Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Arrow Multisolution Day
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

TL-WR841N - WiFi bardzo wolno działa w telefonie

MissLee 26 Lis 2015 08:56 1644 9
  • #1 26 Lis 2015 08:56
    MissLee
    Poziom 4  

    Witam,
    Chciałabym zaznaczyć na wstępie, że jestem kobietą i nie mam dużej wiedzy, jeśli chodzi o ten temat, ale wiem jak podążać za wskazówkami "krok po kroku", wiec będę ogromnie wdzięczna za takie właśnie wskazówki. Mój dostawca Internetu polecał jedynie zrestartować router i telefon - to była jedyna pomoc od niego, która oczywiście nic nie dała, więc liczę na Was!

    W domu mam PC, laptopa i smartfon. Laptop i smartfon łączą się przez router WiFi Tp-Link, model: TL-WR841N. Internet śmiga na laptopie bez zastrzeżeń, natomiast jeśli chodzi o smartfon (HTC Desire 820) - działa baaardzo wolno. Gdy łączę się przez sieć komórkową nie ma problemów.

    Problem zauważyłam po pierwszym połączeniu z WiFi, tuż zakupie i włączeniu telefonu. Ewidentnie coś było nie tak - strony w przeglądarce ładowały się w ślimaczym tempie, aplikacje ściągały się z minimalną prędkością i trwało to wieki. Wątpię, by była to wina telefonu czy jakiejś aplikacji, gdyż problem był od razu, jeszcze przed jakimś grzebaniem w ustawieniach czy ściąganiu czegokolwiek.

    Długo szukałam wskazówek na różnych forach (także dedykowanych mojemu telefonowi) - polecano sprawdzić ustawienia routera przez stronę do konfiguracji i zakładkę "Wireless Settings". Miałam "Channel Width" na Auto, więc zmieniłam na 40MHZ, zrestartowałam telefon, jeszcze raz się połączyłam i o dziwo - telefon przyspieszył! Dodatkowo pamiętam, że zmieniłam również "Region" na Poland, bo było coś innego (nie wiem dlaczego). Oczywiście ja nie ustawiałam początkowej konfiguracji routera, więc możliwe, że tak miało być. Naprawdę nie mam pojęcia.

    Myślałam, że to rozwiązało problem na dobre.
    Po kilku tygodniach, czyli dokładnie wczoraj ni z tego, ni z owego, problem powrócił. Objawiło się to tym, że przez moment zarówno na laptopie, jak i w telefonie internet okropnie zamulał, myślałam, że to przejściowy problem. W laptopie już się to unormowało, znowu przyspieszył, ale w telefonie nie widać poprawy. Jest znów tak jak na początku!
    Ustawienia się nie zmieniły, nic więcej nie grzebałam w konfiguracji routera i nie wiem, co jeszcze mogłabym tam zmienić.

    Bardzo proszę o pomoc.

    0 9
  • Arrow Multisolution Day
  • #2 26 Lis 2015 09:05
    bogiebog
    Specjalista Sieci, Internet

    MissLee napisał:
    Chciałabym zaznaczyć na wstępie, że jestem kobietą i nie mam dużej wiedzy, jeśli chodzi o ten temat, ale wiem jak podążać za wskazówkami "krok po kroku",

    Nie jest to forum za rąsię, więc jak dostaniesz wskazówkę "usmaż jajko na twardo" to zanim zapytasz "jak to ma zrobić" to najpierw gulgaj "smażenie jajka na twardo"

    na początek
    - sprawdź że router ma najnowsze oprogramowanie
    - w miejscu gdzie odbiera telefon, postaw laptopa, sprawdź czy laptop w tym miejscu działa dobrze
    - w miejscu gdzie odbiera telefon, postaw laptopa, zainstaluj program insssider (versja 2.x), przeskanuj sieć WIFI i pokaż wyniki (zakładki time graph, 2.4Ghz)
    - sprawdź telefon na innych sieciach WIFI

    0
  • Arrow Multisolution Day
  • #3 26 Lis 2015 10:30
    MissLee
    Poziom 4  

    bogiebog napisał:

