Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Passat B5 FL 1.9 TDI (AVB) - ciężko zapala na letnim silniku, szarpie na wolnych

27 Lis 2015 21:43 2397 21
  • Poziom 13  
    Witam. Mam następujący problem z moim Passatem, który niestety trwa już jakiś czas. Objawy są następujące:
    1. Podczas postoju np. na światłach widać jak delikatnie falują obroty w zakresie około 800 - 840 obr. i słychać jak silnik nie równo pracuje.
    2. W przypadku zgaszenia "letniego silnika" występuję czasami problem z odpaleniem (słychać, że łapie jednak jakby nie na wszystkie gary).
    3. Nie jestem pewny czy posiada normalną moc i normalnie jeździ bo z tego wynika, że jeszcze dobrze to on nie jeździł :D.

    W każdym razie dzisiaj postanowiłem się bliżej przyjrzeć temu problemowi i po odczytaniu błędów z komputera silnika był następujący błąd "17571 - Fuel Temp Sensor (G81): Open or Short to Plus P1163 - 35-10 - - - Intermittent". Problemem okazał się przetarty kabel do w/w czujnika. Po naprawie kabla błędów brak. Jednak zaniepokoiły mnie wartości z grupy 003 (załączam do posta). Dodatkowo zauważyłem iż do wężyka, który idzie do tego cięgna od zaworu EGR nie jest doprowadzane chyba żadne podciśnienie. W każdym bądź razie mam pytanie odnośnie logów, które zamieściłem bo wydaje mi się iż wartości w kolumnie specified a actual powinny być podobne. Co oznacza aż tak wysoka odchyłka od normy?
  • IGE-XAO
  • Pomocny post
    Poziom 34  
    Czy po naprawie problemł znikł czy występuje nadal? Jeśli piszesz o tym czarnym z boku egr to jest siłownik klapy gaszącej, podczas pracy nie ma tam podciśnienia.

    Nie widziałem logów bo pisze z komórki ale jeśli w 003 masz około 450mg to silnik pracuje na czystym powietrzu więc albo zimny, albo egr zaślepiony, albo coś nie tak z egr (podaj rocznik auta). Wciśnij bassic settings w grupie 003 i wyciągnij wnioski z odczytu.
  • Poziom 13  
    Zimny nie był temperatura wg komputera to 91 stopni. A odczyty mam dużo większe, w granicach 600 na wolnych obrotach do około 970,2 przy przegazowaniu.
    Co do naprawy czujnika temperatury paliwa niestety po dokonaniu naprawy poza tym, że komputer nie rejestruje już błędu żadnej poprawy nie widzę. A co do EGR-a nie mam pojęcia czy jest zaślepiony czy nie (jeżeli jest zrobił to poprzedni właściciel samochodu). Natomiast czy tak wysokie odczyty są normalne?
  • Poziom 34  
    600 to stanowczo za dużo. Odepnij przepływomierz i zobacz jak pracuje silnik.Sprawdź odczyty temperatur, paliwo, płyn, popowietrze podaj parametry na wolnych obrotach z grup 004, 011,013 lub wrzuć logi normalnie na vaglog.rt.net a nie w zipie. Zrób logi dynamiczne 003, 008, 011.

    Dla pełniejszego obrazu zrób jeszcze logi 001, 018, 023

    Sprawdź czy EGR nie ma dziurawej membrany, bo na 100% nie działa.
  • Poziom 13  
    Witam. Miałem dzisiaj troszkę czasu aby zająć się autem więc mam te logi o które prosiliście i również mam pewne spostrzeżenia.

    Logi z grup 003, 008, 011, 001, 018, 023 zamieszczam poniżej.
    Logi zostały wykonane podczas przejazdu około 2-3 km: 001, 003, 008, 011, 018, 023.

    Logi z reszty grup zamieszczam tu: 013, 004.

    Dodatkowo tak odczyty temperatur były następujące paliwo:64, powietrze:19, woda:92.4.

    To czy EGR ma dziurawą membranę to nie wiem, gdyż jak chciałem go dzisiaj zdemontować to nie udało mi się odkręcić tych śrub. Będę musiał się w następnym tygodniu wyposażyć w odpowiedni sprzęt (coś do zapieczonych śrub) i wtedy spróbować.
    Odnośnie jazdy na odłączonym przepływomierzu to było tylko gorzej problemu raczej z szarpiącym silnikiem i nie równo pracującym nie rozwiązało za to pojawił się kolejny błąd, który wyskoczył spowodował wejście komputera w tryb awaryjny i samochód dużo gorzej przyspieszał (nie miał mocy).

    Mam pytanie odnośnie tych wartości w logach w grupie 003 czy oznacza to, że samochód dostaje po prostu więcej powietrza bo EGR nie działa czy uszkodzony jest przepływomierz?

    Dodam, że to szarpanie nie zawsze występuję czasami jest wszystko ok. Niepokojące dla mnie jeszcze są odczyty z wtryskiwacza na 2 cylindrze a zwłaszcza korekcja dawek.

