Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
CControls
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Gaźnik do skutera yamaha aerox

kuba3410 21 Lis 2015 20:20 2307 23
  • #1 21 Lis 2015 20:20
    kuba3410
    Poziom 4  

    mam problem ze skuterem . niedawno wymieniłem w nim tłok , cylinder oraz głowice z 50ccm na 70 ccm , ponieważ wcześniej skuter dusił sie paliwem , strasznie ciężko palił i jechał max 30 km/h . teraz po wymianie silnik w ogóle nie chce odpalić . zauważyłem ze ciągnie sobie paliwo z baku tylko wszystko wypluwa przez wężyk znajdujący w dolnej części gaźnika (gaźnik był 3 razy rozkładany i czyszczony , świeca wymieniona na nową , filtr powietrza wyczyszczony , nawet wymieniony elektrozawór gaźnika bo myślałem ze on blokuje dopływ paliwa) . nalałem trochę paliwa strzykawką bezpośrednio do komory spalania i po tym po kilku kopnięciach skuter odpalił bez problemu i chodzi przez parę sekund dopóki nie wypalił paliwa i potem znowu nic . ma ktoś pomysł co może z tym być i jak to naprawić ?

    0 23
  • CControls
  • Pomocny post
    #2 21 Lis 2015 21:51
    tomek122
    Poziom 21  

    Sprawdź membranki czy nie mają prześwitów.

    0
  • CControls
  • #3 22 Lis 2015 11:42
    kuba3410
    Poziom 4  

    jak znaleźć te membranki ? gdzie one są i jak je sprawdzić ?

    0
  • #4 22 Lis 2015 12:25
    Staszek49
    Poziom 34  

    To, że gaźnik był "czyszczony" nie świadczy, że będzie sprawny. Ważne jest, aby usunąć z niego nieczystości oraz udrożnić dysze i kanaliki. W Twoim przypadku sprawdź, czy wkręciłeś wkręt do opróżniania paliwa z odstojnika gaźnika.
    Sprawdź też stan pływaka i ewentualnie wyreguluj poziom paliwa w gaźniku.
    O poprawnym dokręceniu gaźnika do silnika (z użyciem nowych uszczelek) chyba nie trzeba przypominać, jak też o zwiększonej ilości oleju w paliwie, w okresie docierania silnika.

    0
  • #5 30 Gru 2015 16:31
    kuba3410
    Poziom 4  

    Wymieniłem zawór membranowy, wszystko jeszcze raz całkowicie rozebrałem i dokładnie wyczyscilem po założeniu skuter z wielkim trudem ale odpalił ale zauwazyłem że paliwo znajdujące się w ostojniku wycieka z niego niezależnie od tego ile go jest , skuter część paliwa wyrzuca przez wężyk a część bierze do silnika , po z gaszeniu całe paliwo wylatuje i trzeba kręcić dopuki się nie na zbiera na tyle dużo żeby mógł je sobie zassać .co mogę z tym zrobić , czy muszę wymienić cały gaźnik czy sam ostojnik ?

    0
  • #6 30 Gru 2015 17:36
    tomek122
    Poziom 21  

    To znaczy, że w gsźniku nie trzyma zaworrek iglicowy. Albo jest uszkodzony albo jest tam jakiś bród który nie pozwala go szczelnie zamknąć.

    0
  • #7 02 Sty 2016 14:21
    kuba3410
    Poziom 4  

    a czy jest możliwe , że sam odstojnik jest zepsuty bo po zdemontowaniu go i wlaniu w niego paliwa (mniej więcej pół pojemności ) paliwo po chwili samo zaczęło kapać dopóki całe nie wyciekło

    0
  • #8 02 Sty 2016 15:49
    Staszek49
    Poziom 34  

    Nie wiem jak jest w Twoim przypadku, ale zazwyczaj taki odstojnik winien mieć wkręt do opróżniania np. "starego" paliwa, bądź przed zdemontowaniem gaźnika. Jeśli Twój gaźnik w dolnej części odstojnika posiada wkręt (śrubkę) oraz króciec, którym wylewa się paliwo, to sprawdź czy jest dokręcony. Odstojnik, w zależności od typu gaźnika, może być centralnie dokręcany do gaźnika śrubką z dużą główką i dla zachowania szczelności połączenia musi być założona podkładka (miedziana, aluminiowa lub z fibry). Może być też mocowany 2 lub 3 wkrętami. Górna część odstojnika dociskana jest do gumowej uszczelki.
    W zależności z czego wykonany jest pływak, sprawdź dokładnie (wzrokowo lub na słuch), czy nie jest on dziurawy. Jeśli będzie zawierał paliwo, to wówczas będzie za wysoki stan i będzie się wylewać na zewnątrz gaźnika. Nadto silnik będzie się "dusił", gdyż nie będzie mógł takiej dawki spalić.

