Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Mierniki instalacji Metrel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW t4 ambulans - akumulator do ups/przetwornicy

airjordan1990 23 Lis 2015 13:38 2562 38
  • #1 23 Lis 2015 13:38
    airjordan1990
    Poziom 5  

    Witam serdecznie.
    Posiadam VW t4 auto było ambulansem, ale do rzeczy.
    Potrzebuje uruchomić prąd 230 v aby zasilić przepływowy podgrzewacz wody o mocy 3,5 kw.
    Generalnie muszę kupić akumulator minimum 200aH czyli okolo 2300kwh będę mieć.
    potrzebuję pomocy jaki akumulator czy żelowy czy nie koniecznie, będzie on przechowywany pod siedzeniem z przodu bądź stworzona zostanie skrzynia na akumulator. myślałem o żelowym, nie wiem czy faktycznie jest żelowy potrzebny, przede wszystkim musi on być wytrzymały na częste ładowanie itp no i pytanie jaka firma VARTA 150 Ah to koszt 1500 zł, w tej cenie mogę mieć np. toyame 210 Ah. chyba, że to nie musi być żelowy proszę o pomoc.

    do tego będzie podpięta przetwornica myslałem o czymś takim sklep.telepol.pl/pl/p/Przetwornica-VOLT-IPS-5000-12V230V-25005000-W/1320

    moc ciągła 2500w

    do tego będzie podpięty przepływwoy podgrzewacz wody o jak najmniejszej mocy myślałem o tym lazienkaplus.pl/pl/ogrzewacz-wody-przeplywowy-sterowany-hydraulicznie-jednofazowy-siemens-dh-04101,440252,217,i.html

    Generalnie ciśnienie nie musi być duże itp, auto będzie Mobilnym Salonem Fryzjerskim dla psów, i gdy klient nie będzie mieć podłączenia do gniazdka 230v muszę awaryjnie wyposażyć się w dobry aku i przetwornicę...

    Dlatego bardzo proszę o pomoc fachowców w tej dziedzinie.
    nigdzie nie mogę wyczytać czy ten podgrzewacz bierze cały czas 3,5 kw czy idzie to wyregulować ponieważ ta przetwornica miała by moc 2,5 kw, czyli na tym akumulatorze teoretycznie można by puszczać wodę godzinę.

    ale oczywiście dochodzi strata, do tego maszynka do golenia pompka wody itp więc wiadomo, że chcielibyśmy aby podgrzewacz brał jak najmniej wody..

    Bardzo proszę o pomoc uwagi jak i podpowiedzi

    POZDRAWIAM

    0 29
  • Mierniki instalacji Metrel
  • #2 23 Lis 2015 13:58
    szymitsu21
    Moderator Samochody

    Osobiście wolał bym zrobić taki podgrzewacz na 12V.
    Przeszło mi przez myśl, żeby zrobić to na przykład z podgrzewacza samochodowego, mówię o czymś takim.
    VW t4 ambulans - akumulator do ups/przetwornicy

    Wydaje mi się, że koszta mniejsze a ryzyko jakie wynika z zasilenia takiego przepływowego ogrzewacza będzie mniejsze(spalenie choć by przetwornicy).

    Ktoś Kumaty zrobi taki podgrzewacz z zabezpieczeniem i będzie śmigać.

    0
  • #3 23 Lis 2015 14:07
    farjat
    Poziom 22  

    Szalony pomysł :D

    Swoją drogą, jak chcesz z przetwornicy 2,5kW wyciągnąć 3,5kW do podgrzewacza?

    Jak już chcesz mieć takie coś, to zastanów się nad agregatem prądotwórczym.

    0
  • #4 23 Lis 2015 14:16
    airjordan1990
    Poziom 5  

    agregat niestety nie wchodzi w grę, za duży hałas oraz miejsce wibracje itp.
    Kolego a czy taki podgrzewacz 12 v da radę podgrzać wodę na bieżąco?? i czy świece, bo widzę ze na rysunku są świece, mogą pracować np 10 min ciągle??
    pytam po prostu czy taki podgrzewacz działa na 100% zawsze tzn. że pobór zawsze mam maksymalny 3,5 kw?