    EDIT:
    Dodatkowo mam pytanie orientuje się jak ten siłownik klapy gaszenia powinien działać? Bo domyślam się, że w momencie jak silnik jest gaszony powinien się wychylić. U mnie nic takiego się nie dzieję. Dodatkowo nie podoba mi się do końca też stan węży od podciśnienia i to, że w niektórych momentach są jakieś dziwne złączki co nie wyglądają na fabryczne. Jak uda mi się znaleźć jakiś schemat to zabiorę się za wymianę tych wężyków i przy okazji okaże się czy aby na pewno wszystko jest poprawnie podłączone i sprawne.
  • Pomocny post
    Poziom 34  
    Drugi cylinder jest sprawcą nierównych obrotów, sprawdź czy śruba stopki pompowtrysku się nie poluzowała, nie ciągnij za mocno bo łatwo ukręcić, wyreguluj pompki na 225 stopni, jak nic nie da to zacznij od wymiany uszczelniacza na tym cylindrze.
  • IGE-XAO
  • Poziom 13  
    Dzięki sprawdzę jak tylko będę miał chwilkę jak mówisz. Dodam jeszcze, że przy próbie odpalenia na ciepłym silnik zachowuje się jakby pracował na 3 cylindry. Słychać, że łapie ale to nie jest to. Trzeba wyłączyć zapłon i chwilkę poczekać. Po odczekaniu można spróbować ponownie za 3-4 razem się udaje ale jest ciężko.
  • Poziom 13  
    Witam.
    Panowie sytuacja wygląda następująco. Miałem już dość tego samochodu i zaprowadziłem go do mechanika, i chyba niestety się wkopałem :(.
    Mechanik stwierdził, iż do wymiany jest vacum-pompa, która zespolona jest razem z pompą paliwa. Więc zakupiłem nową pompę i została ona zamontowana. Niestety w chwili obecnej to samochodem już w ogóle nie da się jeździć ;(. Na wolnych obrotach szarpie tak jakby silnik zaraz miał wyskoczyć. Podłączyłem dzisiaj, komputer i to co zobaczyłem to mnie załamało :( Dodam również, iż przy wymianie pompy wymieniany był również filtr paliwa.
    Logi z grup: 013, 023, 018

    Ma ktoś pomysł może skąd nagle taka zmiana? :(
  • Pomocny post
    Poziom 34  
    Czy oby ta "nowa" pompa jest na pewno nowa? Bipy poszły na minus więc prawdopodobnie słabe zasilanie paliwem, albo pompa słabsza albo mechanik coś spaprał, uszczelkę dał nową?

    Zajrzyj do uszczelniaczy pompowtrysków jak pisałem wcześniej, sprawdź regulację pompek, jeśli nie pompki to cylinder lub zawory, zmierz ciśnienie, i omijaj tego mechanika szerokim łukiem chyba że pójdziesz po zwrot kasy wyrzuconej w błoto.
  • Poziom 13  
    Pompa jest na pewno nowa bo sam ją kupiłem :). Odnośnie uszczelki to, o której mówimy? O tej metalowej? Bo jeżeli tak to była w zestawie z pompą. Odnośnie pompowtrysków to w poniedziałek będzie rozbierane do nich więc będę coś więcej wiedział.

    EDIT:
    W dniu dzisiejszym zostały wyciągnięte pompowrtyskiwacze i to co zobaczyłem mnie zszokowało. Dziwne, że ten samochód jeszcze jeździł. Niestety ktoś już coś tam grzebał i prawdopodobnie albo pompki były nie do końca dokręcone. Wszystkie śruby były praktycznie luźne, co niestety spowodowało wybicie gniazd pompowtryskiwaczy. Głowica poszła do regeneracji natomiast mam do was pytanie w okolicach tego oringa uszczelniającego na korpusie pompowtryskiwacza widać ślady jak był on luźny i obijał się o gniazdo w głowicy. Czy taka wada dyskfalifikuje go całkowicie jeżeli chodzi o regeneracje? Czy to się nadaję jeszcze do regeneracji?
  • Poziom 34  
    Wyrobione gniazda i przytarte pompowtryskiwacze z jednej strony to objaw normalny, "wada fabryczna PD". Wrzuć zdjęcie pompek, ale raczej długo jeszcze na nich pojeździsz po tulejowaniu gniazd.
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Przy znacznym przebiegu takie ślady to norma, pompowtryski możesz śmiało regenerować, po poskładaniu, luzy ustaw na 180-200 stopni, auto zacznie normalnie pracować i dostanie kopa.
  • Poziom 13  
    Właśnie odebrałem przesyłkę po regeneracji. Regenerację przeprowadziłem w serwisie ASO Bosch Service w Stalowej Woli. Łączny koszt sprawdzenia i regeneracji oraz wyczyszczenia 4 szt. pompowtryskiwaczy to 1790 zł razem z przesyłką. Regeneracji wymagał jeden pompowtrysk w którym wymieniona została końcówka pompowtrysku. Reszcie wystarczyło czyszczenie i regulacja. Dają gwarancję jednego roku bez limitu kilometrów. Jutro zabieram głowice do regeneracji i zobaczymy jak to będzie chodzić po regeneracji i poskładaniu. Mam nadzieję, że dobrze.
  • Poziom 13  
    Witam. No i niestety ale sytuacja nie wygląda za ciekawie. Głowica i pompowtryskiwacze zostały zamontowane jednak samochód nie odpala. Po dokładniejszym sprawdzeniu okazuje się iż sterownik silnika wysterowuje pompowtryskiwacze jednak brakuje na zasilaniu pompowtryskiwaczy plusa. Pojawia się tylko minus od zasilania lecz brakuje stałego plusa. Może ktoś z was dysponuje schematami instalacji elektrycznej od silnika AVB ? Byłyby mi bardzo pomocne w chwili obecnej. Lub może ktoś z was wie czy ten plus idzie ze sterownika czy z jakiejś innej części instalacji ?
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Odpowietrzyłeś układ? Po montażu pompowtrysków, potrzeba co najmniej 2 minut kręcenia rozrusznikiem z przerwami.

