Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mazda 929 stare podłączenie głośników w oryginale.

RafGdansk 25 Nov 2015 19:54 1179 14
  • #1
    RafGdansk
    Level 9  
    Witam, posiadam w Mazdzie 929 oryginalnie zamontowane dość stare radio Grundig jeszcze w roku 1988 i chciałem je zmienić, gdyż upływ czasu zrobił swoje.. Mam pytanie - z tyłu radia są cztery kable od głośników jeszcze takiego starego typu jak wtyk unitra coś w tym stylu..

    https://www.google.pl/search?q=wtyk+unitra&bi...ebFUM%3A&usg=__utiI2_EBR5WERBYU4JIxcbI_xV4%3D

    W nowym radiu Pioneer deh-2300ub mam już standardową kostkę tego typu:

    Mazda 929 stare podłączenie głośników w oryginale.

    Jak mam podłączyć tamte wtyki do tej kostki? Szukałem różnych przejściówek, adapterów.. Czy mam może je usunąć i wpiąć jakieś konektory? Jak tak to jakich wymiarów? Proszę pomóżcie...
  • Helpful post
    #2
    miecho18
    IT specialist
    Usuń stare wtyki, zakup i wlutuj wtyki ISO.
  • #3
    RafGdansk
    Level 9  
    Wtyki iso.. jak one wyglądają, bo tak jak na tym zdjęciu główna kość ISO jest podłączona wiązką bezpośrednio do radia. Jestem laikiem, ale co nieco się orientuję..

    Dodano po 3 [minuty]:

    czy to jest to

    Mazda 929 stare podłączenie głośników w oryginale.
  • Helpful post
    #4
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    To jest ISO zasilające. Głośnikowe ma osiem przewodów i przesunięty na środek boku zaczep. Bez problemu kupisz w każdym elektronicznym za jakieś 5 zł. Przewody będą opisane nadrukiem i mają standardową kolorystykę - przód biały i szary, tył - zielony i fioletowy.
  • #5
    RafGdansk
    Level 9  
    Czy zatem zamiast bawienia się w lutowanie mogę po ścięciu tych starych wtyków przymocować konektory żeńskie i wepchnąć je do kostki? I jak usunąć z kostki ISO konektory? Jakoś je się podważa?
  • Helpful post
    #6
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    RafGdansk wrote:
    I jak usunąć z kostki ISO konektory?

    Dla mnie normalnie. Zależnie od konstrukcji kostki - jeden zaczep, dwa zaczepy, dwa zaczepy i blokada...
    RafGdansk wrote:
    Czy zatem zamiast bawienia się w lutowanie mogę po ścięciu tych starych wtyków przymocować konektory żeńskie i wepchnąć je do kostki?

    Możesz, ale nie będzie to ani trwałe, ani bezpieczne. Wyjścia głośnikowe, to dość czułe miejsce i wszelkie fuszerki mogą się nieciekawie skończyć (spalenie końcówki mocy).
    Ileż to zabawy w polutowaniu ośmiu przewodów? 5 minut?
  • #7
    RafGdansk
    Level 9  
    Sorry, ale nie kumam do końca. Jeżeli lutowanie to oczywiście do kabli, które będą w tej zakupionej kostce? Czym później to najlepiej zabezpieczyć?
  • Helpful post
    #8
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Jeśli chcesz zakuć konektory żeńskie na przewodach z samochodu i wsunąć w kostkę iso, to jak najbardziej. Ale wyjdzie drożej, niż zakup kostki z przewodami. I więcej zabawy z tym. Myślałem, że chcesz luźne konektory wsuwać w kostkę radia. Bo to bez sensu. Ale można kupić kostkę z przewodami i polutować z uciętymi przewodami z instalacji samochodu. Czym zabezpieczyć? Dowolnym materiałem izolacyjnym - taśma, koszulka, co wygodniej...
  • #9
    RafGdansk
    Level 9  
    Jeszcze jedna sprawa.. Jak wyciągałem radio i zacząłem coś tam grzebać przy tych kablach to później po kilku godzinach zorientowałem się, że radio ma spalony bezpiecznik i w skrzynce z bezpiecznikami też mam spalony bezpiecznik od radia. Co mogło być tego przyczyną? Zauważyłem też i tu niestety się wkurzyłem, że przestał od tego momentu działać mi central zamek. Tzn. central nie działa z pilota alarmu i nie działa też jak próbuje go ręcznie otwierać lub zamykać, a zawsze było ok. Dziwne w tym wszystkim jest to, że centralny działa tylko jak mam przekręcony kluczyk na zapłon. Działa ale tylko ręcznie. Z pilota nadal nie działa. Przestał mi też jednocześnie z tym wszystkim wyświetlać się zegar elektroniczny który świecił cały czas, a teraz też świeci tylko, gdy mam przekręcony kluczyk w stacyjce.
  • #10
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Uwaliłeś stałe zasilanie. Poczytaj, ile i jakich zasilań jest doprowadzonych do kostki ISO. Skoro narobiłeś zwarć, to są efekty.
    Jeśli wcześniej cały czas świecił ci się zegarek, to było to niepoprawne. On ma być aktywny tylko po włączeniu kluczyka . Jeśli zegarek świecił się cały czas, a radio dawało się włączyć bez kluczyka, to znaczy, że ktoś zrobił mostek na zasilaniu stałym i ACC przed radiem zasilając przy okazji niektóre obwody w aucie. Jest to błąd podłączenia skutkujący zazwyczaj wyładowywaniem akumulatora na postoju.
  • #11
    RafGdansk
    Level 9  
    Radio dotychczas działało tylko po przekręceniu kluczyka na 'raz'. Montaż radia był fabryczny, nikt tam wcześniej nie grzebał. Radio, które wyciągałem siedziało tam od nowości przez 27 lat. Z tym zegarkiem to jeszcze dokładnie jutro zobaczę. Martwi mnie, że nie mogę z pilota otworzyć czy też zamknąć auta i tym samym uzbroić go w alarm..