    0
  • #5 23 Lis 2015 14:31
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    airjordan1990 napisał:
    agregat niesety nie wchodzi w gre

    Dobry i markowy agregat jest niesłyszalny z 5 metrów. Są tak wyciszone, że nie słychać, jak pracują, a wibrację mają znikome. Zawsze też można podłożyć piankę. Zamiast podgrzewacza przepływowego można zastosować bojler, a nawet zamontować jakiś panel dachowy do podgrzewania wody.

    Jeśli miałby zostać zamontowany dodatkowy akumulator, to trzeba go będzie ładować, czyli trzeba będzie założyć separator (sprawa bardzo rzetelnie omówiona na forach dla terenowców i kamperowców).

    Inną możliwością na grzanie wody jest montaż mokrego webasta, które zagrzeje wodę korzystając z 12V i dostępnego paliwa.

    PS. Trzeci raz o doprowadzenie swoich postów do poprawności autora wątku prosić nie będę!

    0
  • #6 23 Lis 2015 14:53
    airjordan1990
    Poziom 5  

    5 metrów to dużo, to ma być na tym samym busie nie wiem czy się rozumiemy...

    Ładowanie akumulatora będzie rzeczą normalna i zostanie podłączony i wyprowadzony prostownik, który wystarczy podłączyć na noc do GN 230v, ten akumulator ma tylko dawać prąd na podgrzewacz, ponieważ oświetlenie tyłu auta już jest zrobione z osobnego akumulator, który jest pod siedzeniem kierowcy.

    montaż webasto będzie chyba dużo droższy tak mi się wydaje, nie wiem jak dokładnie działa webasto, na klapce od paliwa jest jakiś napis webasto ale auto nie ma raczej tego bo nie widać żadnych sterowników.

    TO ja już nie wiem co wymyślić gniazdka na 230v i tak będą więc przetwornica i akumulator będzie wiec dlaczego nie kupić większego akumulatora i podłączyć przepływowy podgrzewacz wody?? ktoś coś jeszcze doradzi??

    0
  • Mierniki instalacji Metrel
  • #7 23 Lis 2015 15:00
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Bo na same akumulatory musiałbyś wydać grube pieniądze. Do tego akumulatory mają określoną pojemność, a energochłonny podgrzewacz elektryczny będzie pobierać tego prądu bardzo dużo. Agregat możesz też wystawić na dach pojazdu, albo pod pojazd i też nie będzie przeszkadzać. I na pewno sprawdzi się lepiej, niż przetwornica.
    Koszty w każdym przypadku określam na zbliżone.

    airjordan1990 napisał:
    Ładowanie akumulatora będzie rzeczą normalna i zostanie podłączony i wyprowadzony prostownik, który wystarczy podłączyć na noc do GN 230v, ten akumulator ma tylko dawać prąd na podgrzewacz, ponieważ oświetlenie tyłu auta już jest zrobione z osobnego akumulator, który jest pod siedzeniem kierowcy.

    Czyli co? Będziesz miał w aucie ileś instalacji i ileś akumulatorów, a każdy od czego innego? Jaki sens w takim komplikowaniu? Ktoś, kto to kabluje nie ma za grosz pojęcia, co robi i tylko gmatwa całość. Co wcześniej, czy później skończy się źle.
    Policz sobie zapotrzebowanie na energię, weź pod uwagę sprawność przetwornic i policz, na ile starczy prądu w akumulatorze i jak wielki powinien być. No i ile miejsca takie akumulatory pochłoną.

    A można zrobić jedną instalację 230V z zasilaniem zewnętrznym, do tego albo przedłużacz do zewnętrznego źródła, albo porządny agregat. Oświetlenie i inne drobne rzeczy na 12V. Do auta dwa akumulatory i separator i nie trzeba będzie kombinować. Jeśli w aucie niewykorzystany jest dach, to można zabudować mu panel.

