zibi581 wrote: Długość skrzyni ładunkowej.
No... nie.
Model 260 ma DMC ok. 2.600 kg, model 330 ma ok. 3.300 kg. Dokładne dane odczytasz z tabliczki znamionowej. Model 260 prawie na pewno jest przednionapędowy, ten 330 może się zdarzyć tylnonapędowy.
W 2006 roku była zmiana modeli z Mk6 na Mk7.
Mk6 to przy przednim napędzie silniki 2,0, przy tylnym 2,4. W Mk6 silniki były oznaczone tddi na rotacyjnych pompach Boscha oraz tdci w common railu z systemem wtryskowym Delphi. Common rail to były silniki najsilniejsze, odpowiednio 125 i 135KM, natomiast na rotacyjnych pompach były o mniejszej mocy.
Modele od 2006 do 2011 to Mk7, przednionapędowe 2,2l, tylnonapędowe 2,4l, wszystkie tdci w CR, ale z systemem wtryskowym Denso, w sumie o wiele mniej zawodnym od Delphi.
Wszystkie silniki stosowane w Transitach od 2000 roku, choć mocno różnią się osprzętem i usytuowaniem, należą do tej samej fordowskiej rodziny silników PUMA.
Generalnie zdecydowanie polecam - jeżeli jest możliwość wyboru - przednionapędowca. W ciężkich warunkach zimowych idzie jak czołg zawsze i wszędzie. Tylnonapędowy na pusto to jest na śliskim prawdziwa tragedia i masakra. Tylny napęd ma sens tylko przy najcięższych wersjach, mocno ładowanych.