Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Kangoo 2011r 1,5 DCi - Świece żarowe nie grzeją, błąd DF025

marcias 25 Nov 2015 14:34 12363 7
  • #1
    marcias
    Level 15  
    Witam

    Pacjentem jest Renault Kangoo 2011 rok, 1,5 DCi 55 Kw.

    Zimno się zrobiło i zaczął baaaaardzo ciężko odpalać jak jest zimny.



    Wykręciłem świece (wersja na 4,4V), sprawdziłem i wszystkie są sprawne, prąd na świece nie dochodzi po przekręceniu kluczyka. Dodatkowym objawem przy pracującym silniku jest włączający i wyłączający się przekaźnik gdzieś w okolicach bezpieczników w kabinie i wtedy światła mijania przygasają.

    Przy lewej podłużnicy zlokalizowałem 2 elementy wyglądające na to, że mają coś wspólnego ze świecami... dlaczego 2 a nie jeden?

    Ewentualnie co dalej sprawdzać?

    Poniżej zdjęcia tych elementów i w miarę możliwości zrobiłem zdjęcia naklejek na nich, oraz zdjęcie błędu (CLIP)

    Renault Kangoo 2011r 1,5 DCi - Świece żarowe nie grzeją, błąd DF025 Renault Kangoo 2011r 1,5 DCi - Świece żarowe nie grzeją, błąd DF025 Renault Kangoo 2011r 1,5 DCi - Świece żarowe nie grzeją, błąd DF025 Renault Kangoo 2011r 1,5 DCi - Świece żarowe nie grzeją, błąd DF025
  • #2
    robi1214
    Level 31  
    Jeżeli chodzi o przekaźnik cykający po zapaleniu to pewnie przekaźnik grzałek nurnikowych stąd drugi element .Co do DF 025 , to miernik do ręki , wysterować świece i po kolei sprawdzać.
  • #3
    marcias
    Level 15  
    "Wysterować świece" tzn ?
  • #4
    marcias
    Level 15  
    Ok, sprawdziłem przewody na kostce przy mniejszym przekaźniku (doszedłem do tego, że mniejszy jest od świec żarowych, większy od nurnikowych). Na dwóch najgrubszych przewodach na stałe jest 12V, na cienkich:

    - fioletowy stale 1,1V, po zapaleniu kontrolek, napięcie na chwilę spada do 0,9V ale po chwili wraca do 1,1V na stałe.
    - czarno zielony: 12V po zapłonie, zanika dopiero jak zawór podciśnienia turbiny przestaje piszczeć (tj już po wyjęciu kluczyka)


    Starałem się znaleźć jakieś rozpiski z bezpiecznikami i przekaźnikami ale nic nie znalazłem.


    Napięcie sprawdzałem na odłączonej kostce. Sam przekaźnik (NAGARES FGPR/8-12) został podmieniony i nic to nie zmieniło.


    Gdzie szukać dalej?
  • #5
    jurekk55
    Level 36  
    marcias wrote:
    Gdzie szukać dalej?

    W parametrach live.
  • #6
    marekwodniak
    Level 16  
    Musisz zrobić podgląd w parametrach jakie temperatury pokazują czujniki .Bo jak pokazują że silnik jest ciepły to świece nie będą się włączały .Np Clipem i będzie wiadomo co uszkodzone.Masz czujnik cieczy ,czujnik zasysanego powietrza i czujnik temperatury paliwa .Wartości powinny być podobne.
  • #7
    milejow
    Level 43  
    marekwodniak wrote:
    Masz czujnik cieczy ,czujnik zasysanego powietrza i czujnik temperatury paliwa .Wartości powinny być podobne.

    Chyba żartujesz.

    Dodano po 7 [minuty]:

    marcias wrote:
    Wykręciłem świece (wersja na 4,4V)

    Ciebie też chyba się żarty trzymają :D
    Jak sprawdziłeś te świece?
  • #8
    marcias
    Level 15  
    Tak się składa, że w nowych DCikach są świece szybkogrzejne na 4,4V. Sprawdziłem je zasilaczem.


    Ogólnie rzecz biorąc problem rozwiązany. Rozebrałem pół przodu, dobrałem się do wiązki, rozprułem ją i dotarłem do przetartego i przegnitego przewodu (diagnostyczny - ciemnoróżowy). Kabel zlutowany, błąd skasowany, świece grzeją aż miło.

    Dziękuję wszystkim za zainteresowanie.