Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Fiat 126p - Wentylator i cieple powietrze

xou1337 26 Nov 2015 08:14 3219 8
  • #1
    xou1337
    Level 7  
    Witam.
    Mam problem :)
    Posiadam maluszka z 1999r :)
    Jezeli otworze tak jak by te przepustnice cieplego powietrza co jest obok ssania to tam wali cieple powietrze :)
    A jak wlacze wentylator i puszcze na szyby albo na kierowce to tam caly czas wali zimne.
    Slyszalem ze tam bedzie caly czas dawac zimne dlatego chce wyciac dziure w bagazniku i puscic rure do tunelu a drugi koniec do wentylatora
    A teraz moje pytanie
    Jezeli tak zrobie to czy cieple powietrze dalej bedzie bic tam kolo ssania czy nie? :)
    Jezeli nie to jak poprowadzic te rure zeby cieple powietrze tez tam bilo :)
    Pozdrawiam.
  • #2
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Poprawienie ogrzewania w maluszku to temat rzeka. Na fabrycznej dmuchawie zawsze będzie wiało zimnym powietrzem, jest zasysane z komory bagażnika. Jedyna rada, to zimowa modyfikacja ogrzewania. Zaślepienie chłodzenia miski olejowej, zamknięcie termostatu, sprawdzenie wszystkich rur gumowych i plastikowej, którymi dostarczane jest ciepłe powietrze do wnętrza malca. Plus milion innych patentów opisanych w sieci.
  • #3
    xou1337
    Level 7  
    Dlatego wlasnie chce poprowadzic od tunelu do wentylatora rure zeby dawal cieple powietrze bo bedzie sobie zasysal z silnika :)
    Co o tym sadzisz? Zda to swoja role?
  • #4
    wiesiek3d
    Level 29  
    Nie zda tak jak myślisz, wystarczy dmuchawa do chłodzenia silnika, możesz zmodyfikować jedynie kanały.
    Dołożenie następnej dmuchawy zwiększy przepływ powietrza przez co nie dogrzeje się silnik i nadal będzie chłodno.
  • #5
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Patentów na poprawę ogrzewania w maluchu jest niemal tyle, co maluchów. Z ciekawszych, to wsadzony w tunel wiatraczek komputerowy i "przepychanie" nim powietrza do przodu. Widziałem też zamontowaną z tyłu na tunelu klapkę nawiewu od poloneza (ta kwadratowa z okrągłym otwieranym nawiewem), która wpuszczała cieple powietrze do kabiny. Jednak naprawę ogrzewania należy zacząć od komory silnika.
  • #6
    gimak
    Level 40  
    Miałem dwa maluchy z pierwszych lat produkcji więc nie wypowiadałem się dotąd bo myślałem, że później coś nowego wymodzili, ale widzę, że nic istotnego.
    W moich maluchach jeżeli idzie o intensywność ogrzewania, to było najlepsze z tych z którymi miałem do czynienia i działało bardzo dobrze bez zatykania czegokolwiek, ale istotne było szczelne połączenie między osłoną termostatu i kanałem między siedzeniami oraz sprawny termostat. Najczęstszą przyczyną słabego grzania w maluchu było jednostronne zsunięcie się elastycznego łącznika między tunelem środkowym a obudową termostatu.
  • #7
    teskot
    Level 34  
    Witam,
    też miałem 2 maluchy (rocznik 86' i 77' ale zmodyfikowany a'la "elegant"). Zgodzę się w 100% z przedmówcami, że połowa sukcesu to szczelne wszystkie połączenia. Niemniej jednak ogrzewanie mimo to było mizerne, chociażby z powodu niezbyt spasowanej klapy termostatu.
    Przetestowałem klika "patentów" opisanych w sieci, ale dopiero ostatni zapewnił zadowalające rezultaty. Wszystkie wentylatory komputerowe itp. rozwiązania mają stanowczo za małą wydajność. Otóż była to dmuchawa odśrodkowa zamontowana w komorze silnika (na półce nad tłumikiem) zasysająca ogrzane powietrze spod płaszcza silnika i tłocząca je do tunelu. W pierwszym maluchu zastosowałem dmuchawę w obudowie metalowej z jakiegoś Żuka czy innego podobnego auta. Średnica wylotu była zbliżona do średnicy tego oryginalnego, "maluchowskiego" metalowego łącznika.
    W drugim autku założyłem dmuchawę od nagrzewnicy "BIS'a", która nie ma kratki na wlocie tylko otwór nieosłonięty. Do tego dorobiłem kawałek rury z kołnierzem dla wlotu i przejście kwadrat-okrąg dla wylotu.
    Kolejną modyfikacją było zastosowanie płynnej regulacji (PWM) obrotów, oddzielnej dla dmuchaw zimnego i ciepłego powietrza. Działało to rewelacyjnie i nawet nowy nabywca auta dzwonił do mnie kilka miesięcy po zakupie z wyrazami wdzięczności:)
    Oczywiście dla połączenia wlotu dmuchawy z wylotem ciepłego powietrza z silnika musiałem obciąć to metalowe kolano nad pokrywą termostatu i dołożyć elastyczną rurę. Żeby ukrócić wątpliwości: nic niepokojącego nie działo się z tworzywem, z którego dmuchawa była wykonana (bałem się, że może się topić/mięknąć).
    Mam tylko jedną uwagę: należy zapewnić szczelność i drożność wszystkich kanałów ssących i dolotowych żeby nie dopuścić do przedostawania się spalin do wnętrza. Podobnie warto skontrolować, czy nie ma przedmuchów na uszczelce głowicy, które objawiają się "dmuchaniem" z 2 śrub specjalnych z nawierconym otworem w osi znajdujących się w okolicy kolanek wydechu (z przodu i z tyłu silnika po jednej na każdy cylinder).

    pozdrawiam i życzę przyjemnej modyfikacji:)
  • #8
    gimak
    Level 40  
    Ja w swoich maluchach (74 i 78 rocznik) nic nie musiałem przerabiać, a w maluchu było jak w saunie. Jak się przesiadłem do FSO1500, to w porównaniu z maluchem uważałem, że ogrzewanie jest słabe.
  • #9
    kierbedz4
    Level 36  
    Montaż dodatkowej dmuchawy na boku tunelu po prawej stronie od strony pasażera i sposób realizacji tego projektu był opisany z detalami w jednym z numerów Zrób to sam.W tunelu od strony pasażera wycina się okrągły otwór i na boku montuje się dmuchawę która pracując zaciąga ciepłe powietrze z tunelu do kabiny a założony na wylot dmuchawy papierowy wąż pozwala na skierowanie ciepłego powietrza w okolicę przedniej szyby.