Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Jak sprawdzić silnik jednofazowy pompy Wilo Top-e 100/1-10?

jerzy bellon 22 Nov 2015 20:29 3321 9
  • #1
    jerzy bellon
    Level 2  
    Jak podłączyć silnik jednofazowy pompy Wilo top-e 100/1-10 bezpośrednio do zacisków silnika po zdjęciu sterownika, chodzi o sprawdzenie samego silnika czy nie uległ uszkodzeniu gdyż uszkodził się sterownik .Chcę podłączyć sam silnik bezpośrednio do gniazda które uwidoczniło się po zdemontowaniu sterownuka.Jest to silnik na napięcie 230v 50 Hz.Jest go trudno rozebrać ze względu na specyficzną konstrukcję
  • #3
    Krzysztof Reszka
    Moderator of Electrical engineering
    sbartos wrote:
    Jeśli jest na 230VAC to obojętnie jak

    Kolega wskaże pod które zaciski się ma nasz kolega podłączyć tu ma kolega rozrysowane wszystkie.


    jerzy bellon wrote:
    Jak podłączyć silnik jednofazowy pompy Wilo top-e 100/1-10 bezpośrednio do zacisków silnika po zdjęciu sterownika, chodzi o sprawdzenie samego silnika czy nie uległ uszkodzeniu gdyż uszkodził się sterownik
  • #5
    Krzysztof Reszka
    Moderator of Electrical engineering
    sbartos wrote:
    Faza L i N niebieski

    jerzy bellon wrote:
    sprawdzenie samego silnika

    Czyli pójdzie sam silnik ?
    Bo
    jerzy bellon wrote:
    gdyż uszkodził się sterownik
  • #7
    Krzysztof Reszka
    Moderator of Electrical engineering
    sbartos wrote:
    jeśli sterownik się uszkodził bo się np. spalił silnik, to ja się pytam po co ten sterownik...

    Kolega nie zrozumiał to sterownik się popsuł, a silnik nasz kolega chce sprawdzić .To częsty problem silników z zamontowanym falownikiem lub softstartem . Brak jest końcówek silnika są schowane pod falownikiem dostęp utrudniony fabrycznie .
  • #8
    Sławek K
    Level 22  
    Pompy CO Wilo to dobre pompy obiegowe. trudno mi sobie wyobrazić ,że uszkodził się sterownik, a może kondensator się uszkodził????).
    Pompa często nie uruchamia się ponieważ jest przyschnięty wirnik po okresie gdy długo była nieużytkowana. Spróbuj pokręcić wirnikiem , czy kręci się bez oporów.
    No ale wszystko być może... , może też być spalony stojan.
    Aby uchronić Ciebie przed kosztami zakupu nowej pompy ( o ile posiadana przez Ciebie jest spalona) udaj się na najbliższe złomowisko i wyciągnij z jakiegoś szrotu potrzebny Ci sterownik. Naprawy dokonasz za naprawdę niską cenę , a często i za darmo.
    Slawek
  • #9
    Maciejka123
    Level 2  
    Witam.

    Czy kolega poradził sobie z podłączeniem grzebienia?, jeśli tak to prosił bym
    o rozpiskę pinów.
    Mam podobny problem z 50`tką
    Pozdrawiam.
    Maciej
  • #10
    jerzy bellon
    Level 2  
    Kupiłem nową kompletną pompę z silnikiem.