Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zabytkowy alternator Bosch podłączenie

24 Lis 2015 17:15 3405 9
  • Poziom 9  
    Witam!!!
    Mam pewien problem z alternatorem z zabytkowego samochodu . Alternator to Bosch o numerach 0120400554 . Alternator rozebrałem do ostatniej śrubki i odnowiłem oraz pomierzyłem 6 diodowy mostek oraz stojan i wirnik czy są sprawne wymieniłem w nim diody wzbudzenia oraz przewody na nowe. Problem polega na tym ze nie wiem jak go podłączyć aby wzbudzić . Może miał ktoś styczność z takim lub podobnym alternatorem . Jedna ze szczotek jest wlutowana pod DF a druga pod D- a na mostku mam B+ oraz IND D+/61 jak na rysunku . Co ciekawe w alternatorze nie występuje regulator napięcia i moje pytanie czy jest możliwe ze znajduje się w samochodzie zewnętrzny regulator napięcia ponieważ w alternatorze szczotki są podpięte prosto pod DF i D- . A ja nie mam jak sprawdzić ponieważ dostałem sam alternator do odnowienia i sprawdzenia.

    Z góry dziękuje za pomoc
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Jak zwykły alternator 9 diodowy* z zewnętrznym regulatorem.
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2691061.html
    *- jesteś pewien, że to alternator 9 diodowy?
    Tu masz schemat podłączenia alternatora z zewnętrznym regulatorem
    http://automatyka.ndl.pl/opel/podzespoly/alternator/alternatory.htm
    Oznaczenia literowo cyfrowe, które występują na alternatorze, to oznaczenia instalacji wg Boscha. Na forum jest tabela z tymi kodami. Radzę pobrać, bo to bardzo przydatna rzecz.
  • Poziom 9  
    Jest to 6 diodowy i 3 diody wzbudzenia . Tak jak napisałem wyżej . Mógł bys podrzucić link do tych kodów ??
  • Poziom 9  
    I pytanie moje czy regulator bosch 1197311214 dam rade podpiąć do tego alternatora aby go sprawić na nim ponieważ taki mam do dyspozycji na ta chwile a z tego co pamietam to pracował z mostekiem 6 diodowym . jeśłi tak to proszę o jakiś schemat połaczeń
  • Pomocny post
    Poziom 29  
    Skoro jedna ze szczotek jest łączona z masą to ten regulator nie będzie pasował.
    Może być regulator zewnętrzny z fiat125p poloneza,ten przykręcany na błotniku.
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Z sześciodiodowego nie nadaje się do dziewięciodiodowego. Niemniej można próbować uruchamiać ten alternator z regulatorem od innego alternatora. Jeśli jedna ze szczotek jest umasowiona, to działać będzie regulator napięcia z poloneza. Mechaniczny lub elektroniczny.
    Schematy i obrazki podłączeń są ogólnodostępne, choćby w grafikach google.
    Regulator, który posiadasz nie nadaje się choćby ze względów mechanicznych. Bez przeróbek mechanicznych nie zamontujesz go. A chyba nie o to chodzi z zabytkowymi sprzętami?
  • Poziom 9  
    Dziękuję za pomoc już poradziłem z regulatorem z Fiata 126p . Wszystko działa bardzo ładnie tak wiec jeśli nie będzie ładował to wina będzie leżała po stronie regulatora w samochodzie. Jeszcze raz dziękuję za pomoc i przydatne porady. Pozdrawiam
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Regulator fiata 126 p nie nadaje się do alternatorów, w których jedna szczotka jest połączona z masą. Chyba, że odczepiłeś, to będzie działać. Czy reszta auta też pochodzi z lat 50?
  • Poziom 9  
    Alternator odpalił na regulatorze z 126p tak wiec wszystko działa ładnie. Tak reszta auta również pochodzi z lat 50-tych.