Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

ford transit - Ford transit 260s czy 330s

Danielo99 25 Lis 2015 13:36 1020 2
  • #1 25 Lis 2015 13:36
    Danielo99
    Poziom 11  

    Witam, chce kupić forda transita 2006rok lecz są 2 modele 260s a 330s, może ktoś mi powiedzieć czym one się różnią i który lepszy?

    0 2
  • #2 25 Lis 2015 21:45
    zibi581
    Poziom 21  

    Długość skrzyni ładunkowej.

    0
  • #3 29 Lis 2015 18:18
    wojciechjanusz
    Poziom 26  

    zibi581 napisał:
    Długość skrzyni ładunkowej.
    No... nie.
    Model 260 ma DMC ok. 2.600 kg, model 330 ma ok. 3.300 kg. Dokładne dane odczytasz z tabliczki znamionowej. Model 260 prawie na pewno jest przednionapędowy, ten 330 może się zdarzyć tylnonapędowy.

    W 2006 roku była zmiana modeli z Mk6 na Mk7.
    Mk6 to przy przednim napędzie silniki 2,0, przy tylnym 2,4. W Mk6 silniki były oznaczone tddi na rotacyjnych pompach Boscha oraz tdci w common railu z systemem wtryskowym Delphi. Common rail to były silniki najsilniejsze, odpowiednio 125 i 135KM, natomiast na rotacyjnych pompach były o mniejszej mocy.

    Modele od 2006 do 2011 to Mk7, przednionapędowe 2,2l, tylnonapędowe 2,4l, wszystkie tdci w CR, ale z systemem wtryskowym Denso, w sumie o wiele mniej zawodnym od Delphi.

    Wszystkie silniki stosowane w Transitach od 2000 roku, choć mocno różnią się osprzętem i usytuowaniem, należą do tej samej fordowskiej rodziny silników PUMA.

    Generalnie zdecydowanie polecam - jeżeli jest możliwość wyboru - przednionapędowca. W ciężkich warunkach zimowych idzie jak czołg zawsze i wszędzie. Tylnonapędowy na pusto to jest na śliskim prawdziwa tragedia i masakra. Tylny napęd ma sens tylko przy najcięższych wersjach, mocno ładowanych.

    0