Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A4 1.6 ADP 1995r - Pompa paliwa - nie działa po zapłonie

marszałekkom 27 Lis 2015 21:31 1785 14
  • #1 27 Lis 2015 21:31
    marszałekkom
    Poziom 10  

    Dzień dobry.
    Samochód Audi A4 B5 1.6 benzyna 1995 r. Silnik ADP. Pompa paliwa powinna wystartować na krótko po włączeniu zapłonu, a nie startuje. Przy kręceniu rozrusznikiem i podczas pracy silnika pompa chodzi. Sprawdzone kable, przekaźnik, pompa. Okazuje się, że sygnału nie daje sam sterownik, ale po jego wymianie jest to samo. Czytałem w kilku tematach, że w tym silniku pompa ma nie pracować po zapłonie, ale właściciel auta mówi, że kiedyś pompa działała. Czy ktoś z posiadaczy takiego silnika może to potwierdzić lub zaprzeczyć?

    EDIT: zapomniałem, samochód ma instalację LPG, ale zakręcam zawór i nic to nie zmienia. Zresztą, nie ma gazu w butli.

    0 14
  • #2 27 Lis 2015 21:55
    rafal.jaro
    Specjalista grupy V.A.G.

    No dobra ale co? Masz problemy z rozruchem? Czy tylko poprzedni właściciel powiedział i szukasz dziury w całym?

    0
  • #3 27 Lis 2015 21:55
    marszałekkom
    Poziom 10  

    Mam problemy z rozruchem

    0
  • #4 27 Lis 2015 22:55
    sebap
    Poziom 40  

    Nie wiem jak w innych A4 B5 ale w 1.6 ADP pompa działa dopiero podczas kręcenia rozrusznikiem.
    Jakiego rodzaju są te problemy?

    0
  • #5 27 Lis 2015 23:03
    marszałekkom
    Poziom 10  

    typowe dla niskiego ciśnienia w szynie paliwowej - trzeba kręcić jakieś 3-4 sekundy, jak jest zimno albo słabszy akumulator to jeszcze dłużej, zanim zapali. Dałbym za wygraną, gdyby nie to co mówi właściciel, że kiedyś pompka działała.

    0
  • #6 27 Lis 2015 23:15
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Pada pompa, wkrótce zacznie przerywać pod obciążeniem. Awaryjnie, kiedyś montowało się dodatkowy układzik na 555 uruchamiający pompę na trzy, cztery sekundy.

    0
  • #7 27 Lis 2015 23:16
    marszałekkom
    Poziom 10  

    pompa jest nowa, bo stara rzeczywiście padała. Daje 3,5 - 4 atm ciśnienia. Mógłbyś powiedzieć coś więcej o tym układzie 555?

    0
  • #8 27 Lis 2015 23:18
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Zapytaj wujka Google i do dzieła. Zastosuj sterowanie masą oryginalnego przekaźnika. Potrzebne elementy wyliczysz kalkulatorem do 555. Też wujek Ci pomoże.

    0
  • #9 27 Lis 2015 23:19
    sebap
    Poziom 40  

    Ciśnienie jak najbardziej prawidłowe.

    0
  • #10 27 Lis 2015 23:26
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    W tym przypadku bywa tak, że jedynie pomiar ciśnienia pod obciążeniem coś daje, pompa nabije ciśnienie, problemem jest wydajność. Dotyczy to pomp słabej jakości "zamienników". Chociaż w tym przypadku, mam wątpliwości, czy obstawiać pompę. Trzeba by test zrobić i manualnie wysterować przed uruchomieniem auta. Nie wiemy czy to pomoże faktycznie.

    1
  • #11 27 Lis 2015 23:26
    marszałekkom
    Poziom 10  

    No tak, układ 555 może być, ale to jednak obejście problemu, a nie naprawa. Zauważyłem jeszcze, że po włączeniu zapłonu prztyka coś z okolicy filtra z węglem aktywnym, a zdaje się, ze powinien on działać tylko w trakcie pracy silnika.

    Edit: takie ciśnienie jest właśnie pod obciążeniem, w trakcie pracy silnika. Jutro spróbuję zewrzeć przekaźnik na chwilę przed uruchomieniem. Dzięki za zainteresowanie.

    0
  • #12 27 Lis 2015 23:34
    ociz
    Moderator Samochody

    Sprawdź czy trzyma ciśnienie jak pompka nie pracuje.
    Systemy Bosch Motronic zazwyczaj tak mają że pompa pracuje tylko jak silnik kręci i tak jest w tym przypadku.

    0
  • #13 28 Lis 2015 07:44
    marszałekkom
    Poziom 10  

    Trzyma, przez jakieś 30 minut ciśnienie nie spada, po 2 godzinach jest jakieś 2 atm, ale po całej nocy spada całkowicie (aczkolwiek szyna nie jest pusta).
    Niedawno naprawiałem Audi 80 i Golfa III, oba miały Mono Motronic, i w obu pompa ruszała na chwilę po zapłonie. Ciekawe, że Sam Naprawiam do A4 i Autodata sugerują, że pompa powinna ruszyć po zapłonie. Ale z kolei na wielu forach czytałem, że nie powinna.

    0
  • #14 28 Lis 2015 11:17
    kamo502
    Poziom 20  

    Czy wstawienie jakiegoś zaworu zwrotnego w okolicach pompy nie pomoże?

    Druga opcja to dołożenie przekaźnika czasowego ustawionego np na 10-20 sekund
    Albo pod zapłon (ewentualnie pod oświetlenie w kabinie)
    Otwieramy drzwi, pompka już się uruchamia, nabija ciśnienie. Zanim przekręcisz kluczyk powinno być ok

    0
  • #15 28 Lis 2015 20:44
    marszałekkom
    Poziom 10  

    Tak, to dobre pomysły. Nie mogę jednak za bardzo znaleźć jakiegoś gotowego układu czasowego. Przypadkiem jednak posiadam przekaźnik świec żarowych, można by go jakoś od biedy wykorzystać, lub ewentualnie jak sugerował Pawel wawa zbudować coś w oparciu o układ 555. Zawór spróbuję wstawić, chociaż sama pompka ma zawór, więc nie wiem czy dodatkowy utrzyma ciśnienie na całą noc.
    Ale problem trochę rozwiązał się sam. Dolałem dzisiaj 3 litry benzyny i pompka zaczęła dużo szybciej pompować. Musiało być tam naprawdę niewiele paliwa. Samochód pali lepiej, nadal co prawda nie z pół obrotu wału, ale po kilku godzinach postoju wystarczą jakieś 2-3 sekundy kręcenia rozrusznikiem. A jeśli ręką przycisnę zworę w przekaźniku i potrzymam chwilę to już w ogóle pali jak trzeba. W poniedziałek sprawdzę jeszcze jaki jest spadek napięcia na pompie, bo ktoś tam coś lutował przy wtyczce.

    0