Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volvo FH, Renault Premium - Jakim momentem dokręcić piastę?

saron22 25 Lis 2015 17:41 1146 13
  • #1 25 Lis 2015 17:41
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    Panowie, jak w temacie:

    Jakim momentem dokręcić przednią piastę w Volvo FH, Renault Premium DXI??
    Chodzi o 6-kątną nakrętkę na klucz 70mm.

    EDIT:

    Chodzi konkretnie o nakrętkę nr 9 z poniższego obrazka.

    0 13
  • #2 25 Lis 2015 19:21
    HADŻI
    Poziom 16  

    800 Nm jak dobre pamiętam.

    0
  • #3 25 Lis 2015 20:06
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    Panowie, ktoś potwierdzi?? Nie chciał bym uszkodzić łożyska.

    0
  • Pomocny post
    #4 25 Lis 2015 22:17
    macki
    Poziom 13  

    950±100 Nm

    0
  • #5 25 Lis 2015 22:46
    lutek19781
    Poziom 13  

    Witam,przerabiałem to przedwczoraj 1-150 nm,2-350 nm,3-1000nm.Pozdrawiam.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Tak podaje impact.

    1
  • #6 26 Lis 2015 09:31
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    lutek19781 napisał:
    Tak podaje impact.


    A podrzuciłbyś jakiś dokument bo rozbieżność mamy dość sporą.

    0
  • Pomocny post
    #8 26 Lis 2015 09:55
    keicam1991
    Poziom 18  

    Po vinie vf624gpa000011291 :) Volvo FH, Renault Premium - Jakim momentem dokręcić piastę?

    0
  • #9 26 Lis 2015 20:51
    685832
    Usunięty  
  • #10 26 Lis 2015 21:34
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    Ja w przypadku Scanii, czy Mana TGA zawsze dokręcam tak jak producent podaje i jeszcze nigdy żadne łożysko nie stanęło. W Premium jeszcze nigdy nie robiłem więc wolałem się dopytać. Nie mniej te 950NM wydaje mi się bardzo dużo.

    0
  • #11 26 Lis 2015 22:25
    keicam1991
    Poziom 18  

    Tak jak piszesz saron22 :):), druga ważna sprawa to musisz sprawdzić czy piasta nie ma luzu, tzn czy szalka się nie obróciła, jeśli tak się stało to łożysko po 100 km jest do wy.....

    1
  • #12 26 Lis 2015 22:58
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    keicam1991 napisał:
    tzn czy szalka się nie obróciła


    Co masz na myśli pisząc "szalka się nie obóciła"?? Pytam ponieważ nie znam takiego określenia i nie wiem co sprawdzić.

    0
  • #13 26 Lis 2015 23:05
    keicam1991
    Poziom 18  

    saron22 napisał:
    keicam1991 napisał:
    tzn czy szalka się nie obróciła


    Co masz na myśli pisząc "szalka się nie obóciła"?? Pytam ponieważ nie znam takiego określenia i nie wiem co sprawdzić.



    Czy szalka łożyska nie obróciła się w piaście tzn, czy szalka za lekko nie wchodzi w piastę, czasami dzieje się tak że jest zbyt duży luz na piaście i ona normalnie się obraca kilka razy i jedno z drugim tak jakby się zgrzewa.

    0
  • #14 26 Lis 2015 23:13
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    Ok, rozumiem o co chodzi.

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo