Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

SHARAN 1.9TDI 130 KM PD - Czarny szlam i opiłki w baku, oraz czarny ON

tata1 25 Nov 2015 18:16 2943 8
Optex
  • #1
    tata1
    Level 20  
    Witam
    Alhambra (Sharan) 1.9TDI 130KM PD silnik ASZ. Auto jeździ normalnie.
    Zabrałem się dziś do przeglądnięcia pływaka w baku bo czasami się wskazówka od paliwa zacina.
    A tu ciekawy wygląd baku w środku - czarny szlam na ściankach baku, pływaku i pompie paliwa, czarny matowy ON , oraz dużo mikro opiłków w baku. Co to może być?
    Tandem pompka się łuszczy i daje olej? Czy oprócz pompki jeszcze coś może dawać opiłki?
    Chyba to częsta przypadłość bo na Allegro używane pompki do baku (z pływakiem) są często z czarnymi osadami w zakamarkach plastiku.
    Pewnie wymiana tandem pompki, ale jak i czym umyć bak i przewody.
  • Optex
  • #2
    Jarzabek666
    Level 38  
    Często tak się dzieje jak ktoś lał ON z przemytu.

    tata1 wrote:
    Czy oprócz pompki jeszcze coś może dawać opiłki?


    Gdyby to było przez pompe tandem to opiłki zatrzymały by się na listwie zasilającej pompo-wtryski.
  • Optex
  • #4
    tata1
    Level 20  
    A te opiłki to pada tandem pompka i daje olej do paliwa?
    Co mam robić? Czyścić, wymieniać, co?
  • #5
    Jarzabek666
    Level 38  
    No może zależy gdzie tankowane, ale przechodziłem to w Passat B6 ale tam było wiadomo ze lane z karnistów lewe (oszczędnościowe) czarna ropa czarny osad i galaretowate aż zatkało filtr siatkowy.
    Bo w innym jak grzebałem i było tankowane z Orlen/shell to czyściutko.

    tata1 wrote:
    Co mam robić? Czyścić, wymieniać, co?


    Wypłukać wyczyścić i jeździć dalej a za pół roku zajrzeć.
  • #6
    kwok
    Level 39  
    Jarzabek666 wrote:
    czarny osad i galaretowate aż zatkało filtr siatkowy

    A to już jest biomasa czyli mikroby, drożdże i cała masa innych bakterii i drobnoustrojów żyjących w ON. Ten problem się pojawił od kiedy do ON dodali składniki BIO. Raz "zarażony" zbiornik ciężko wyleczyć. Są specjalne środki żeby paskudztwo wytruć ale proces trwa kilka miesięcy.
  • Helpful post
    #7
    grzegorzbuczylo
    Level 20  
    Można jeszcze wymienić uszczelnienia na pompowtryskach. Tamtędy też może dostawać się olej do paliwa.
  • #8
    Jarzabek666
    Level 38  
    Raczej nie listwa powrotna paliwa ma większe ciśnienie niż komora głowicy uszkodzenie uszczelniacza skutkowało by dostawania ON do oleju.
    tata1 wrote:
    A te opiłki to pada tandem pompka i daje olej do paliwa?

    Gdyby opiłki pochodziły z pompy tandem zatrzymały by się na listwie zasilającej pompo wtryski a możliwe ze i zatkały by wlot paliwa do nich (micro dziurki). Co do oleju w niej jest to możliwe.
  • #9
    tata1
    Level 20  
    Bak wyczyszczony z osadu, układ wypłukany (ciekawe na jak długo).
    Opiłków nie było - fałszywy alarm. Bak ma w środku mikroporowatą strukturę (nie jest idealnie gładki) i to w połączeniu z ON świeciło jak opiłki po włożeniu lampy do baku.
    Pompa tandem też wymieniona z LUK na Bosch. Tamta działała, ale na tej Bosch hamulec lżej się naciska (w starej był olej w króćcu podciśnieniowym. Pewnie też dawała olej do ON).
    Po odpowietrzeniu ( i w kolejne dni) nawet żwawiej odpala teraz.
    Uszczelnienia na pompkach też wymienione jak ktoś sugerował.