    Błędy jakieś ECU zgłasza?

    Schemat AVB.
  • Poziom 13  
    Jedyny błąd jaki zgłasza ECU to błąd zaworu N75 zwarcie do masy lub przerwa. I się zgadza bo w chwili obecnej jest on odpięty. Innych błędów nie zgłasza. Stwierdziłem iż nie dochodzi plus na pompowtryskiwacze. Podczas kręcenia rozrusznikiem pojawia się minus czyli komputer podaje sterowanie na pompowtryski, natomiast brak jest plusa. Chciałem podać mu na krótko plusa ale bałem się, że narobię jeszcze większych szkód.

    EDIT: Tak układ był odpowietrzany. Nawet podaliśmy do dolotu trochę plaka. Na plaku odpala po czym jak się plak wypali to gaśnie. I dzięki za schemat bo w necie n ie tak łatwo o niego ;). Ze schematu wynika, że albo wiązka jest uszkodzona albo nie wychodzi napięcie ze sterownika z 114 pinu. Jutro dokładniej to zweryfikuje bo nie mam dzisiaj już dostępu do samochodu. Czy ktoś może wie czy ten plus powinien być stale obecny po włączeniu zapłonu, czy ma się pojawić dopiero w momencie kręcenia rozrusznikiem?
  • Moderator Samochody
    Nic tam nie podawaj na krótko.
  • Poziom 13  
    No właśnie dlatego nie podawałem ;). A mam pytanie czy ktoś z Was może wie czy ten plus na 114 pinie powinien się pojawić po włączeniu zapłonu czy dopiero w momencie kręcenia rozrusznikiem? Ewentualnie jeżeli się nie pojawia to co jeszcze można sprawdzić. Na chwilę obecną jedyne co mogłem zweryfikować bez schematu do zasilanie "+" do ECU na pinie 1 oraz 2 bo tyle pamiętałem że tam ma być "+" i to się zgadza.
  • Moderator Samochody
    Z tego co pamiętam, wtryski mają wspólna masę, a sterowane są potencjałem dodatnim. Pamiętaj też o tym że są to przewody wykonawczo pomiarowe.
  • Poziom 13  
    Hmm to z dzisiejszych pomiarów w takim razie wyszły mi jakieś głupoty. Po podłączeniu miernika i przy próbie odpalenia samochodu na każdym pompowtryskiwaczu miałem impulsy ale masy (względem plusa od aku). Natomiast na 2 przewodzie nie miałem plusa.
  • Moderator Samochody
    Nie koniecznie to może być do przemierzenia.

    Jeśli odepniesz wtyczkę to impulsów brak.

    Jedyna słuszna metoda, to układ spięty, pomiar oscyloskopem sygnału sterującego oraz ewentualnie prądu.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Jeżeli nie masz błędu usterki elektryczne w obwodzie PD, szukaj problemu gdzie indziej.

    Załóż bezbarwny wąż miedzy powrót tandem pompy a filtr paliwa, i zobacz co wraca z głowicy.
  • Poziom 13  
    Dzięki za info ;). Ok przekaże to jutro do mechanika. Powiem tak, że już mi ręce opadają ;(. Powoli odnoszę wrażenie, że już sami nie wiedzą co robić ani czego się czepiać. Fakt jest jeden samochód przed naprawą chodził. Co prawda źle ale chodził. Po złożeniu wszystkiego do kupy po regeneracji pompowtryskiwaczy niestety już nie odpalił.

    EDIT: Problem rozwiązany :). Zmieniłem mechanika i samochód po 2 godzinach zapalił. Prawdopodobnie problemem był gdzieś uszkodzony przewód, przez co sterownik skrzyni biegów nie miał informacji o prędkości obrotowej silnika. :)