Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat Ibiza III - brak ssania, zbyt małe obroty na zimnym silniku

26 Lis 2015 14:04 4131 37
  • Poziom 5  
    Witam, jestem tu nowy i proszę o wyrozumiałość. Seat Ibiza III (6L) 2004/2005 silnik to 1.2 12v HTP. Problemem jest zapalanie auta, a dokładniej brak ssania/ podtrzymywania obrotów silnika. Samochód zapala od pierwszego razu ( lekko, bez większych problemów ) ale obroty są poniżej 1000 i gaśnie, ratuje jedynie przez dodanie gazu, wtedy już auto nie zgaśnie, pracuje równo i nic nie faluje, najgorszy jest pierwszy moment. Błędów brak, słyszałem że może to być czujnik płynu chłodniczego ( gdzie on jest w tym silniku), temperatura na wskaźniku jest ok 90C ale może inna jest wysyłana do komputera ? Wymienione zostały : olej, filtry, świece, poza tym brak jakichkolwiek problemów. Proszę o poradę
  • Moderator Samochody
    Trzeba podczas diagnostyki w parametrach bieżących porównać temperatury cieczy widziane przez sterownik silnika i zegary
  • Poziom 5  
    czyli podpiąć pod komputer i kiedy silnik będzie już rozgrzany porównać obie wartości ? Obie powinny być w granicach 90 stopni rozumiem ?
  • Poziom 40  
    Na zimnym podejrzyj. Nawet bez odpalania samochodu.
  • Poziom 5  
    bardzo dziękuję za rady, czujnik znajduje się gdzieś w bloku?

    Dodano po 2 [godziny] 6 [minuty]:

    mógłbym prosić o jakąś lokalizację tego, czy oprócz tego jakies inne sugestie ?

    Dodano po 2 [godziny] 46 [minuty]:

    Ktoś pomoże? wyczytałem że czujnik g62 /g2 jest 4 pinowy i on odpowiada za zegary i ECU 2 w 1 , czy ja też mam taki 4 pinowy czy jest jakiś jeszcze inny, ktoś miał styczność z tym silnikiem czujnikiem?
  • Poziom 5  
    dzis sprawdziłem, na zegarach widać 90C a na vagu max 76,5 i spada do 75 i tak w kółko ( po dłuższej trasie) + te problemy z odpalaniem ? co to może być ?
  • Poziom 5  
    wymieniłem czujnik i nic w zasadzie się nie zmieniło... co dalej ?
  • Moderator Samochody
    wawa15 napisał:
    wymieniłem czujnik i nic w zasadzie się nie zmieniło... co dalej ?


    Efekt był do przewidzenia, na szczęście czujnik to nie majątek.

    Teraz masz zasadniczo dwie opcje.

    Zdiagnozować samemu auto, czyli ocenić co jest nie tak podczas odpalania zimnego auta ( ciśnienie paliwa, stan przepustnicy, EGR itp) a druga opcja to zlecić diagnostykę polecanemu w okolicy warsztatowi.

    Czy w aucie występuje LPG?
  • Poziom 5  
    czysta benzyna, może opiszę dokładnie jak to wygląda, auto stoi powiedzmy noc, chcę rano zapalić i wtedy zapali od razu i obroty nie przekroczą 1000 i gaśnie "delikatnie" (łagodne zejście) , chwilę odczekuje i za drugim razem obroty juz trzymają powiedzmy te 1000 i można jechać, silnik równo pracuje, nic nie faluje. Można zapalić za pierwszym razem ale trzeba troszkę nacisnąć pedał gazu, obroty wzrosną, puszczam pedał i jest już ok. Dodam że nie ma żadnych błędów, wszystkie wartości w normie, auto po rozgrzaniu czy nawet krótkiej drodze zachowuje się w pełni normalnie.
  • Poziom 43  
    Temperaturę
    sebap napisał:
    Na zimnym podejrzyj

    I wyczyść syf z motylka przepustnicy.
  • Poziom 5  
    temperatura jest zbliżona do otoczenia, motylek to ta okrągła blaszka co się rusza jak dodaje się gazu ?

