Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Wzmacniacz stereo podczas załączania wyzwala zabezpieczenie B16

jimi77 23 Nov 2015 15:50 2733 23
Computer Controls
    jimi77
    Level 11  
    drodzy,

Moja instalacja elektryczna w mieszkaniu oparta jest na bezpiecznikach B16.

Jakiś czas temu zakupiłem nowy wzmacniacz stereo harman kardon hk990.
    Jest to potężny / ciężki wzmacniacz 2x300W wg instrukcji potrafiący zużyć 1000W.
    Raz na 20-30 włączeń potrafi mi 'wywalić' bezpiecznik B16 obsługujący to gniazdko. Po włączeniu bezpiecznika wzmacniacz normalnie się potem włącza.

Zjawisko to występuje tylko przy włączaniu, nigdy podczas słuchania, nawet bardzo głośnego.

czy wymiana bezpiecznika na inny mogła by pomoc? C16, B20?

A może to kwestia usterki wzmacniacza?

Proszę o rade i przyznaję się, że jestem elektrycznym laikiem.
  • Computer Controls
    Łukasz-O
    Admin of electroenergetics
    Można zastosować wyłącznik C16 ale ta czynność musi być poprzedzona pomiarem IPZ, czyli sprawdzeniem samoczynnego wyłączenia przy innej charakterystyce wyłącznika. Przekrój przewodu oczywiście 3x2,5mm².
    jimi77
    Level 11  
    Łukasz-O wrote:
    Można zastosować wyłącznik C16 ale ta czynność musi być poprzedzona pomiarem IPZ, czyli sprawdzeniem samoczynnego wyłączenia przy innej charakterystyce wyłącznika. Przekrój przewodu oczywiście 3x2,5mm².

dzięki
    Przewód jest 3x2,5mm
    Ponieważ pomiar IPZ nie brzmi jak coś po potrafiłbym zrobić sam, czy będzie rozsądne wezwanie do tej 'operacji' fachowego elektryka?
  • Helpful post
    Łukasz-O
    jimi77 wrote:

Ponieważ pomiar IPZ nie brzmi jak coś po potrafiłbym zrobić sam, czy będzie rozsądne wezwanie do tej 'operacji' fachowego elektryka?

Jak najbardziej fachowy elektryk z miernikiem wskazany.
    rzymo
    Level 33