Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot 307 1.6 benzyna - P0200-Błąd obwodu wtryskiwacza- szarpanie autem

22 Nov 2015 22:23 10998 10
  • Level 7  
    Witam.

    Panowie, mam problem z moją 307 1,6 110 KM benzyna 2001 rok. Mianowicie jadąc na trasie wyskoczyły błędy cataltic converter oraz anti pollution fault. Autem zaczęło szarpać i straciło moc. Porównał bym to z autem które nie pali na jeden gar.
    W pierwszym momencie pomyślałem, że może być to paliwo - zbliżało się do rezerwy ( zawsze tankuje na BP), dolałem więc orlenowskiego- nie pomogło.
    Kolejną myślą była usterka cewki zapłonowej, rozebrałem ją skręciłem ponownie. Autem szarpało nadal, lecz dopiero od około 4 tys. obrotów.
    Zrobiłem "rundę" po mieście- kontrolka na desce rozdzielczej przestała się świecić, lecz kiedy przytrzymałem około 4 tys. obrotów znów wyskoczył błąd - ale już tylko anti pollution fault .
    Po podpięciu ( BrainBee st-600) komputer pokazuje dwa błędy :
    - P0200- Obwód wtryskiwacza
    - P0300 - Błąd zapłonu wielokrotny/przypadko
    W warsztacie zasugerowano mi , że błąd P0300 spowodowany jest błędem P0200 i to nim trzeba się zająć, warsztat ten nie zajmował się jednak naprawą wtrysków.
    Dojechałam pod blok- poruszałem wszystkie kostki, które znajdowały się w okolicy wtrysków - poruszałem również delikatnie wtryskami, na tyle ile mogłem bez rozkręcania- błąd znikł auto działa nawet jak mocniej wcisnę gaz.

    Mam jednak świadomość, że był to bardziej przypadek niż naprawa:). Muszę się tym zając, żeby auto nie zaskoczyło mnie w trasie.
    Czy ktoś z Was spotkał się z podobnym problemem ? Co polecacie zrobić ? Czy jest jakiś domowy sposób na wykręcenie i sprawdzenie wtrysków przed oddaniem do mechanika ?


    Proszę poprawić tytuł - 3.1.15. Nie pytaj od razu na forum, jeśli samemu nic wcześniej nie sprawdziłeś lub nie podjąłeś próby samodzielnej diagnozy. Pamiętaj, że porady są udzielane w sposób zdalny przy braku fizycznego dostępu do urządzenia, problem musi być bardzo dobrze opisany i zrozumiany przez użytkowników, a tytuł powinien zawierać markę, model oraz skrótowy opis usterki.
    [r]
  • Level 17  
    Mechanikiem nie jestem, ale dam Ci parę rad na podstawie swoich doświadczeń z wtryskiwaczami. Po primo - jeśli już będziesz przekonany, że to wtryskiwacz - zmień go sam, jest to naprawdę prosta robota.

    Jeśli nie jesteś pewny połączeń elektrycznych - rozbierz, popsikaj płynem do styków, uwaga na zapinki. Polecam przy okazji zmierzyć oporność wtryskiwaczy omomierzem - duża odchyłka od normy również wskaże podejrzanego.

    Następnie przyłóż duży śrubokręt do każdego wtryskiwacza, dźwięk poruszanej iglicy doskonale niesie się po trzonku i bez problemu usłyszysz nierównomierną pracę. Może to wskazywać na uszkodzenie zarówno elektryczne jak i mechaniczne. Jeśli usłyszysz wyraźną różnicę - po prostu wymień. Kup wtryskiwacz w Intercarsie, na pozostałe 3 nowe oringi. Wymiana odbywa się z wykorzystaniem podstawowych narzędzi, listwę można zabrać do domu i na spokojnie wszystko złożyć do kupy.

    Jeśli nic nie znajdziesz w trakcie takiej diagnozy - pojeździć, poobserwować, na siłę nie wymieniać od razu :).


    pozdrawiam.
  • Level 37  
    Co prawda w dieslu ale też peugeot rocznik też 2001 miałem przypadek że z wiązki przewodów do wtryskiwaczy zaczęła schodzić izolacja. Co powodowało różnego rodzaju zwarcia i silnik mocno kulał. Sprawdź przewody do wtryskiwacza czy czasem nie uszkodzone. LPG jest?
  • Level 7  
    RADMOR_MAN - dzięki !

    sigwa18 wrote:
    LPG jest?


    Autko ma 190 tysięcy, nigdy nie widziało LPG :)
  • Moderator of Cars
    Przecież jedyną rzeczą która tam się psuje jest zespolona cewka zapłonowa? Diagnostyka też po łebkach, nie wyszczególnione błąd obwodu którego wtryskiwacza.
  • Level 7  
    robokop - Urządzenie pokazało tylko tyle co podałem - nic mniej, nic więcej.

    Gdyby była to cewka nie powinno pokazać błędu mówiącego, na którym cylindrze wypada zapłon ? - pytanie teoretyczne
  • Level 16  
    Tam nie tylko cewki padają już pare razy wymieniałem wtryskiwacze. Jak wywala taki błąd to zwykły omomierz powinien pomóc .Zacznij od przeczyszczenia styków w kostkach wtryskiwaczy
  • Moderator of Cars
    chargers wrote:
    robokop - Urządzenie pokazało tylko tyle co podałem - nic mniej, nic więcej.

    Gdyby była to cewka nie powinno pokazać błędu mówiącego, na którym cylindrze wypada zapłon ? - pytanie teoretyczne

    Skoro urządzenie nie pokazało błąd którego obwodu wtryskiwacza, to i nie pokazało na którym cylindrze wypada zapłon. Proponuję sprawdzić innym - zanim całość poleci w koszty i zbędne wymiany.
  • Level 7  
    Przeczyściłem płynem kontakt 60 kostki ponownie przejechałem kilkanaście kilometrów- błąd nie występuje. Większe rozkręcanie zostawiam na sobotę.

    Panowie w aucie czasem czuć benzynę, zwłaszcza przy hamowaniu i dodawaniu gazu myślałem, że to filt par paliwa szwankuje. Teraz myślę, że może to przez nieszczelny wtrysk ( w końcu znajdują się blisko filtra kabiny) czy jest to realne ? ( przewody 100% szczelne)
    Macie jakieś doświadczenia z płynami czyszczącymi wtryski dolewanymi do paliwa ? W internecie masa różnych opinii.
  • Level 17  
    Nie bagatelizuj takich objawów, parę lat temu widziałem jak kobieta przyjechała do Obi, kopciło jej się lekko spod maski, otworzyła żeby zobaczyć co się dzieje, dostało powietrza i instalacja popalona (mogło być oczywiście dużo gorzej - tutaj pożar udało się ugasić).
  • Level 7  
    RADMOR_MAN - w żadnym wypadku nie bagatelizuję. Auto w moich rękach zrobiło dopiero kilka tysięcy kilometrów i tak "dopieszczam" weekendami wszystko po kolei, rozrząd, świece, płyny, nowy alternator, łożysko kolumny, drążki itp... teraz przyszła pora na zajęcie się wtryskami - choć to pojawiło się niespodziewanie.