Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

SCANIA R420 - błedy SCANIA R420 2007

wojtas2809 22 Nov 2015 13:36 13395 3
Automation24.pl
  • #1
    wojtas2809
    Level 8  
    Witam, mam problem z błedami w SCANII R420 z 2007 EURO 5 .Błędy:
    APS 185 (aktywny) nr jednostki 1770183
    APS 727 nr jednostki 1770183
    COO 49(aktywny) nr jednostki 1771937
    EMS 54295(aktywny) nr jednostki 1805260
    EMS 43376
    EMS 135
    EMS 41072
    EMS 5657
    ICL 3
    Prosze o pomoc , w rozszyfrowaniu i gdzie mozna znalesc liste błedów do scanir?
  • Automation24.pl
  • Helpful post
    #2
    grancz
    Level 11  
    APS 185

    Nagłówek
    CAN
    Usterka
    Brak komunikatu temperatury albo nieprawidłowy komunikat temperatury z koordynatora lub ICL2.
    Przyczyna
    • Uszkodzony czujnik temperatury zewnętrznej (T27).
    • Niewiarygodna komunikacja CAN
    • Usterka obwodu szyny CAN.
    • Usterka w koordynatorze lub ICL2.
    Uwagi
    Gdy czujnik temperatury działa, nie ma to wpływu na funkcjonowanie elementu.
    Czynności zaradcze
    Sprawdź, czy są lub były aktywne kody usterek 185 i 313. Jeśli nie, można wykluczyć usterkę komunikacji CAN z jednostką APS.
    1. Sprawdź, czy w koordynatorze lub ICL2 są zarejestrowane kody usterek.
    2. Za pomocą SDP3 sprawdź czujnik temperatury zewnętrznej (T27) podłączony do koordynatora lub ICL2.
    3. Sprawdź złącza szyny CAN i wiązkę przewodów pod kątem zwarć i przerw w obwodzie. Wymień wiązkę przewodów w przypadku uszkodzeń spowodowanych zużyciem.
    4. Sprawdź, czy występuje interferencja elektromagnetyczna, spowodowana na przykład nieprawidłowym podłączeniem telefonu komórkowego lub innego urządzenia.


    APS727

    Nagłówek
    Niewiarygodna wartość
    Usterka
    Ciśnienie powietrza nigdy nie osiąga żądanego poziomu. APS nigdy nie jest w stanie przeprowadzić regeneracji.
    Przyczyna
    Ciśnienie powietrza nie osiągnęło 9 bar pomimo długiego czasu ładowania.
    Przyczyny mogą być następujące:
    • Sposób eksploatacji był związany z możliwością wystąpienia bardzo wysokiego zużycia powietrza i/lub niskiego poziomu zasilania powietrzem. Przykład: podzespoły pobierające duże ilości powietrza używane były przez długi czas lub silnik pracował na niskich obrotach.
    • Nieszczelność w zaworze spustowym, złączu wielopunktowym przewodów lub zaworze zwrotnym w APS.
    • Nieszczelność głowicy cylindra sprężarki, złącza przyczepy lub nadwozia.
    • Wyciek z kanału sygnałowego sprężarki do otworu 4.
    • Z jakiegoś powodu zawieszenie pneumatyczne nie działa prawidłowo i zużywa więcej powietrza niż to wymagane.
    • Membrana siłownika hamulca pojazdu lub przyczepy jest pęknięta.
    Uwagi
    Włącza się żółta lampka ostrzegawcza. Poziom ciśnienia regeneracji jest niższy niż normalny.
    Czynności zaradcze
    • Wykonaj test szczelności układu sprężonego powietrza pojazdu.
    • Podłącz powietrze z serwisu i sprawdź czy nie ma wycieków na zaworze spustowym tłumika lub na linii zasilania.
    • Możliwymi przyczynami nieszczelności tłumika są usterki w zaworze zwrotnym lub zaworze spustowym obwodu regeneracyjnego. Jeśli nieszczelność występuje pod zaworem zabezpieczającym obwody, należy sprawdzić zawór zwrotny. W przeciwnym wypadku należy sprawdzić zawór spustowy.
    • Sprawdź czy sprężarka pracuje normalnie.
    • Odłącz przewód sygnałowy 4 od APS. Sprawdź, czy sprężarka nie wytwarza ciśnienia powietrza.
    • Dowiedz się czy sposób eksploatacji nie był związany z możliwością wystąpienia bardzo wysokiego zużycia powietrza lub niskiego poziomu zasilania powietrzem.
    • Jeśli zawieszenie pneumatyczne nie zachowuje się normalnie, wykonaj programowanie systemu - części zamienne.
    • Sprawdź szczelność nadwozia we wszystkich pozycjach roboczych.
    W pojazdach o wcześniejszych niż poniższe numerach podwozi i datach produkcji możliwe jest również programowanie części zamiennych.
    • Södertälje: Numer seryjny podwozia: 2006964 Data: 11/02/2005
    • Angers: Numer seryjny podwozia: 9097481 Data: 29/01/2005
    • Zwolle: Numer seryjny podwozia: 5118031 Data: 02/02/2005



