Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Megane kombi 1,5 dCi - 2004 - Głośne stuki w silniku.

DjMapet 27 Nov 2015 22:36 11664 34
  • #31
    DjMapet
    Level 43  
    marekwodniak wrote:
    Clip ma dp tego swój program zadajesz go i robi.

    Jak myślicie, czy warto w najbliższym czasie zrobić test przelewowy z clipem, czy też (mając na uwadze wyniki powyższego testu) nie jest to konieczne?

    piachu1994 wrote:
    lepiej po prostu częściej wymieniać oryginalny filtr paliwa niż dokładać dodatkowe.

    Co prawda, w starym filtrze nie znalazłem opiłków, ale wyczytałem iż co niektórzy je stosują. Jest to moim zdaniem profilaktyka, by ustrzec się opiłków z pompy, na wtryskach. Nigdy nie wiadomo, kiedy się pojawią. :-(

    Rozrząd i pompa zmienione, jutro montaż osłony, wspornika itp. wymiana oleju i .... próba ognia. :-/
    W wielu autach zmieniałem rozrząd, ale przyznam iż z tym było najwięcej emocji i stresu. :-/

    Pozdrawiam.
  • #32
    marekwodniak
    Level 16  
    Nie ma potrzeby masz dobre wyniki .Jak masz Clipa to robisz kiedy chcesz .Tak pewnie z 50 zł by chcieli jak nie więcej.Z tymi opiłkami to była chyba jakaś wadliwa partia bo znam wielu ludzi co mają Delhi i nic o opiłkach nie mówią .O zaworkach tak.
  • #33
    DjMapet
    Level 43  
    Dziękuję za odzew.

    marekwodniak wrote:
    Nie ma potrzeby masz dobre wyniki

    Uspokoiłeś mnie trochę, więc odłożę to na sposobniejszy moment.

    marekwodniak wrote:
    Jak masz Clipa

    Niestety nie mam, ale jak będzie potrzebny, to syn może załatwić.

    marekwodniak wrote:
    .Tak pewnie z 50 zł by chcieli jak nie więcej

    To i tak niedużo w porównaniu do ogólnych kosztów serwisowania tych aut. :cry: Miałem 19-stki, Megane DTI i koszty serwisowania ich, to jakieś 40% kosztów serwisowania 1,5 dCi :-(.

    marekwodniak wrote:
    znam wielu ludzi co mają Delhi i nic o opiłkach nie mówią

    Mam nadzieję, że będę się też mógł zaliczać do tego grona. :-)

    marekwodniak wrote:
    .O zaworkach tak

    Jakich zaworkach i w jakim kontekście? :|

    Pozdrawiam.
  • #34
    SEED_29
    Level 17  
    zaworki na wtryskach, opiłki zaczynają wyłazić od zużycia pompy, bądź jakości paliwa
  • #35
    DjMapet
    Level 43  
    No tak, teraz kapuję.
    Właśnie w regenerowanym wtrysku, został wymieniony zaworek, koszt 250 zł.

    Podsumowując, samochód od tygodnia w eksploatacji. Jak na razie, wszystko jest w porządku, no może poza faktem, że pali ok. litr (5,4/100) więcej, niż przed awarią (4,5/100), ale niech sobie pali, byle by nie sprawiał innych problemów.

    Wszystkim udzielającym się w temacie, pragnę serdecznie podziękować a tematu jeszcze nie zamykam, bo być może ktoś, coś jeszcze będzie chciał do niego dorzucić. :-)

    Pozdrawiam.

    Podsumowując temat, to od czasu uporania się z awarią, silnik nie sprawia jak na razie żadnych problemów, pali ok. 4,2l/100 km a do ON stosuję olej 2T.
    Jeszce raz serdecznie dziękuję i zamykam wątek.

    Pozdrawiam.