tamtego schematu. Czy dostanę podpowiedź co dalej zrobić by auto działało jak należy? :)

    Dodano po 1 [godziny] 29 [minuty]:

    Chyba wiem co robić. Idę jeszcze sprawdzić te przewody i jeśli będą ok to to wymienię bsm jak w tamtym temacie.

    1
  • Pomocny post
    #10 28 Lis 2015 18:01
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #11 29 Lis 2015 13:53
    agneziaj
    Poziom 11  

    Mój 206 ma się chyba trochę inaczej do tych schematów. U mnie jest brak przewodu 1203 który wg schematu ma iść do pinu 8 w 16V NR w bsm. Ale po podaniu na ten 8 pin napięcia prostu z akumulatora, auto również odpala. Poza tym, numery przewodów są inne. Np. ta masa do pinu 13 powinna wg schematu mieć nr 1229 a u mnie jest tam przewód numer 2057. Czyli będę musiał odczytywać numery przewodów z bsm i potem sprawdzać gdzie wychodzą przy ecu i sprawdzać przejścia. To się przeciągnie i dlatego mam pytanie: czy można doraźnie jechać samochodem mając takie połączenia w bsm jak powyżej opisane? Po zgaszeniu auta kluczykiem nie słychać nic pod maską czyli samochód teoretycznie zachowuje się jak powinien. Czy nic się spali?

    0
  • #12 29 Lis 2015 18:22
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #13 05 Gru 2015 18:44
    agneziaj
    Poziom 11  

    Udało mi się dziś w końcu namówić kuzyna bym mógł podmienić BSM. I rzeczywiście, tak jak w tamtym temacie, na wymienionym BSM samochód odpala bez żadnych mostków. Dziękuję za pomoc przy rozwiązaniu problemu, teraz już wiem co kupić.
    Jak tak patrzę na ten temat to w sumie jest tu trochę zamieszania i nie wiem czy nie zaśmieca on forum. Wszystko zostało już wcześniej napisane i wytłumaczone, wystarczy tylko poszukać na forum :) Można temat usunąć lub zamknąć. Jeszcze raz dziękuję za pomoc.
    Życzę wszystkiego dobrego z okazji zbliżających się Świąt i oby w Nowym Roku wszystkie problemy dało się łatwo rozwiązywać :)

    0