Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi 80 b3 91r. - Elektronika pompki Centralnego Zamka

Robo-technical 22 Lis 2015 18:10 2490 4
  • #1 22 Lis 2015 18:10
    Robo-technical
    Poziom 29  

    Mam problem z zamkiem centralnym w Audi 80 b3 91r silnik benzynowy 1.8
    Po problemach z alternatorem (przeładowywanie akumulatora, napięcie 19V) oraz jego naprawie poprzez wymianę regulatora pojawiły się skutki awarii. Oprócz popalonych żarówek mam problem z zamkiem centralnym (nie otwiera, nie zamyka drzwi). Bezpiecznik przy próbie podmiany natychmiast się pali. Po odłączeniu tej pompki pneumatycznej co mieści się w bagażniku z prawej strony i ponownym włożeniu bezpiecznika ten się już nie spalił. Sprawdziłem przewody ale nie mają zwarcia. Siłowniki też pracują bo jak strzykawką otwierałem to było ok. Po wyjęciu tej pompki i zabraniu do domu oraz jej rozmontowaniu pierwsze co, to sprawdziłem silniczek kompresora. Rezystancja 3 Ohmy. Podłączyłem szeregowo przez żarówkę do prostownika i zadział ssąco, przy odwróceniu biegunów odwrotnie czyli chyba sprawny:)

    Audi 80 b3 91r. - Elektronika pompki Centralnego Zamka Audi 80 b3 91r. - Elektronika pompki Centralnego Zamka Audi 80 b3 91r. - Elektronika pompki Centralnego Zamka

    Nie mam schematu tej płytki (na zdjęciach) która była dołączona do tej pompki (co mi utrudnia naprawę) a w niej jest zwarcie.
    Dioda D1 (wylutowana prze ze mnie) IN4005 GI005 ma zwarcie (pewny jestem), obok niej dioda D2 ZY22 1ITT w kierunku przewodzenia ma 2 Ohm, a w kierunku zaporowym około 4 Ohm (około bo wynik mi przeskakuje)
    Oporniki są ok - mają wartości zgodnie ze swoimi kodami. Przekaźniki przeczyściłem.

    Nie wiem co z układem UAA1006. Nie mogę nigdzie znaleźć jego noty ani żadnej aplikacji i nie wiem też do czego on służy. Nie wiem również czy uszkodzone półprzewodniki nie są skutkami uszkodzenia czegoś więcej np. tego scalaka.
    Proszę o pomoc :-(

    1 4
  • Pomocny post
    #2 22 Lis 2015 18:21
    tzok
    Moderator Samochody

    1N4005 to zwykła dioda prostownicza 600V/1A, ZY22 to dioda Zenera 22V/2W. Sprawdź pozostałe diody i kondensator elektrolityczny. UAA1006 można kupić ale kosztuje ponad 30zł.

    2
  • #3 22 Lis 2015 18:23
    ghrki
    Poziom 16  

    Hm. Jak nie uda Ci sie rozwiazac problemu to daj znac-zostala mi taki sprawny kompletny modul. Co prawda chcialem go przerobic na pompke do akwarium ale jeszcze nie zdazylem

    0
  • #4 22 Lis 2015 18:26
    jarmat62
    Poziom 11  

    Mam na zbyciu pompę ale jest z a4 B5 1998.Elektronika sprawna jedynie w tej plastikowej obudowie jest takie kółko węglowe i ono jest popękane. Przez to nie wytwarza odpowiedniego ciśnienia.

    0
  • #5 25 Lis 2015 17:20
    Robo-technical
    Poziom 29  

    Dziękuję Wszystkim za zainteresowanie się tematem. Po wymianie podejrzanych diód centralka działa. Kondensator wymieniłem dla świętego spokoju - koszt aż 40 groszy:)
    Scalak na szczęście okazał się sprawny. Temat zamykam

    0