    PS. To już jest na prawdę ostatnie upomnienie! Przy pisaniu postów, korzystaj z funkcji [Pisownia] i PRZED wysłaniem popraw błędy! To, że na odwal się obrobiłeś pierwszy post NIE JEST wystarczające! Do poprawy! Tutaj wymagamy zachowania się na określonym poziomie.

    0
  • #8 23 Lis 2015 15:13
    krisxxl
    Poziom 27  

    Witam

    A czy rzeczywiście musisz kombinować z przepływowym ogrzewaczem wody? Poszukaj na popularnym serwisie aukcyjnym, w kategorii akcesoriów do przyczep kempingowych, urządzenia o nazwie "bojler gazowy truma". To urządzenie właśnie do rozwiązań mobilnych a jego eksploatacje będzie tańsza i efektywniejsza niż to, co chcesz wyrzeźbić.

    Pozdrawiam

    Krystian

    0
  • #9 23 Lis 2015 15:17
    freebsd
    Poziom 34  

    airjordan1990 napisał:
    ktoś coś jeszcze doradzi??

    Poszukaj gazowych ogrzewaczy wody stosowanych w przyczepach kempingowych.

    0
  • #10 23 Lis 2015 15:59
    airjordan1990
    Poziom 5  

    dobrze przyjmijmy, że będzie to agregat ale chcę aby miał odpowiednią moc do podgrzewacza, aby woda ciepłą była na bieżąco.
    Jaką firmę wtedy szukać, żeby jeszcze był w miarę cichy no i nie kosztował 3tys złotych...

    Nic związanego z gazem nie chcę mieć w aucie na 100% a bojlerów truma żadnych nie znalazłem, a nowy kosztuje kilka tysięcy, zupełnie bez sensu.

    0
  • #11 23 Lis 2015 16:03
    freebsd
    Poziom 34  

    System oparty na akumulatorach jest bez sensu - koszt przekroczy cenę tego T4.
    Trwały agregat też kosztuje. Przy agregacie nie zapomnij o wysokim odprowadzeniu spalin, tak by ich do wnętrza nie zaciągało.

    0
  • #12 23 Lis 2015 16:17
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    To jakim budżetem dysponujesz? Całość przeróbki, by była wykonana rzetelnie, była funkcjonalna i bezpieczna, myślę, że zamknie się w 4 tysiącach. W ogóle - skąd ma być pobierana woda? Bo piszesz o bieżącej.
    Coś słabo szukałeś...
    http://sklep.elcamp.pl/clientcatalogue/articl...x?id=4-11&level=2&c0=0000000006&c1=0000000066
    http://www.camperteam.pl/forum/viewtopic.php?t=10631
    A także google i hasło "ogrzewanie wody w kamperze".

    0
  • #13 23 Lis 2015 21:42
    airjordan1990
    Poziom 5  

    Budżet teoretycznie nie jest jakoś ograniczony aczkolwiek mam ważniejsze rzeczy do kupienia opierające się szczególnie na tym fachu. Powiedzmy, że chciałbym się zmieścić w 3 tys złotych a resztę przeznaczyć na konkretne sprzęty do wykonywania zawodu.

    Wodę będę przetrzymywał w 2 zbiornikach pod wanną dla psów. Jeden zbiornik na czystą wodę, drugi na brudną(odpływ). Taki przynajmniej jest plan.

    Agregat chciałbym aby wytrzymywał po prostu przepływowy pochłaniacz wody i tyle, w momencie kąpania psa nie będzie już używana maszynka do strzyżenia czy suszarka, która notabene także pobiera ok. 2000W mocy. Agregat Nie musi być najdroższy i pewnie najlepszy marki Honda, ponieważ każdy inny też posiada jakąś gwarancję i jeśli przykładowo posłuży 3 lata to też będzie super. Chcę po prostu przypomnieć, że ten agregat nie będzie wykorzystywany ciągle, to jest awaryjne źródło, gdy np. klient mieszka w bloku i nie będę mieć gdzie podłączyć przedłużacza.

