Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Skuter Romet 727 4t - nie odpala

Piootrek1 25 Nov 2015 16:54 1875 9
  • #1
    Piootrek1
    Level 10  
    Witam serdecznie. Mam skuter Romet 727 4T i problem jest taki że nie da się go odpalić.I jest , paliwo dostaje bo po dłuższym kręceniu świeca jest mokra. Próbowałem już że wstrzykiwaniem paliwa pod świece i nic nawet nie warknął. I nie wiem co może być nie tak.Dziś sprawdziłem zawory to ssący jest na 0.05 ale szczelinomierz wchodzi do półowy a wydechowy na 0.06. Wie ktoś może co to za przyczyna?
  • Helpful post
    #2
    Nicedog
    Level 23  
    Piootrek1 wrote:
    paliwo dostaje bo po dłuższym kręceniu świeca jest mokra
    A czy iskra na świecy jest?
  • Helpful post
    #3
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Aby silnik benzynowy odpalił potrzebujesz trzech rzeczy:
    - kompresji,
    - paliwa,
    - iskry.
    Że paliwo jest, to już wiemy. Co z kompresją i iskrą?
    Piszesz
    Piootrek1 wrote:
    Dziś sprawdziłem zawory to ssący jest na 0.05 ale wchodzi do półowy

    Do połowy czego?
    Jakie ciśnienie sprężania? Pomiar manometrem.
    Iskra jest? We właściwym momencie? Pomiar stroboskopem.
  • #4
    Piootrek1
    Level 10  
    Na zaworze ssącym szczelinomierz wchodzi do półowy.
    Iskra na świecy jest.
    Właśnie nie wiem czy ma kompresję czy nie ma.
    Wcześniej jak mi zapalał a raz nie ale wiem że brał olej.
    A czy iskra jest we właśćiwym momencie to nie wiem nie robiłem pomiaru bo nie mam nawet takiego sprzętu aby to zrobić. A przyczyną tego może nie jest moduł lub cewka wn? Czy to odpada?
  • #5
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Piootrek1 wrote:
    Na zaworze ssącym szczelinomierz wchodzi do półowy.

    To źle, zawór siedzi za ciasno.
    Piootrek1 wrote:
    Właśnie nie wiem czy ma kompresję czy nie ma.

    To trzeba sprawdzić. Bo jeśli zawór podparty, to na pewno nie ma.
    Piootrek1 wrote:
    Wcześniej jak mi zapalał a raz nie ale wiem że brał olej.
    Świadczy o zużyciu silnika.
    Piootrek1 wrote:
    A czy iskra jest we właśćiwym momencie to nie wiem nie robiłem pomiaru bo nie mam nawet takiego sprzętu aby to zrobić.

    Schemat prostego stroboskopu z diodą znajdziesz w sieci.
    Piootrek1 wrote:
    A przyczyną tego może nie jest moduł lub cewka wn

    Może. To trzeba wykluczyć.
    Rozrząd nie uszkodzony? Nie przestawiony jakimś cudem?
  • #6
    Piootrek1
    Level 10  
    Dobra jutro ustawie zawór aby szczelinomierz wchodzil dobrze. Kompresji nie sprawdze nie mam czym ale jutro wymienie tłok z pierśćieniami. Piszesz że świadczy to o zużyciu silnika tak? Ale to może byc aby tłok i pierścienie tak? Schematu poszukam zaraz i jutri to sprawdzę. Rorząd nie uszkodzony i się nie przestawił.
  • #7
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Nie twierdzę, że to tłok i pierścienie. Może być tłok i pierścienie, ale wtedy w komplecie zazwyczaj idzie cylinder. Ten dla odmiany należy przemierzyć. Średnicówką
    http://www.sklep.negotrust.pl/srednicowki-dwu...ki-dwupunktowe-z-czujnikiem-veribor-tesa.html
    Zasada jest taka - nic w ciemno. Najpierw pomiary i diagnostyka, potem wymiana i naprawa. Zaczynając od wymiany, wymienisz w końcu cały silnik, a dalej będzie problem.
    Wymiana tłoka i pierścieni ciągnie za sobą wymianę uszczelki pod głowicą. Jak już głowica zdjęta, to trzeba sprawdzić zawory i je dotrzeć, bo pewnie trochę powypalane...
    Ile skuter ma przejechane?
  • #8
    Piootrek1
    Level 10  
    Mam stary skuter i chodził do końca wiec wymienie z niego tłok razem z pierscieniami a nawet jak jest taka potrzeba to z cylindrem. Skuter ma przejechane 4,5 tys km
  • #9
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Chyba żartujesz! Chcesz pakować używany, dotarty do danego cylindra tłok? Ręce opadają...
    Może NAJPIERW trochę się doucz z zasad mechaniki, a potem wpadaj na genialne inaczej pomysły.
  • #10
    Piootrek1
    Level 10  
    Tylko że tam miałem nowy tłok z pierścieniami i takze cylinder i pochodzil mooże z dwa tygodnie bo coś z elektryką było to postanowiłem że go odstawie na strych bo juz plastiki uszkodzone byly to co takiego tłoka z pierścieniami i z cylindrem nie mogłem założyć? Fakt że juz nie założę bo go sprzedałem w calego...

    Dodano po 2 [minuty]:

    A co go tego skutera co w temacie to zdjełem cylinder to w złym stanie nie jest aby pierścienie są w gorszym bo zdjełem jeden z tloka i do cylindra go włożyłem to jest przerwa duża a nie powinno jej byc.