    COO 49
    Nagłówek
    Sygnał prędkości pojazdu
    Usterka
    Sygnał prędkości z tachografu ma niewiarygodną wartość lub nie jest w ogóle przesyłany.
    Przyczyna
    Zwarcie lub przerwa w obwodzie. Mogła również wystąpić wewnętrzna usterka tachografu.
    Uwagi
    W przypadku występowania tej usterki prędkościomierz będzie wskazywał nieprawidłową prędkość.
    Czynności zaradcze
    Sprawdź, czy w przewodach nie występują zwarcia ani przerwy. Sprawdź, czy tachograf wygenerował kody usterek.


    EMS54295
    Nagłówek
    Nieprawidłowy sygnał dotyczący zewnętrznej temperatury
    Usterka
    Jednostka sterująca silnikiem otrzymała za pośrednictwem sieci CAN wiadomość o nieprawidłowym sygnale z czujnika zewnętrznej temperatury, który podłączony jest do koordynatora.
    Przyczyna
    Kod tej usterki został wygenerowany, ponieważ pierwotny kod usterki został wygenerowany w innej jednostce sterującej.
    Uwagi
    Jednostka sterująca silnika używa zewnętrznej temperatury 25 °C.
    Usterka wpływa na emisję tlenków azotu i powoduje włączenie się lampki w zestawie wskaźników ostrzegającej o wysokim poziomie emisji. W pojazdach z kontrolą emisji tlenków azotu pojawi się również komunikat tekstowy.
    Pojazdy z układem kontroli emisji tlenków azotu
    Aktywny kod usterki powoduje ograniczenie momentu obrotowego silnika o ok. 40% po 50 godzinach pracy silnika.
    Aktywnego kodu usterki nie można usunąć z jednostki sterującej. Po usunięciu usterki jednostka sterująca musi sprawdzić, czy usterka faktycznie ustąpiła, aby kod stał się nieaktywny.
    Czynności zaradcze
    Przeprowadź diagnostykę za pośrednictwem koordynatora.
    Wykonaj następującą procedurę, aby sprawdzić, czy usterka została usunięta:
    Wyłącz i włącz zasilanie kluczykiem zapłonu.
    Jeśli usterka została usunięta, kod przestanie być aktywny. Skasuj kod usterki.
    Aby lampka ostrzegawcza zgasła, wyłącz i włącz zasilanie kluczykiem zapłonu kolejno trzy razy w odstępach 10 s.



    EMS 43376
    Przyczyna
    Przerwany obwód czujnika NOx.
    Uwagi
    Funkcje w układzie SCR działają bez zakłóceń.
    Czynności zaradcze
    Sprawdź podzespoły obwodu, złącza i przewody elektryczne.


    EMS 135
    Przyczyna
    Usterka może być spowodowana jednym z następujących czynników:
    • Jeden z zaworów przelewowych otwiera się zbyt wcześnie.
    • Zawór odcinający dopływ paliwa jest zamknięty.
    • Filtr paliwa jest zapchany.
    • Powietrze w paliwie lub brak paliwa.
    • Uszkodzona pompa podająca.
    • Znaczna nieszczelność układu paliwowego.
    Uwagi
    Aby został zarejestrowany kod usterki, ciśnienie zasilania musi być niższe niż dozwolone przez co najmniej 7 s. Limit czasu został ustawiony tak, by kod usterki nie został zarejestrowany w wypadku chwilowego wahania ciśnienia nie spowodowanego usterką.
    Jeśli napięcie wykracza poza dopuszczalny zakres, jednostka sterująca stosuje zaprogramowaną wartość.
    Maksymalny moment obrotowy silnika jest zmniejszony o ok 40%, dopóki usterka jest aktywna.
    Usterka może „zniknąć samoistnie”, jeżeli jej charakter jest tylko czasowy. Kod usterki zostanie skasowany z pamięci po upływie pewnego czasu bez wystąpienia problemów.
    Usterka ta wpływa na poziom emisji tlenków azotu (NOx) i dlatego w zestawie wskaźników zapala się lampka ostrzegająca o wysokim stężeniu substancji szkodliwych w spalinach. W pojazdach z kontrolą emisji tlenków azotu pojawi się również komunikat tekstowy.
    Pojazdy z układem kontroli emisji tlenków azotu
    Aktywnego kodu usterki nie można usunąć z jednostki sterującej. Po usunięciu usterki jednostka sterująca musi sprawdzić, czy usterka faktycznie ustąpiła, aby kod stał się nieaktywny.
    Czynności zaradcze
    Upewnij się, że jest paliwo i odpowietrz układ paliwowy.
    Sprawdź, czy któryś z zaworów przelewowych nie otwiera się zbyt wcześnie.
    Sprawdź, czy zawór odcinający dopływ paliwa jest zamknięty.
    Sprawdź, czy filtr paliwa nie jest zapchany.
    Sprawdź pompę podającą.
    Upewnij się, że układ paliwowy jest szczelny.
    Jeśli kod usterki powstaje podczas hamowania silnikiem tj. podczas zjazdu ze wzniesienia ze zwolnionym pedałem przyspieszenia, sprawdź „Zachowane dane robocze” na zakładce Ciśnienie zasilania. Kiedy odchylenie ciśnienia zasilania wynosi -1,0 bar lub więcej przez określony czas, filtr paliwa zaczyna się zapychać. Jeśli odchylenie ciśnienia zasilania jest tylko nieznaczne, może to oznaczać, że zawór przelewowy się zatarł.
    Aby sprawdzić, czy usterka została usunięta:
    Uruchom silnik i poczekaj co najmniej 15 sekund. Jeśli usterka została usunięta, kod przestanie być aktywny. Skasuj kod usterki.
    Aby lampka ostrzegawcza zgasła, wyłącz i włącz zasilanie kluczykiem zapłonu kolejno trzy razy w odstępach 10 s.



    EMS 41072
    Przyczyna
    Przerwany obwód czujnika poziomu reduktora w zbiorniku.
    Uwagi
    Jeśli napięcie wykracza poza dopuszczalny zakres, jednostka sterująca stosuje wstępnie zaprogramowaną wartość temperatury 100% (pełny zbiornik).
    Czynności zaradcze
    Wykrywanie i usuwanie usterek układu SCR, patrz Scania Multi 03-25 Układ wydechowy, SCR (selektywna redukcja katalityczna).
    Sprawdź podzespoły obwodu, złącza i przewody elektryczne.
    Rezystancja czujnika powinna wynosić od 92 do 397 Ω.


    EMS 5657
    Nagłówek
    Wyłączenie układu
    Usterka
    Nieprawidłowe wyłączenie jednostki sterującej silnika. Zasilanie 30 zostało odłączone od jednostki sterującej przed zasilaniem 15, tzn. napięcie akumulatora zostało odcięte przed odłączeniem napięcia zapłonu.
    Przyczyna
    Zasilanie z jednostki sterującej silnika zostało odcięte za wcześnie.
    Mogło się tak stać wskutek nieprawidłowego wyłączenia silnika kluczykiem albo użycia głównego wyłącznika zasilania.
    Zasilanie może zostać przerwane w sytuacji, gdy zamontowane jest dodatkowe wyposażenie.
    Uwagi
    Podczas testu wyłączenia, po wyłączeniu zasilania kluczykiem jednostka sterująca wykonuje test działania.
    Jeżeli pojazd jest wyposażony w układ SCR, to podczas wyłączania przewody w układzie czyszczą się. Ważne jest, by układ SCR mógł się wyłączać bez przerw. W przeciwnym wypadku układ SCR może ulec uszkodzeniu, środek redukujący w przewodach może zamarznąć, a dysze ulec zablokowaniu.
    Maksymalny moment silnika jest zmniejszony o 30%, dopóki usterka jest aktywna.
    Kod usterki może być przyczyną przedłużonego uruchomiania silnika.
    Zakłada się, że usterka została usunięta, gdy tylko jednostka sterująca jest w stanie wykonać z powodzeniem test urządzeń elektronicznych przy kluczyku w położeniu parkowania.
    Aktywnego kodu usterki nie można usunąć bez wykonania udanego testu własnego.
    Czynności zaradcze
    Silnik za każdym razem musi być wyłączony kluczykiem.
    Jeśli pojazd jest wyposażony w układ SCR, nie można wyłączać głównego wyłącznika zasilania przez około 1,5 min po wyłączeniu zasilania kluczykiem.
    Sprawdź, czy nie podłączono dodatkowego wyposażenia zakłócającego napięcie zasilania.


    ICL 3
    Nagłówek
    Oświetlenie symboli poza zestawem wskaźników
    Usterka
    Wartość sygnału wyjściowego dla zewnętrznego oświetlenia zestawu wskaźników wynosi 10% lub mniej, mimo że zaprogramowana była wartość 10-90.
    Przyczyna
    Wiązka przewodów jest podłączona do masy.
    Zbyt wiele odbiorników, czyli diod LED, podłączono do wiązki przewodów. Łącznie te odbiorniki pobierają ponad 1,5 A.
    Uwagi
    Podświetlenie tablicy rozdzielczej wyłączone.
    Czynności zaradcze
    Odłącz kilka odbiorników prądu od wiązki przewodów. Sprawdź wiązkę przewodów.


    Proszę:)
  • Automation24.pl
  • #3
    wojtas2809
    Level 8  
    dziekuje a skąd by mozna ściągnąc kody usterek?
  • #4
    MAN Electronics
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Znajdują się w programie diagnostycznym