    Pozdrawiam

    0
  • #14 24 Lis 2015 15:25
    maly_13
    Poziom 19  

    ale kolego salon dla psów i nie możesz nawet postawić agregatu obok samochodu ? Pieską to na pewno nie zaszkodzi. jak powiedziałeś jest to mobilny punkt ... . Choć zabudowany będzie wyglądał bardziej profesjonalnie.
    Ale tylko agregat, pójdziesz z torbami na akumulatory jak trochę postoją nie naładowane.
    ps.
    idzie zima co prawda na razie nie -15 a co w tedy.

    0
  • #15 24 Lis 2015 18:55
    airjordan1990
    Poziom 5  

    To dobrze czyli agregat. Więc musiałbym wyprowadzić komin do spalin tak? Jakiej firmy polecacie agregat no i musiałby mieć moc min 3,5kw.

    0
  • #16 24 Lis 2015 19:08
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Po co komin?
    Robisz instalację 230V w aucie. Wprowadzasz na zewnątrz gniazdo do dołączenia zasilania. Najlepiej takie
    https://hurtownia.elektromag.pl/gniazdo-przem...kombi-32-3-400v-ip44-2p-z-z-ro,56,68680,81963
    Chodzi mi o samo niebieskie gniazdo. Do tego robisz sobie przedłużacz z przewodu 3 x 2.5 mm^2 do zwykłej sieci elektrycznej. Z agregatu też wyprowadzasz sobie przewód zakończony pasująca wtyczką. I w zależności od możliwości zasilania podłączasz albo przedłużacz, albo agregat. Sam agregat najlepiej jakbyś mógł wystawiać gdzieś za auto. Taki o mocy 3.5 kW mocy ciągłej, to już będzie dość znaczny klocek. Jeśli będziesz się decydować na zakup, to bardzo dokładnie sprawdzaj parametry, bo często sprzedający podają moc silnika spalinowego, a nie generatora elektrycznego, albo podają chwilową moc szczytową, a nie ciągłą. I tak okazać się może, że "agregat 4 kW" ma raptem 2.8 kW mocy.

    0
  • #17 24 Lis 2015 19:22
    krisxxl
    Poziom 27  

    Witam

    Błażeju, troszkę błądzisz - gniazdo musi być męskie, bo inaczej kolega podłączając prąd z agregatu będzie niósł napięcie na bolcach. Robi się tak jak w kamperach czy przyczepach kempingowych: przyłącze jest męskie a przedłużacz od strony odbioru jest żeński. Druga rzecz o której nie wolno zapomnieć to uziemienie agregatu.

    Pozdrawiam

    Krystian

    2
  • #18 24 Lis 2015 19:37
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Zgadam się! Mea culpa! Faktycznie od strony samochodu gniazdo ma mieć bolce, czyli być męskie. Gniazda żeńskie od strony przedłużacza i agregatu.
    Dzięki za korektę. Niemniej standard pozostaje dokładnie ten :D

    0
  • #19 24 Lis 2015 19:54
    airjordan1990
    Poziom 5  

    Z wyprowadzeniem prądu dam sobie radę spokojnie i z uziemieniem. Czyli mówicie Panowie, że najlepiej agregat trzymać na zewnątrz, ja bym jednak wolał, ze względów estetycznych i akustycznych zrobić jakąś zabudowę, aby trzymać go w aucie obok kierowcy, co wtedy muszę przerobić?? Autem będzie jeździć narzeczona a sam raczej agregatu nie wystawi...

    0
  • #20 24 Lis 2015 20:09
    Pawel wawa
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Hasło na dziś: Gniazdo przyłącze camper 230V. Tylko chowane, z obudową, bez wyłącznika. Wyłącznik główny wewnątrz, skoro auto było ambulansem, na 99% ma miejsce do podłączenia zasilania zewnętrznego. Jest jeszcze dużo niuansów, o których autor nie ma pojęcia. Proponuję zapoznać się ze schematami przyczep kempingowych lub camperów i wyciągnąć wnioski.

