Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

setra GTHD - zapala się EDC i bąd 120

Daroo Daroo 22 Lis 2015 08:49 2322 20
  • #1 22 Lis 2015 08:49
    Daroo Daroo
    Poziom 3  

    Witam mam problem z setrą V8 a mianowicie z EDC raz na jakiś czas zapala się i gaśnie silnik ,elektryk rozkłada ręce teraz na komputerze pokazało błąd 120 może ktoś wie co taki błąd może znaczyć proszę o pomoc

    0 20
  • #2 22 Lis 2015 19:25
    Hart3
    Poziom 25  

    Setra który model 315? i czym diagnozowana.

    0
  • #3 23 Lis 2015 08:23
    Daroo Daroo
    Poziom 3  

    315 GTHD silnik V8 442 diagnozowana komputerem w mercedesie

    1
  • #4 23 Lis 2015 09:38
    Hart3
    Poziom 25  

    Jeżeli diagnozowałeś w Mercedesie to z pewnością udzielili wyczerpujących informacji.

    1
  • #5 23 Lis 2015 18:29
    Daroo Daroo
    Poziom 3  

    diagnozowałem w man ale twierdzą ze mają orginalny komp mercedes i tylko dużo domysłów a konkretów nie ma

    Dodano po 4 [minuty]:

    wymieniłem mnóstwo rzeczy a EDC jak się zapalało tak się zapala czasem zapali się i zaraz zgaśnie , a czasami wyłączy silnik ręce opadają :( :(

    0
  • #6 23 Lis 2015 19:36
    MAN Electronics
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Daroo Daroo napisał:
    diagnozowałem w man
    Który to serwis ?

    0
  • #7 23 Lis 2015 19:57
    685832
    Użytkownik usunął konto  
  • #8 23 Lis 2015 22:55
    Daroo Daroo
    Poziom 3  

    Jutro znowu pojadę na kompa niech podłączą sprawdzę ten czujnik obrotów FMR dzięki

    0
  • #9 25 Lis 2015 08:28
    Daroo Daroo
    Poziom 3  

    Znowu robiłem diagnozę, ale tym razem stwierdzili ze to pewnie będzie czujnik położenia listwy w pompie wtryskowej ktoś wie jak go zbadać czy wymienić?

    0
  • #10 25 Lis 2015 09:22
    Hart3
    Poziom 25  

    Usterkę w pompie mogą naprawić tylko wyspecjalizowane zakłady.W sterowamiu pompom znajduje się nastawnik dawki ,nastawnik kąta wtrysku,cewka referencyjna oraz cewka pomiarowa A tym wszystkim zarządza ECU.

    0
  • #11 25 Lis 2015 20:28
    Daroo Daroo
    Poziom 3  

    Widzę że znasz sie kolego na tym, bo w tej setrze dzieje się coś takiego ze jak go rozpędzę do ponad 2000 obrotów i zdejmę nogę z gazu to przy obrotach 1300 zapali się edc i zgaśnie, wyłączę kluczyk odpalam i jadę dalej. Mechanik rozkłada ręce

    Dodano po 2 [minuty]:

    Hart3 podpowiedz co robić z tą pompą? oczywiście żeby w nie potrzebne koszta się nie pchać

    0
  • #12 25 Lis 2015 23:09
    Hart3
    Poziom 25  

    Trudno coś wymyślić domowym sposobem,założyć inną pompę lub tą dać do naprawy.

    0
  • #13 25 Lis 2015 23:51
    685832
    Użytkownik usunął konto  
  • #14 26 Lis 2015 23:02
    Hart3
    Poziom 25  

    Kolego Bodek434 to nie pompa rotacyjna z zaworem elab lecz listwowa z brakiem dostępu do elementów wewnętrznych. Natomiast diagnostyka kodem migowym powinna zostać wykonana.

    0
  • #15 27 Lis 2015 08:58
    685832
    Użytkownik usunął konto  
  • #16 27 Lis 2015 09:07
    Hart3
    Poziom 25  

    Przyznaję moja niewiedza całe życie się człowiek uczy.

    0
  • #17 25 Lut 2016 16:19
    pskal32
    Poziom 12  

    Witam. Nie wiem, czy temat już rozwiązany, ale na moje oko, to się zacina. Cewki mają podawane napięcie PWM. Jeżeli zabierasz nogę z gazu przy 2000 obrotów, częstotliwość spada i powinno odczytać pewną wartość z drugiej cewki. Jeżeli dane z cewki nie zgadzają się z tym, co ma zaprogramowany komputer wyrzuca błąd.
    To działa też przy uruchamianiu.
    Miałem podobny problem przy uruchamianiu w innym sprzęcie.
    Nie odpala na kluczyk.
    Naciągnięcie ręką listwy startowej i pali na dotyk, ale komputer wyrzuca błąd. Próby ruszenia listwą podczas pracy powodują błąd.
    Dlatego też wnioskuję, że coś blokuje.
    Pozdrawiam.

    Moderowany przez serwisantscani1:

    3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.
    Ostrzeżenie.

    0
  • #18 25 Lut 2016 17:53
    685832
    Użytkownik usunął konto  
  • #19 01 Mar 2016 05:30
    pskal32
    Poziom 12  

    Witam. Napisałem co wiem z doświadczenia, praktyki i samodzielnego wykonania.
    Poczekam na zakończenie tematu i ew. opis rozwiązania usterki.
    Pozdrawiam.

    0
  • #20 07 Mar 2016 07:33
    RaVaL 2
    Poziom 2  

    Napisz jak się zachowuje silnik, czy kopci czy równo pracuje, z reguły jak się wpinam w setrę 315 to mam opis błędu a nie jakieś tam domysły serwisanów ewentualnie robię pomiary .

    0
  • #21 24 Kwi 2016 22:41
    dimaton
    Poziom 2  

    Witam,tak sobie przegladam tematy z setrą w tytule i zaciekawil mnie ten przypadek.Pewnie to nie pomoze albo juz przedawniony temat,ale tak dla informacji,miałem taki sam objaw w swojej 315hdh z 99 roku(v8 om422) a powstal przy okazji wymiany sprzęgła.Wymieniłem komplet,tak mi sie zdawalo przynajmniej,czyli docisk,tarcza i łożysko wszystko Sachs dedykowane dla VIN-u tego silnika.I sie okazalo ze nalezało wymienic rowniez kolo zamachowe.Bo sie minimalnie rozniło od starego.Problem zniknął(troche wiecej kasy z konta tez).Pozdrawiam

    0