    0
  • #9 03 Sty 2016 21:30
    kuba3410
    Poziom 4  

    Tylko że właśnie ja nie mam tego wkretu do opróżniania starego paliwa , uszeczelke która łączy odstojnik i gaźnik wymieniłem ,jest mocowany na 2 śrubki , pływak też sprawdziłem (zanurzyłem go w benzynie ) i nic nie nabierał i czy wgl dostane jeszcze taki odstojnik do gaźnika roxa 2008 r. Z oryginalnym gaźnikiem minerali bo już wszędzie szukałem i są tylko z tą śrubką , sprawdzałem nawet na stronie z oryginalnymi częściami do japońskich motocykli

    0
  • #10 03 Sty 2016 21:44
    tomek122
    Poziom 21  

    Pokaż jakieś zdjęcie i gdzie ci schodzi benzyna. Przecież to aż nie możliwe że benzyna znika nie wiadomo którędy.

    0
  • #11 16 Sty 2016 16:32
    kuba3410
    Poziom 4  

    Gaźnik do skutera yamaha aerox Gaźnik do skutera yamaha aerox Gaźnik do skutera yamaha aerox Gaźnik do skutera yamaha aerox


    na zdjęciu nr 3 zaznaczyłem miejsce wycieku paliwa

    0
  • #12 21 Sty 2016 02:12
    karas44
    Poziom 15  

    masz przelew z rurki proste ale zawodne i problematyczne, jak nalałeś wachy do polowy i uleciało to masz uszkodzony "odstojnik", paliwo ma prawo uciec ale dopiero gdy znajduje się wyżej od rurki.
    ten gaźnik to przypadkiem nie gurtner? możesz dać zdjęcie całego?

    0
  • #13 23 Sty 2016 20:58
    kuba3410
    Poziom 4  

    na gaźniku pisze "minerali" , więc chyba to minerali .A czy mogę zakleić cały odstojnik żeby nic nie przeciekało ?

    0
  • #14 23 Sty 2016 21:08
    karas44
    Poziom 15  

    W sumie jak nie masz zamiennika to możesz, sprawdź tylko poziom paliwa w komorze aby nie był za wysoki czy niski, ustawienie pływaka tez.

    0
  • #15 30 Sty 2016 11:09
    shalashaska
    Poziom 15  

    Wymiana cylindra na 70cc bez wymiany gaźnika? fabryczny gaźnik ma 12,5mm a do nowego cylindra potrzeba minimum 17,5 a najlepiej 21mm. Fabrycznie 50cc ma chyba dyszę 60 a na 70cc potrzeba większej, co najmniej 95 i oczywiście z dyszami iglicą trzeba już eksperymentować i sprawdzać kolor świecy. Ja osobiście mam w swoim Minarelli 70cc gaźnik Dellorto 17,5. Z filtra powietrza należy wyciągnąć rurkę/ zwężkę. Pozostaje kwestia automatycznego ssania które radzę wymienić na ręczne.

    0
  • #16 30 Sty 2016 18:01
    karas44
    Poziom 15  

    70cc na dwunastce tez będzie się lepiej kulać niż 50, w tym ze nie rozwinie skrzydeł, choć elyseo 70cc dobre rolki i na 12mm potrafiło stówkę wyciągnąć.
    zależy od silnika i zmian jakie zostały zrobione.

    0
  • #17 31 Sty 2016 09:31
    shalashaska
    Poziom 15  

    To powodzenia. Wzrost pojemności o około 40% a ty twierdzisz że na gaźniku 12 i dyszy 60 będzie lecieć stówkę. Po co w ogóle zakładasz temat jak jesteś taki specjalista.

    1
  • #18 31 Sty 2016 13:34
    karas44
    Poziom 15  

    Cos ci się pomyliło, to nie ja założyłem temat i pisałem tylko o średnicy gaźnika nic o dyszy bo jak nie wiesz to sprawa indywidualna, i nie powodzenia bo chyba nigdy silnika peugoeta nie miałeś.
    w elyseo wystarczy dać cylek 70 i dobry wydech gaznior może być ory i silnik 100 musi wyciągnąć, zresztą seria szla niewiele mniej.
    Wszystko zależy od osoby która to wykonuje.

    0
  • #19 31 Sty 2016 23:49
    kuba3410
    Poziom 4  

    a jaki gaźnik polecacie ? chciałbym żeby nie był za drogi ale z drugiej strony nie chce najtańszego

    Dodano po 2 [minuty]:

    i co jeszcze mógłbym dokupić do mojego zestawu żeby lepiej wykorzystać moc tłoku ?

    0
  • #20 01 Lut 2016 05:46
    shalashaska
    Poziom 15  

    Dellorto minimum 17,5 i do tego musisz mieć kilka dysz i próbować.

    1
  • #22 01 Lut 2016 19:11
    shalashaska
    Poziom 15  

    Zapomniałem napisać że jest jeszcze 19mm i on bedzie najlepszy. Ale zauważ że pokazałeś gaźniki PHBG oraz PHVA i nie mam 100% pewności który masz mieć ale obstawiam PHVA bo PHBG chyba nie ma podciśnienia i nie podłączyłbyś kranika. Masz silnik Minarelli więc patrz z której strony masz śruby regulacji gaźnika. Dellorto to najlepszy wybór tylko nie kup podróbki bo sprzedawcy sprytnie potrafią wcisnąć zamiennik Dellorto.

    0