Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Kangoo 2011r 1,5 DCi - Świece żarowe nie grzeją, błąd DF025

marcias 25 Lis 2015 14:34 5991 7
  • #1 25 Lis 2015 14:34
    marcias
    Poziom 15  

    Witam

    Pacjentem jest Renault Kangoo 2011 rok, 1,5 DCi 55 Kw.

    Zimno się zrobiło i zaczął baaaaardzo ciężko odpalać jak jest zimny.

    Wykręciłem świece (wersja na 4,4V), sprawdziłem i wszystkie są sprawne, prąd na świece nie dochodzi po przekręceniu kluczyka. Dodatkowym objawem przy pracującym silniku jest włączający i wyłączający się przekaźnik gdzieś w okolicach bezpieczników w kabinie i wtedy światła mijania przygasają.

    Przy lewej podłużnicy zlokalizowałem 2 elementy wyglądające na to, że mają coś wspólnego ze świecami... dlaczego 2 a nie jeden?

    Ewentualnie co dalej sprawdzać?

    Poniżej zdjęcia tych elementów i w miarę możliwości zrobiłem zdjęcia naklejek na nich, oraz zdjęcie błędu (CLIP)

    Renault Kangoo 2011r 1,5 DCi - Świece żarowe nie grzeją, błąd DF025 Renault Kangoo 2011r 1,5 DCi - Świece żarowe nie grzeją, błąd DF025 Renault Kangoo 2011r 1,5 DCi - Świece żarowe nie grzeją, błąd DF025 Renault Kangoo 2011r 1,5 DCi - Świece żarowe nie grzeją, błąd DF025

    1 7
  • Relpol
  • #2 25 Lis 2015 17:40
    robi1214
    Poziom 31  

    Jeżeli chodzi o przekaźnik cykający po zapaleniu to pewnie przekaźnik grzałek nurnikowych stąd drugi element .Co do DF 025 , to miernik do ręki , wysterować świece i po kolei sprawdzać.

    1
  • Relpol
  • #3 25 Lis 2015 19:53
    marcias
    Poziom 15  

    "Wysterować świece" tzn ?

    0
  • #4 26 Lis 2015 18:59
    marcias
    Poziom 15  

    Ok, sprawdziłem przewody na kostce przy mniejszym przekaźniku (doszedłem do tego, że mniejszy jest od świec żarowych, większy od nurnikowych). Na dwóch najgrubszych przewodach na stałe jest 12V, na cienkich:

    - fioletowy stale 1,1V, po zapaleniu kontrolek, napięcie na chwilę spada do 0,9V ale po chwili wraca do 1,1V na stałe.
    - czarno zielony: 12V po zapłonie, zanika dopiero jak zawór podciśnienia turbiny przestaje piszczeć (tj już po wyjęciu kluczyka)


    Starałem się znaleźć jakieś rozpiski z bezpiecznikami i przekaźnikami ale nic nie znalazłem.


    Napięcie sprawdzałem na odłączonej kostce. Sam przekaźnik (NAGARES FGPR/8-12) został podmieniony i nic to nie zmieniło.


    Gdzie szukać dalej?

    0
  • #5 28 Lis 2015 19:49
    jurekk55
    Poziom 35  

    marcias napisał:
    Gdzie szukać dalej?

    W parametrach live.

    1
  • #6 28 Lis 2015 20:02
    marekwodniak
    Poziom 16  

    Musisz zrobić podgląd w parametrach jakie temperatury pokazują czujniki .Bo jak pokazują że silnik jest ciepły to świece nie będą się włączały .Np Clipem i będzie wiadomo co uszkodzone.Masz czujnik cieczy ,czujnik zasysanego powietrza i czujnik temperatury paliwa .Wartości powinny być podobne.

    0
  • #7 28 Lis 2015 20:37
    milejow
    Poziom 42  

    marekwodniak napisał:
    Masz czujnik cieczy ,czujnik zasysanego powietrza i czujnik temperatury paliwa .Wartości powinny być podobne.

    Chyba żartujesz.

    Dodano po 7 [minuty]:

    marcias napisał:
    Wykręciłem świece (wersja na 4,4V)

    Ciebie też chyba się żarty trzymają :D
    Jak sprawdziłeś te świece?

    1
  • #8 28 Lis 2015 22:40
    marcias
    Poziom 15  

    Tak się składa, że w nowych DCikach są świece szybkogrzejne na 4,4V. Sprawdziłem je zasilaczem.


    Ogólnie rzecz biorąc problem rozwiązany. Rozebrałem pół przodu, dobrałem się do wiązki, rozprułem ją i dotarłem do przetartego i przegnitego przewodu (diagnostyczny - ciemnoróżowy). Kabel zlutowany, błąd skasowany, świece grzeją aż miło.

    Dziękuję wszystkim za zainteresowanie.

    0