Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Sterowanie RC pierścieniem ostrości obiektywu aparatu.

czolownik 27 Nov 2015 20:41 891 7
    czolownik
    Level 10  
    Sterowanie ostrością obiektywu za pomocą RC

Witam wszystkich

Prosiłbym o pomoc w moim projekcie zdalnego sterowania pierścieniem ostrości obiektywu.
    Nie znam się na tym i proszę doradzić czy to zagra jak myślę , a jak nie to jakim elementem mogę zastąpić dany element by całość
    funkcjonowała jak należy.

Opis : a) Na obiektywie chcę zamieścić serwo z tym ze nie wiem czy nie lepsze byłoby 9g servo .Z tym że wiem po filmiku z linku ze ten jest

cichy , a o to mi chodzi. Może macie sugestie ) z odbiornikiem i zasilaniem ( tutaj nie wiem co mógłbym użyć ,gdyż zależy mi na wadze. Widziałem ,że stosują ludzie dwa AA baterie,ale może jest mniejsze rozwiązanie. Serwo kręci się tutaj na obiektywie raz na
    parę minut po parę obrotów, nie potrzebuje by starczało energii na długo ,lepiej by było jak najmniejsze )

B) W ręce do sterowania serwo tester z transmiterem + coś do ustawiania prędkości obrotu serwo .

Widziałem na jednym filmiku ze obrót pokrętła serwo testera to obrót serwa ( chyba jeden do jeden ) . Gdybym mógł coś wstawić regulującego za
    pomocą pokrętła proporcje ( jeden obrót testera to tyle obrotów serwa ile ustawie ) Przy tym jeżeli się da to jakoś ugryźć by regulacja prędkości

regulowała w odpowiednim zakresie prędkość obrotu serwa.
    (Czyli max szybkość serwo to np 15 obrotów na jeden obrót serwo testera).

Z góry dziękuję i proszę mieć na uwadze ze są to wizje kogoś kto przedwczoraj dowiedział się co to jest w ogóle serwo :-)
    strikexp
    Level 27  
    Szczerze mówiąc to mam wrażenie że chcesz kogoś obserwować z ukrycia...

Po przeczytaniu postu nie zrozumiałem o co chodzi, może jakiś rysunek ułatwiłby odpowiedź.