Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Midlum 220 DCI - Zablokowany zaworek zwrotny.

gregx77 24 Nov 2015 14:34 3765 4
  • #1
    gregx77
    Level 13  
    Krótko opiszę problem:
    Najpierw silnik na niskich obrotach gasł i nie chciał odpalić. Po odpaleniu na plaka jechał normalnie, dopóki nie zeszło się z obrotami poniżej 700 - 800 - wtedy gasł i tylko plak pomagał. Po zjeździe na warsztat, w którymś momencie przestał w ogóle gadać. Metodą prób i błędów doszedłem do zaworu zwrotnego i wygrzebałem z niego dwa takie elementy, (na zdjęciu jeden, ale drugi wygląda tak samo). Wygląda to jak zgnieciony, okrągły kawałek blaszki o średnicy ok 3 mm. Po wyciągnięciu tego, hmm.... czegoś, silnik pali normalnie i wszystko jest ok. Ktoś wie co to jest? A ważniejsze pytanie brzmi; Czy wypuszczać samochód na trasę czy raczej spodziewać się że coś się rozleci?
    Renault Midlum 220 DCI - Zablokowany zaworek zwrotny. Renault Midlum 220 DCI - Zablokowany zaworek zwrotny. Renault Midlum 220 DCI - Zablokowany zaworek zwrotny. Renault Midlum 220 DCI - Zablokowany zaworek zwrotny.
    Renault Midlum 220 DCI - Zablokowany zaworek zwrotny. Renault Midlum 220 DCI - Zablokowany zaworek zwrotny.
  • #2
    User removed account
    User removed account  
  • #3
    gregx77
    Level 13  
    Zaworek raczej jest kompletny. Co prawda kulki w nim nie ma, ale zamiast niej jest taki, jakby to rzec, kapelusz dociskany przez sprężynę. Po wielkości sprężyny widać że na kulkę nie byłoby już miejsca.
    Zastanawiam się jeszcze czy te "wióry" to nie jest jakiś poprodukcyjny odpad, np. z filtrów.
  • #4
    bonitrans
    Level 2  
    witam

    czy po odblokowaniu tego zaworka i usunięciu tych blaszek samochód jeżdzi normalnie czy wystąpiła jakaś awaria

    pozdrawiam
  • #5
    gregx77
    Level 13  
    Jak do tej pory jeździ. Trudno mi powiedzieć dokładnie, ale jakieś 50 - 70 tys. od tamtej awarii zrobił.