    Nie jest to forum za rąsię, więc jak dostaniesz wskazówkę "usmaż jajko na twardo" to zanim zapytasz "jak to ma zrobić" to najpierw gulgaj "smażenie jajka na twardo"


    Ok, spróbuję. :)

    bogiebog napisał:
    sprawdź że router ma najnowsze oprogramowanie

    Firmware Version: 3.13.33 Build 130506 Rel.48660n
    Znalazłam dwie nowsze aktualizacje, które jestem gotowa zainstalować. Czy należy zainstalować tylko tą najnowszą z 24/07/14, czy obie nowsze, najpierw tą z 7/11/13?
    TL-WR841N - WiFi bardzo wolno działa w telefonie

    bogiebog napisał:
    w miejscu gdzie odbiera telefon, postaw laptopa, sprawdź czy laptop w tym miejscu działa dobrze

    Laptop działa dobrze w każdym miejscu w moim domu, w przeciwieństwie do telefonu.

    bogiebog napisał:
    w miejscu gdzie odbiera telefon, postaw laptopa, zainstaluj program insssider (versja 2.x), przeskanuj sieć WIFI i pokaż wyniki (zakładki time graph, 2.4Ghz)

    TL-WR841N - WiFi bardzo wolno działa w telefonie

    TL-WR841N - WiFi bardzo wolno działa w telefonie

    bogiebog napisał:
    sprawdź telefon na innych sieciach WIFI

    Inne sieci WiFi działają dobrze na moim telefonie, problem jet tylko z moją domową.

    0
  • #4 26 Lis 2015 10:32
    kiko80
    Poziom 23  

    Na laptopie przy routerze wejdź na stronę speedtest.net i zrób test połączenia tak samo po zakończeniu zrób z telefonem przy routerze.
    Dodatkowo na routerze można ustawić np OpenDNSy.

    0
  • #5 26 Lis 2015 11:11
    MissLee
    Poziom 4  

    kiko80 napisał:
    Na laptopie przy routerze wejdź na stronę speedtest.net i zrób test połączenia tak samo po zakończeniu zrób z telefonem przy routerze.
    Dodatkowo na routerze można ustawić np OpenDNSy.


    Ustawiłam OpenDNSy na stronie konfiguracji routera.
    Zrobiłam test i wyszło tak:
    telefon- ping:20ms, pobieranie: 1,17Mbps, wysyłanie: 0,32Mbps
    laptop- ping:30ms, pobieranie:39,63Mbps, wysyłanie: 3,99Mbps

    0
  • #6 26 Lis 2015 11:16
    kiko80
    Poziom 23  

    A jaki to model telefonu i czy próbowałaś z innym telefonem??

    0
  • #7 26 Lis 2015 11:29
    MissLee
    Poziom 4  

    kiko80 napisał:
    A jaki to model telefonu i czy próbowałaś z innym telefonem??

    Napisałam w pierwszym poście - HTC Desire 820. W tym momencie nie mam możliwości sprawdzić innego telefonu, ale nikt z moich domowników nigdy nie narzekał na jakość połączenia WiFi.
    Odkąd mam ten telefon był problem z WiFi, potem, tak jak pisałam - naprawiło się, a teraz znów jest źle (przy okazji zbiegło się to z chwilowym spowolnieniem działania laptopa).
    Dlatego naprawdę trudno mi ocenić, czy jest to wina routera, czy telefonu.

    0
  • #8 26 Lis 2015 11:52
    bogiebog
    Specjalista Sieci, Internet

    MissLee napisał:
    Czy należy zainstalować tylko tą najnowszą z 24/07/14,

    tylko najnowszą

    0
  • #9 26 Lis 2015 12:57
    MissLee
    Poziom 4  

    Udało mi się rozwiązać mój problem.
    Skonfigurowałam na nowo mój router, od zera. Widocznie musiało być coś pomieszane, poprzestawiane w jego ustawieniach.
    Gdyby znowu coś się stało, spróbuję wtedy zainstalować do routera nowsze oprogramowanie.

    0
  • #10 26 Lis 2015 12:58
    bogiebog
    Specjalista Sieci, Internet

    Po wgraniu oprogramowania _zawsze_ przywracamy ustawienia fabryczne i ponownie konfigurujemy.

    0