Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skuter Romet 727 4t - nie odpala

Piootrek1 25 Lis 2015 16:54 744 9
  • #1 25 Lis 2015 16:54
    Piootrek1
    Poziom 10  

    Witam serdecznie. Mam skuter Romet 727 4T i problem jest taki że nie da się go odpalić.I jest , paliwo dostaje bo po dłuższym kręceniu świeca jest mokra. Próbowałem już że wstrzykiwaniem paliwa pod świece i nic nawet nie warknął. I nie wiem co może być nie tak.Dziś sprawdziłem zawory to ssący jest na 0.05 ale szczelinomierz wchodzi do półowy a wydechowy na 0.06. Wie ktoś może co to za przyczyna?

  • Pomocny post
    #2 25 Lis 2015 17:06
    Nicedog
    Poziom 23  

    Piootrek1 napisał:
    paliwo dostaje bo po dłuższym kręceniu świeca jest mokra
    A czy iskra na świecy jest?

  • Pomocny post
    #3 25 Lis 2015 17:08
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Aby silnik benzynowy odpalił potrzebujesz trzech rzeczy:
    - kompresji,
    - paliwa,
    - iskry.
    Że paliwo jest, to już wiemy. Co z kompresją i iskrą?
    Piszesz

    Piootrek1 napisał:
    Dziś sprawdziłem zawory to ssący jest na 0.05 ale wchodzi do półowy

    Do połowy czego?
    Jakie ciśnienie sprężania? Pomiar manometrem.
    Iskra jest? We właściwym momencie? Pomiar stroboskopem.

  • #4 25 Lis 2015 17:52
    Piootrek1
    Poziom 10  

    Na zaworze ssącym szczelinomierz wchodzi do półowy.
    Iskra na świecy jest.
    Właśnie nie wiem czy ma kompresję czy nie ma.
    Wcześniej jak mi zapalał a raz nie ale wiem że brał olej.
    A czy iskra jest we właśćiwym momencie to nie wiem nie robiłem pomiaru bo nie mam nawet takiego sprzętu aby to zrobić. A przyczyną tego może nie jest moduł lub cewka wn? Czy to odpada?

  • #5 25 Lis 2015 17:58
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Piootrek1 napisał:
    Na zaworze ssącym szczelinomierz wchodzi do półowy.

    To źle, zawór siedzi za ciasno.
    Piootrek1 napisał:
    Właśnie nie wiem czy ma kompresję czy nie ma.

    To trzeba sprawdzić. Bo jeśli zawór podparty, to na pewno nie ma.
    Piootrek1 napisał:
    Wcześniej jak mi zapalał a raz nie ale wiem że brał olej.
    Świadczy o zużyciu silnika.
    Piootrek1 napisał:
    A czy iskra jest we właśćiwym momencie to nie wiem nie robiłem pomiaru bo nie mam nawet takiego sprzętu aby to zrobić.

    Schemat prostego stroboskopu z diodą znajdziesz w sieci.
    Piootrek1 napisał:
    A przyczyną tego może nie jest moduł lub cewka wn

    Może. To trzeba wykluczyć.
    Rozrząd nie uszkodzony? Nie przestawiony jakimś cudem?

  • #6 25 Lis 2015 18:07
    Piootrek1
    Poziom 10  

    Dobra jutro ustawie zawór aby szczelinomierz wchodzil dobrze. Kompresji nie sprawdze nie mam czym ale jutro wymienie tłok z pierśćieniami. Piszesz że świadczy to o zużyciu silnika tak? Ale to może byc aby tłok i pierścienie tak? Schematu poszukam zaraz i jutri to sprawdzę. Rorząd nie uszkodzony i się nie przestawił.

  • #7 25 Lis 2015 18:15
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Nie twierdzę, że to tłok i pierścienie. Może być tłok i pierścienie, ale wtedy w komplecie zazwyczaj idzie cylinder. Ten dla odmiany należy przemierzyć. Średnicówką
    http://www.sklep.negotrust.pl/srednicowki-dwu...ki-dwupunktowe-z-czujnikiem-veribor-tesa.html
    Zasada jest taka - nic w ciemno. Najpierw pomiary i diagnostyka, potem wymiana i naprawa. Zaczynając od wymiany, wymienisz w końcu cały silnik, a dalej będzie problem.
    Wymiana tłoka i pierścieni ciągnie za sobą wymianę uszczelki pod głowicą. Jak już głowica zdjęta, to trzeba sprawdzić zawory i je dotrzeć, bo pewnie trochę powypalane...
    Ile skuter ma przejechane?

  • #8 25 Lis 2015 19:39
    Piootrek1
    Poziom 10  

    Mam stary skuter i chodził do końca wiec wymienie z niego tłok razem z pierscieniami a nawet jak jest taka potrzeba to z cylindrem. Skuter ma przejechane 4,5 tys km

  • #9 25 Lis 2015 20:00
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Chyba żartujesz! Chcesz pakować używany, dotarty do danego cylindra tłok? Ręce opadają...
    Może NAJPIERW trochę się doucz z zasad mechaniki, a potem wpadaj na genialne inaczej pomysły.

  • #10 29 Lis 2015 10:04
    Piootrek1
    Poziom 10  

    Tylko że tam miałem nowy tłok z pierścieniami i takze cylinder i pochodzil mooże z dwa tygodnie bo coś z elektryką było to postanowiłem że go odstawie na strych bo juz plastiki uszkodzone byly to co takiego tłoka z pierścieniami i z cylindrem nie mogłem założyć? Fakt że juz nie założę bo go sprzedałem w calego...

    Dodano po 2 [minuty]:

    A co go tego skutera co w temacie to zdjełem cylinder to w złym stanie nie jest aby pierścienie są w gorszym bo zdjełem jeden z tloka i do cylindra go włożyłem to jest przerwa duża a nie powinno jej byc.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME