Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 307 1.6 benzyna - P0200-Błąd obwodu wtryskiwacza- szarpanie autem

22 Lis 2015 22:23 7353 10
  • Poziom 6  
    Witam.

    Panowie, mam problem z moją 307 1,6 110 KM benzyna 2001 rok. Mianowicie jadąc na trasie wyskoczyły błędy cataltic converter oraz anti pollution fault. Autem zaczęło szarpać i straciło moc. Porównał bym to z autem które nie pali na jeden gar.
    W pierwszym momencie pomyślałem, że może być to paliwo - zbliżało się do rezerwy ( zawsze tankuje na BP), dolałem więc orlenowskiego- nie pomogło.
    Kolejną myślą była usterka cewki zapłonowej, rozebrałem ją skręciłem ponownie. Autem szarpało nadal, lecz dopiero od około 4 tys. obrotów.
    Zrobiłem "rundę" po mieście- kontrolka na desce rozdzielczej przestała się świecić, lecz kiedy przytrzymałem około 4 tys. obrotów znów wyskoczył błąd - ale już tylko anti pollution fault .
    Po podpięciu ( BrainBee st-600) komputer pokazuje dwa błędy :
    - P0200- Obwód wtryskiwacza
    - P0300 - Błąd zapłonu wielokrotny/przypadko
    W warsztacie zasugerowano mi , że błąd P0300 spowodowany jest błędem P0200 i to nim trzeba się zająć, warsztat ten nie zajmował się jednak naprawą wtrysków.
    Dojechałam pod blok- poruszałem wszystkie kostki, które znajdowały się w okolicy wtrysków - poruszałem również delikatnie wtryskami, na tyle ile mogłem bez rozkręcania- błąd znikł auto działa nawet jak mocniej wcisnę gaz.

    Mam jednak świadomość, że był to bardziej przypadek niż naprawa:). Muszę się tym zając, żeby auto nie zaskoczyło mnie w trasie.
    Czy ktoś z Was spotkał się z podobnym problemem ? Co polecacie zrobić ? Czy jest jakiś domowy sposób na wykręcenie i sprawdzenie wtrysków przed oddaniem do mechanika ?


    Proszę poprawić tytuł - 3.1.15. Nie pytaj od razu na forum, jeśli samemu nic wcześniej nie sprawdziłeś lub nie podjąłeś próby samodzielnej diagnozy. Pamiętaj, że porady są udzielane w sposób zdalny przy braku fizycznego dostępu do urządzenia, problem musi być bardzo dobrze opisany i zrozumiany przez użytkowników, a tytuł powinien zawierać markę, model oraz skrótowy opis usterki.
    [r]
  • Poziom 17  
    Mechanikiem nie jestem, ale dam Ci parę rad na podstawie swoich doświadczeń z wtryskiwaczami. Po primo - jeśli już będziesz przekonany, że to wtryskiwacz - zmień go sam, jest to naprawdę prosta robota.

    Jeśli nie jesteś pewny połączeń elektrycznych - rozbierz, popsikaj płynem do styków, uwaga na zapinki. Polecam przy okazji zmierzyć oporność wtryskiwaczy omomierzem - duża odchyłka od normy również wskaże podejrzanego.

    Następnie przyłóż duży śrubokręt do każdego wtryskiwacza, dźwięk poruszanej iglicy doskonale niesie się po trzonku i bez problemu usłyszysz nierównomierną pracę. Może to wskazywać na uszkodzenie zarówno elektryczne jak i mechaniczne. Jeśli usłyszysz wyraźną różnicę - po prostu wymień. Kup wtryskiwacz w Intercarsie, na pozostałe 3 nowe oringi. Wymiana odbywa się z wykorzystaniem podstawowych narzędzi, listwę można zabrać do domu i na spokojnie wszystko złożyć do kupy.

    Jeśli nic nie znajdziesz w trakcie takiej diagnozy - pojeździć, poobserwować, na siłę nie wymieniać od razu :).


    pozdrawiam.
  • Poziom 32  
    Co prawda w dieslu ale też peugeot rocznik też 2001 miałem przypadek że z wiązki przewodów do wtryskiwaczy zaczęła schodzić izolacja. Co powodowało różnego rodzaju zwarcia i silnik mocno kulał. Sprawdź przewody do wtryskiwacza czy czasem nie uszkodzone. LPG jest?
  • Poziom 6  
    RADMOR_MAN - dzięki !

    sigwa18 napisał:
    LPG jest?


    Autko ma 190 tysięcy, nigdy nie widziało LPG :)
  • Poziom 6  
    robokop - Urządzenie pokazało tylko tyle co podałem - nic mniej, nic więcej.

    Gdyby była to cewka nie powinno pokazać błędu mówiącego, na którym cylindrze wypada zapłon ? - pytanie teoretyczne
  • Poziom 16  
    Tam nie tylko cewki padają już pare razy wymieniałem wtryskiwacze. Jak wywala taki błąd to zwykły omomierz powinien pomóc .Zacznij od przeczyszczenia styków w kostkach wtryskiwaczy
  • Moderator Samochody
    chargers napisał:
    robokop - Urządzenie pokazało tylko tyle co podałem - nic mniej, nic więcej.

    Gdyby była to cewka nie powinno pokazać błędu mówiącego, na którym cylindrze wypada zapłon ? - pytanie teoretyczne

    Skoro urządzenie nie pokazało błąd którego obwodu wtryskiwacza, to i nie pokazało na którym cylindrze wypada zapłon. Proponuję sprawdzić innym - zanim całość poleci w koszty i zbędne wymiany.
  • Poziom 6  
    Przeczyściłem płynem kontakt 60 kostki ponownie przejechałem kilkanaście kilometrów- błąd nie występuje. Większe rozkręcanie zostawiam na sobotę.

    Panowie w aucie czasem czuć benzynę, zwłaszcza przy hamowaniu i dodawaniu gazu myślałem, że to filt par paliwa szwankuje. Teraz myślę, że może to przez nieszczelny wtrysk ( w końcu znajdują się blisko filtra kabiny) czy jest to realne ? ( przewody 100% szczelne)
    Macie jakieś doświadczenia z płynami czyszczącymi wtryski dolewanymi do paliwa ? W internecie masa różnych opinii.
  • Poziom 17  
    Nie bagatelizuj takich objawów, parę lat temu widziałem jak kobieta przyjechała do Obi, kopciło jej się lekko spod maski, otworzyła żeby zobaczyć co się dzieje, dostało powietrza i instalacja popalona (mogło być oczywiście dużo gorzej - tutaj pożar udało się ugasić).
  • Poziom 6  
    RADMOR_MAN - w żadnym wypadku nie bagatelizuję. Auto w moich rękach zrobiło dopiero kilka tysięcy kilometrów i tak "dopieszczam" weekendami wszystko po kolei, rozrząd, świece, płyny, nowy alternator, łożysko kolumny, drążki itp... teraz przyszła pora na zajęcie się wtryskami - choć to pojawiło się niespodziewanie.