    0
  • #21 24 Lis 2015 22:33
    airjordan1990
    Poziom 5  

    Akurat z prądem dam sobie radę sam wyprowadzenie przewodów, gniazdek itp. to nie problem dla mnie, bardziej zależy mi na fachowej poradzie w kwestii agregatu, ponieważ musiałby on mieć moc nominalną 3,5 kW, żeby działał podgrzewacz wody, jaką markę wybrać kwota maksymalnie 2 tys złotych.

    0
  • #22 24 Lis 2015 22:41
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Za te pieniądze zostają do wyboru chińczyki. Przeczytałeś, co napisałem o danych umieszczanych na tych maszynach?

    0
  • #23 24 Lis 2015 22:46
    freebsd
    Poziom 34  

    Daj sobie spokój z generowaniem prądu, by ogrzewać wodę. Agregaty nie są takie ciche, zajmują dużo miejsca i wymagają oprócz benzyny to jeszcze dbania o olej. Odprowadzenie spalin też jest bardzo ważne - agregat pracujący przez pół godziny potrafi zasmrodzić całą okolicę. Zrozum, że 3,5 kW to jest bardzo dużo. Agregat też nie będzie mały.

    Do wody użyj np. "Eccotemp stały podgrzewacz wody" http://www.obelink.pl/akcesoria-techniczne/woda/vaste-geiser-ce-l10-50.html lub poszukaj używanych podgrzewaczy z przyczep czy domków holenderskich. Ogrzewanie wody gazem będzie też tanie, a porównaj wydajność ciepłej wody i moc.

    Suszarkę wtedy zasilaj z przetwornicy 1 kW i kup suszarkę o takiej właśnie mocy. Taka przetwornica jest jeszcze w zasięgu taniej instalacji, a wręcz instalacji 12 V w samochodzie. Silnik samochodu musi jednak pracować podczas suszenia.

    0
  • #24 24 Lis 2015 23:06
    airjordan1990
    Poziom 5  

    Gaz odpada, gaz zawsze czuć( wiem bo mam w roboczej kuchni w piwnicy butlę). Poza tym zasilanie 230V i tak muszę w samochodzie mieć a suszarka jest specjalistyczna do psów i też pobiera 2000W, dlatego postawiłem na agregat. No to chyba się zdecyduję na firmę kruzer słyszałem dobre opinie.

    Nawet jeśli założył bym gaz butlę i ten ogrzewacz to już bym wydał 1500zł a gdzie to zrobić jeszcze zasilanie na suszarkę 2000W to i tak potrzebowałbym porządnego akumulatora i przetwornicy za kolejne 1500zł.

    To chyb taniej i lepiej kupić agregat zabudować go i wyprowadzić rurą spaliny przez dach a benzynowe znów tak nie kopci z tego co mi wiadomo.

    Czyli co za 2tys nie da się wg was kupić dobrego agregatu?

    To ciekawe co powiecie o tych po 300zł.

    Nie muszę mieć najlepszej na świecie Hondy ale znowu 2 tys zł to nie jest mało uważam, a wy od raz utwierdzicie, że bez sensu...

    0
  • #25 24 Lis 2015 23:14
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Chcesz agregat 3.5 kW, a nie 400W! Więc nie podawaj ceny 300 zł! Sprawdź ofertę agregatów i sam oceń. Co ciekawe, to większość klonów Hondy ma nienajgorsze silniki. Naprawiam trochę tego i o dziwo, większość jest całkiem rzetelnie skopiowana. Problemem są marnej jakości prądnice nawijane aluminium lub CCA, a nie miedzią, bez bez żadnej stabilizacji... Agregat 3.5 kw, to już będzie klocek około metra długości, 0.6 metra szerokości i wysokości. Rama do transportu tego jeszcze go powiększy. Tłumik zawsze można poprawić i dodatkowo wyciszyć urządzenie, choćby zamykając silnik w panelach. Jeśli agregat obsługiwać miałaby kobieta, to polecam agregat z rozrusznikiem elektrycznym. Czyli dodatkowe 300 zł i ze 2 - 3 kg więcej.