    Dodano po 16 [minuty]:

    czasem uda się go uruchomić za pierwszym razem (bez dodania gazu) i o dziwo obroty są na poziomie 1100 ( tak byc powinno) a czasem tak jak wyżej opisane.
  • Poziom 5  
    pomóżcie bo problem nadal nie rozwiązany
  • Moderator Samochody
    Wszytko co mogłeś zrobić sam, już zrobiłeś. Przykro mi, ale bez sprzętu i wiedzy, dalej nie pojedziemy.
  • Poziom 5  
    zgadza się, tylko że komputer nic nie wykazuje a nie chce wymieniać dobrych elementów
  • Poziom 40  
    Komputer auta nie naprawi. Tu mechanik jest potrzebny.
  • Poziom 5  
    pewnie macie panowie racje, samochód nie wykazuje innych problemów dlatego dziwi mnie dlaczego nie odpala jak powinien, skoro później jest wszystko ok
  • Poziom 31  
    Kolego skoro pierwszy moment jest przełomowy to sprawdź ciśnienie sprężania na zimnym, potem ciepłym i vaku.
    POdejrzewam spory przebieg.
  • Moderator Samochody
    Tu nie chodzi o błędy, chodzi o parametry bieżące, oraz kogoś, kto potrafi je zinterpretować i wymienić co trzeba.
  • Poziom 5  
    przebieg jest udokumentowany 132000, chodzi na 10w40, oleju nie ubywa, nie kopci , ma swoją moc więc chyba akurat to odpada
  • Poziom 40  
    Z takim przebiegiem to pełen syntetyk się leje. Co do dokumentacji przebiegu to tylko napiszę, że książka serwisowa z wybranym rocznikiem samochodu kosztuje parę euro.
  • Poziom 5  
    akurat tego przebiegu jestem pewien, wczesniej w rodzinie był taki sam silnik tyle że z 2003 roku z przebiegiem 65000 i też byl zalany 10w40, może dlatego że jest tam łańcuch rozrządu i byłby za rzadki, nie wiem, pisze to czego jestem pewien
  • Poziom 31  
    To po świętach sobie to pomierz i pochwal się.
  • Poziom 40  
    Co ma łańcuch rozrządu do gęstości oleju?
  • Poziom 12  
    A jak jedziesz czy wszystko jest ok? czy auto równo wkręca się na obroty?, sprawdź filtr powietrza czy nie jest zasyfiony? ewentualnie wymień go, filtr benzyny też. W sklepach motoryzacyjnych są takie środki do mycia przepustnic dobrze by było spróbować ją wyczyścić.
  • Poziom 5  
    podczas jazdy jest wszystko ok, zrobiłem dzisiaj sporo km i wszystko super poza tym zapalaniem, zdarzy się że i na ciepłym zawirują obroty i przygaśnie, boje się ruszyć przepustnice, a by nie pogorszyć, nie mam vaga żeby ja potem zaadapotować, ale myślicie że to właśnie tam jest problem ?

    Dodano po 44 [sekundy]:

    filtry powymieniane
  • Poziom 7  
    Od jakichś dwóch tygodni mam podobny problem. Miałam dodatkowo słaby akumulator, ale po wymianie problem z odpalaniem pozostał. W międzyczasie pojawiła się kontrolka diagnostyki silnika. Po podłączeniu wskazało na czujnik temperatury. Czujnik wymieniony, a kontrolka i tak po wygaszeniu pojawia się po około 50 km. Możesz napisać czy twój problem został rozwiązany?
    Dodam, że ostatnio po odpaleniu zimnego silnika pojawia się dość intensywny zapach benzyny na zewnątrz auta.
  • Poziom 5  
    Rozwiązać nie rozwiazalem i nie wiem co jest przyczyną na pewno ale jest podejrzenie na zabrudzona przepustnice, ponieważ pomaga dodanie gazu w momencie zapłonu,? Byłem także u mechanika który też mi to powiedział jak i inne forum więc jak będę miał trochę czasu wyczyszcze ja i napisze czy pomogło i czy ssanie zaczęło poprawnie pracować ;-)
  • Poziom 7  
    Ja jutro jadę do mechanika. Jeśli coś się wyjaśni dam znać.
  • Poziom 7  
    Moja Ibiza spędziła kilka godzin u mechanika i wyjechała z nowym termostatem (tamten był otwarty stąd kontrolka silnika i wskazanie na problem z czujnikiem temperatury) i czyściutką przepustnicą, bo była tak zasyfiona, że przy niskiej temperaturze mogło tam co nieco przymarzać. Pojeżdżę parę dni i napiszę czy problem nie wraca :)