Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Leike 4t 50ccm - Skuter nie chce działać

BloodyDoom44 21 Lis 2015 20:19 1086 10
  • #1 21 Lis 2015 20:19
    BloodyDoom44
    Poziom 4  

    Witam. Mój problem jest następujący a mianowicie to tak.
    Posiadam skuter leike LK 50QT-17
    50ccm rocznik 2007 przebieg 11 tyś 4t
    Jest pewny problem a mianowicie byłem 2 dni temu na myjni bezdotykowej . Umyłem skuter po czym wsiadłem na niego i ruszyłem. Jechał normalnie do pierwszych świateł. Zatrzymałem się , zrobiło się zielone światło i ruszyłem . Wyjechałem na prostą i jechałem. Na liczniku miałem 6 tyś obrotów tak jak zawsze . Gdy dodałem lekko do gazu i wyskoczyło mi dosłownie równe 7 tyś silnik nagle zwolnił i chodźby się dławił . Dojechałem do domu odłożyłem go i na następny dzień chciałem pojechać włożyłem kluczyk i odpalam od startera po czym silnik ledwo co ruszał i nie chciał odpalić. Światło tylne migacze i Titek również normalnie chodzą lecz nie chce skuter w ogóle odpalić . Próbowałem odpalić go również od kopa lecz z ogóle ani trochę nie było słychać ze silnik chociaż próbuje odpalić. Benzynę mam cały bak 95 i olej również dodany 10/40
    Prosił bym o pomóc w naprawie lub doprowadzić i pokierować szczegółowo co i jak. Był bym bardzo wdzięczny i oczywiście będę dawał naj <3

    0 10
  • Pomocny post
    #2 21 Lis 2015 23:15
    nighthawk89
    Poziom 14  

    Więc sprawdź najpierw czy iskra na świecy jest, potem czy dostaje paliwo a wtedy będziemy mogli pomóc. Jednak po objawach obstawiam na uszkodzony tłok albo pierścienie.

    0
  • Pomocny post
    #3 22 Lis 2015 00:55
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    BloodyDoom44 napisał:
    olej również dodany 10/40

    Do czego, skoro piszesz, że to 4t?
    Zacząłbym od dokładnego wysuszenia pojazdu, bo mycie go w taką pogodę, to niestety nie był zbyt dobry pomysł. Zresztą, mycie ciśnieniowe jednośladów, to ogólnie nie jest dobry pomysł. Napięcie akumulatora zmierzone podczas rozruchu? Nie spada drastycznie?
    Jak zapłon? Iskra jest? Wykręć świecę, żeby ci było łatwiej silnikiem kręcić i sprawdź z rozrusznika elektrycznego i nożnego, jak sprawa z iskrą wygląda. Nie zalałeś przypadkiem fajki, przewodu wn i cewki? Wykręć nocnik, zajrzyj pod osłony, czy wiązki nie mokre. I niech skuter tak postoi w cieple ze dwa dni. Podsusz go. Jak stoi w zimnym, to farelka...

    0
  • #4 22 Lis 2015 20:58
    BloodyDoom44
    Poziom 4  

    Nastąpił przełom a dokładniej to tak.
    Dziś poszedłem na dół do skutera. Próbowałem go podłączyć prosto z prostownika jak i z samochodu na kable i nic. Trochę szybciej tylko kręcił silnik ale nic więcej. Przy samym akusiu podczas włączania światło tylne hasło. Lecz teraz po jakieś godzinie czasu cały czas odpalalem z kopa to skuter w końcu odpalił lecz nie mogłem go ruszyć przez jakieś 30 sec i dopiero później gaz. Ruszyłem jechał normalnie lecz nadal przy tych 7 tyś zwalnia ale o wiele mniej. Zatrzymałem się na chwilę by wykręcić i znów zgasł. Za każdym razem gdy go zatrzymań to gaśnie a gaźnik jest dobrze wyregulowany . W czym może być problem ze skuter odpala z kopa (ledwo bo ledwo) a z startera w ogóle? I co może być przyczyną ze podczas postoju gaśnie?

    0
  • #5 22 Lis 2015 22:08
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Trzeba zmierzyć kompresję. Coś mi to wygląda na niesamowity zbieg okoliczności, ale nie było wcześniej problemów z silnikiem? Skąd pewność, że gaźnik dobrze wyregulowany? Mocno dostał wodą podczas mycia?

    0
  • #6 22 Lis 2015 23:17
    BloodyDoom44
    Poziom 4  

    No ogólnie to wszystko było cały czas dobrze. Max jego osiągi było 70 km /h . Z silnikiem tez wszytko było dobrze. A powiem szczerze jak się zabrać za kompresję? W skuterach nie za bardzo się odnajduje lecz nie żebym się prze chwałal ale dość bardzo szybko się uczę i nie jest mi trudne coś naprawić lecz potrzebował bym opis jak to zrobić i to wszystko. Z góry dziękuję ślicznie:-)

    0
  • Pomocny post
    #7 23 Lis 2015 06:52
    nighthawk89
    Poziom 14  

    Musisz kupić lub pożyczyć tester kompresji na znanym portalu aukcyjnym to ok. 100zł. W warsztacie ok dwóch piw :D Wkręcasz w miejsce świecy zakręcasz rozrusznikiem i odczytujesz ciśnienie na manometrze

    Moderowany przez Błażej:

    Zapomniałeś dodać, że na czas pomiaru przepustnica gaźnika ma być maksymalnie otwarta, by nie hamowała przepływu powietrza.

    0
  • #8 23 Lis 2015 07:36
    BloodyDoom44
    Poziom 4  

    Dziękuję. Ciśnienie jakie powinny być? Wyczytałem ze w silnikach 4t ma być aż 6,5 bar . Jeśli z kopa będzie ciśnienie słabsze a z startera będzie bardzo słabe co wtedy mi pozostaje?

    0
  • #9 23 Lis 2015 09:26
    ...KUBA...
    Poziom 21  

    BloodyDoom44 napisał:
    Wyczytałem ze w silnikach 4t ma być aż 6,5 bar .

    To coś źle wyczytałeś, 6,5bar to zestaw cylinder+tłok+głowica do remontu, poniżej 7bar mogą już być problemy z poprawnym działaniem silnika, a powinno być 10,5bar jak masz dobrej jakości zestaw, ale od 8bar do 10bar też jest do przyjęcia.

    0
  • #10 26 Lis 2015 16:04
    BloodyDoom44
    Poziom 4  

    Teraz zastępującwm problemem test to. Skuter w końcu odpalił ale gdy jechałem to dusił się tak jak bym olejem i bardzo śmierdziało paliwem. Po czasie znów nie chce odpalić. Jest nowa świeca i nie ma na niej iskry

    0
  • #11 28 Lis 2015 16:08
    Dzesika
    Poziom 9  

    Witam. Zmieniłbym moduł zapłonowy być może to jego wina. Ja tak miałem, na wolnych obrotach chodził i przy niewielkiej prędkości, nie chciał odpalać na kluczyk.Po wymianie modułu śmiga jak nowy.

    0