    0
  • #26 24 Lis 2015 23:21
    airjordan1990
    Poziom 5  

    No właśnie o to chodzi chciałbym taki agregat zabudować w miejscu fotela pasażera i wygłuszyć matami lub wełną, tak jak piszesz odpalany musi być elektrycznie.

    Czyli musiałbym szukać ze zwojami z miedzi tak? Na allegro jest naprawdę spory wybór, tutaj chodzi o to, że to początek firmy dlatego budżet jest ograniczony.

    Dodatkowo jak pisałem może się okazać w praktyce, że 90% klientów udostępni gniazdko 230v i wtedy agregat będzie działać np 3 razy w miesiącu, ale musi być taka ewentualność przygotowana. Rozumiesz kolego jak się firma rozwinie, będą pieniążki a agregat nie da rady wtedy wymienimy na lepszy markowy, a na razie chcemy jakoś sobie poradzić.

    Jak więc opisałem kwestia wielkości nie ma dużego znaczenia, bardziej zależy nam na w miarę dobrym stosunku jak do tej ceny kulturze pracy, no i oczywiście zabudujemy to i wyprowadzimy rurą spaliny przez dach.

    Tutaj jeszcze pytanie techniczne czy można taki agregat zabudować czy nie będzie się grzał lub coś podobnego, oczywiście dolot powietrza zostawimy jak i wylot z wydechu.

    Przykładowo coś takiego, chyba nie jest to jakiś syf, moc ma odpowiednią, akurat nie ma elektrycznego zapłonu ale to można by było dorobić lub poszukać innej wersji, firma nie jest też jakimś "no name" http://www.euro.com.pl/agregaty-pradatworcze/...mx11u_s_w2f7VOzr8_dilxoCSqDw_wcB&gclsrc=aw.ds

    A może jakiś bojler?? Miejsce będzie pod wanną dla psa, temp wody wystraczy 40stopni pojemność myślę, że 50l, tylko ile czasu będzie się to nagrzewać??

    0
  • #27 25 Lis 2015 01:37
    Pawel wawa
    VIP Zasłużony dla elektroda

    airjordan1990 napisał:
    w miejscu fotela pasażera i wygłuszyć matami lub wełną,
    Budujesz samospalający się pojazd? A co z odprowadzeniem ciepła oraz doprowadzeniem powietrza do chłodzenia silnika agregatu? A co z wietrzeniem skrzyni agregatu przed odpaleniem? Już widzę stres u zwierzaka, jak wewnątrz auta będzie odpalony agregat. Hałas rozchodzący się w metalowej puszce (wnętrze auta) spowoduje, że "klient" będzie przerażony. Odejdź od myśli o elektrycznym ogrzewaniu wody, do kąpieli zwierzaka.

    0
  • #28 25 Lis 2015 10:12
    budenmayer
    Poziom 1  

    Ja na Twoim miejscu użyłbym ciepła generowanego przez silnik. Przed nagrzewnicą powietrza dołączyłbym płytowy wymiennik ciepła. Wymiennik mógłby być podłączony do bojlera przez pompkę cyrkulacyjną lub bezpośrednio do baterii. Do nagrzania wody w bojlerze byłby wymagany uruchomiony silnik.

    0
  • #29 25 Lis 2015 10:15
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Agregat w aucie kategorycznie odpada. Jeśli już, to wyciągany z auta na kilka metrów i połączony z nim. Ja cały czas postuluję wykorzystanie dachu jako cienkiego panelu słonecznego.

    0
  • #30 25 Lis 2015 10:15
    carrot
    Moderator Samochody

    Miałem do czynienia z przepływówkami montowanymi w domach, taka malutka 3,5kW montowana zamiast kranu nad umywalką ledwo pozwala na umycie rąk, nie wyobrażam sobie kąpania np. charta afgańskiego pod takim strumieniem wody.
    Rozsądna moc podgrzewacza przepływowego, który pozwala człowiekowi na komfortowy prysznic to 18kW !

    0