    Dodano po 1 [minuty]:

    Czyli jak coś będę teraz robił z tym nowym radiem to tylko przy wyłączonym kluczyku...

    Dodano po 2 [minuty]:

    Błażej wrote:
    Uwaliłeś stałe zasilanie. Poczytaj, ile i jakich zasilań jest doprowadzonych do kostki ISO.


    Gdzie o tym poczytać...
  • #12
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Choćby na studio24.prv.pl Tam są obszerne i genialne materiały na temat kostki ISO, logiki zapłonu, masa rozpisek... polecam odwiedzić
  • #13
    RafGdansk
    Level 9  
    Witam ponownie. Mam problem z utrzymaniem pamięci stacji radiowych w nowym Pioneerze. Poprzednie radio Grundig działało jak przekręciłem kluczyk na ACC. Pamięć zachowywało choć nie wiem czy przypadkiem po prostu nie miało ono efektu pamięci. Jak próbowałem je któregoś razu wyjąć to zegar na desce rozdzielczej zanikł, a teraz za każdym razem jak wyłączam kluczyk to zegar na desce mi się resetuje. Chciałem zapytać zatem od czego jest ten kabel?






    Mazda 929 stare podłączenie głośników w oryginale.



    Do czego służy ten drugi kabel co jest połączony konektorem. Czy ten czerwony kabel to jest drugi zasilający w sensie 12v stałe napięcie?. Próbowałem go połączyć z drugim czerwonym w którym jest napięcie tylko jak przekręce kluczyć na ACC i mimo to wszystko się kasuje po wyłączeniu kluczyka..
  • #14
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    To musisz sprawdzić już osobiście. My nie widzimy, kto i co tam namieszał wcześniej. Widzę, że już wymieniłeś złącze na ISO. Z jakim przewodem łączą się te dwie dopinki? CZ oryginalne przewody wchodziły do oryginalnej kostki radia?
    Radio grundig mogło mieć pamięć nieulotną, więc całkowite odcięcie zasilania mu nie szkodziło.
  • #15
    RafGdansk
    Level 9  
    To była fabryczna instalacja. Jak wyciągnąłem radio Grundig to było podpięte bezpośrednio do radia czterema kabelkami. Nie było żadnej kostki. Jak sprawdziłem na akumulatorze żadnego kabelka nie ma na klemie plusowej, także nie wiem skąd dochodzi oryginalnie zasilanie w tych kabelkach.

    Dodano po 1 [godziny] 37 [minuty]:

    Efekt pamięci raczej był wcześniej..przynajmniej zegar na desce rozdzielczej nie kasował się po każdym wyłączeniu kluczyka. Aha i zauważyłem, że również oświetlenie wewnątrz samochodu oraz zegar i zamek centralny - te 3 rzeczy nie działają bez kluczyka w stacyjce w pozycji ACC, a wcześniej działało bez problemu.

    Dodano po 5 [godziny] 50 [minuty]:

    Przyczyną resetowania się - zegara przy wyłączaniu kluczyka ze stacyjki i braku oświetlenia we wnętrzu auta oraz braku centralnego jeżeli nie miałem kluczyka w pozycji ACC - był przepalony bezpiecznik ROOM 7,5 A od prawdopodobnie oświetlenia wnętrza. Okazuje się, że zrobił wiele zamieszania. Przez to, że ten bezpiecznik był przepalony nie miałem napięcia w kablu dochodzącym do radia 12V stałe.

    Temat wyczerpany.