Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Vectra A C16NZ - Wysokie obroty po uruchomieniu

Qris96 23 Lis 2015 18:35 912 10
  • #1 23 Lis 2015 18:35
    Qris96
    Poziom 11  

    Witam
    Borykam się już ok. pół roku z problem podwyższonych obrotów po uruchomieniu silnika. Dzieje się tak do czasu aż silnik osiągnie wyższą temperaturę (ok 60stopni) wtedy po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu obroty spadają i jest ok przez cały czas.
    Obroty oscylują na poziomie 1500obr/min.
    Do tej pory wymieniłem, sprawdziłem praktycznie cały osprzęt silnika a mianowicie:
    świece NGK, przewody NGK, palec i kopułka BERU, moduł zapłonowy, czujnik indukcyjny, czujnik temperatury na zegary i sterownik, sondę lambda BOSCH, map sensor, silnik krokowy (próbowałem na 3 różnych nowych), czujnik położenia przepustnicy, wtryskiwacz paliwa, wszystkie filtry, sterownik silnika, wymieniłem i sprawdziłem wszystkie podciśnienia oraz przewody masowe, sprawdziłem ustawienie rozrządu i zapłonu, uszczelniłem przepustnicy, zaślepiłem egr... dosłownie wszystko.
    Żadne z powyższych czynności nie przyniosły efektu, jest dalej tak samo jak było.... poszło na to sporo gotówki, ale nadal problem się pojawia.
    Żadnych błędów nie pokazuje po zwarciu w tej wtyczce, sterownik resetowałem kilka razy i po takim zabiegu przez kilka dni było OK, potem znów się problem pojawiał....
    Samochód posiada LPG. Na gazie dzieje się tak samo.

    Przepraszam za zanudzanie, ale czy ktoś miał podobny problem i miałby jakąś wskazówkę co mogę jeszcze zrobić? Bo już nie mam do tego siły
    Pozdrawiam :)

  • Fibaro
  • #2 23 Lis 2015 20:21
    złowrogi_boncur
    Poziom 26  

    Jak sytuacja z odmą? Nie zasysa lewuchy gdzieś? Zatkaj ręką przepustnicę i zobacz czy zgaśnie lub czy obroty spadną.

  • Fibaro
  • #3 23 Lis 2015 20:26
    Ireneo
    Poziom 39  

    Skoro reset pomaga to może lpg miesza?
    Co się dzieje po resecie i samej benzynie jazda?Ewentualnie ster uszkodzony?
    Masy sprawdzone a reszta instalacji?
    Brak błędów a czujniki miernikiem sprawdzone?

  • Fibaro
  • #4 23 Lis 2015 20:38
    T5
    Moderator Samochody

    Qris96 napisał:
    czujnik temperatury na zegary
    A czujnik temperatury dla sterownika? Ten w kolektorze ssącym.

  • #5 23 Lis 2015 21:31
    Qris96
    Poziom 11  

    Cytat:
    Jak sytuacja z odmą? Nie zasysa lewuchy gdzieś? Zatkaj ręką przepustnicę i zobacz czy zgaśnie lub czy obroty spadną.


    Jeśli chodzi o odmę to jest ona szczelna. Z kolei jak ściągnę rurę łączącą filtr powietrza z przepustnicy i zatkam ręką dolot to obroty silnika spadają, ale silnik nie gaśnie, bo łapie powietrze z tych śrub co trzymają cały ten korpus i z odpowietrzeń silnika.

    Cytat:
    Skoro reset pomaga to może lpg miesza?
    Co się dzieje po resecie i samej benzynie jazda?Ewentualnie ster uszkodzony?
    Masy sprawdzone a reszta instalacji?
    Brak błędów a czujniki miernikiem sprawdzone?


    Mierzyłem miernikiem czujnik położenia przepustnicy i czujnik temperatury cieczy (ten na sterownik). Wszystko się zgadzało z wartościami podanymi tutaj: Link
    Jutro dokładnie napiszę co się dzieje po resecie i przejechaniu na samej benzynie.
    Zastanawia mnie jedna rzecz - jaka powinna być rezystancja we wtyczce od czujnika temperatury cieczy, bo u mnie wyszło ok 1300Ω ?? Bo jak zmostkuje wtyczkę opornikiem 560Ω to silnik zimny trzyma prawidłowe obroty.

  • #6 24 Lis 2015 18:42
    Ireneo
    Poziom 39  

    Wedle tego linku mierzysz czujniki a nie instalację.
    1300 to z linków które podałeś temp w okolicach 40-70.
    Ile wtedy faktycznie jest?
    Wszystkiego nie zrobiłeś,sprężanie zmierz :-)

  • #7 26 Lis 2015 18:55
    Qris96
    Poziom 11  

    Mierzyłem rezystancję w tej wtyczce instalacji od czujnika temperatury i wyniosła ona ok 1300Ω. A sam czujnik temperatury jest nowy i jego rezystancja dokładnie zgadza się z wartościami podanymi na stronce.
    Odłączyłem dziś akumulator na godzinę i po ponownym podłączeniu obroty są nadal wysokie gdy jest zimny...

  • #8 26 Lis 2015 19:32
    manta
    Moderator Samochody

    No to zaślep wszystkie króćce kolektora dolotowego i wtedy zobacz.

  • #9 26 Lis 2015 19:33
    Qris96
    Poziom 11  

    tzn? Mam zaślepić wszystkie miejsca gdzie może powietrze ciągnąć i sprawdzić wtedy czy gaśnie??

  • #10 26 Lis 2015 19:54
    Jackall
    Poziom 25  

    Ciekawe czy tam nie robi się adaptacji krokowego, jak np. w Daewoo. Odpinasz klemę, po paru min podpinasz, włączasz zapłon na parę sekund, wyłączasz, potem odpalasz i do włączenia wiatraka chłodnicy nie dotykasz gazu.
    Sprawdzić nie zaszkodzi.

  • #11 19 Gru 2015 18:00
    Qris96
    Poziom 11  

    Problem rozwiązany: podmieniłem czujnik położenia przepustnicy na używany oryginalny ze szrotu i działa już normalnie :) Co ciekawe ten czujnik jak i poprzedni nowy, który wcześniej montowałem, według miernika działają praktycznie tak samo :D Dzięki wszystkim za pomoc i podpowiedzi! ;)

 
Black Friday do -15%
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Ferguson