Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Re: FIAT MAREA WEEKEND 2.0, 20v '97 - Nie odpala po wymianie rozrządu w ASO

28 Lis 2015 12:05 1416 11
  • Poziom 9  
    Witam
    samochód osobowy

    marka Fiat
    model Marea Weekend 2.0 20V 147KM
    wyprodukowany 1997
    kraj Włochy

    Pojemność skokowa
    1998 cm3

    Typ silnika
    benzynowy
    Moc silnika
    147 KM przy 6100 obr/min

    Maksymalny moment obrotowy
    186 Nm przy 4500 obr/min



    Umiejscowienie wałka rozrządu
    DOHC
    Liczba cylindrów
    5
    Układ cylindrów
    rzędowy
    Liczba zaworów
    20
    Stopień sprężania
    10,0 : 1 : 1
    Średnica cylindra × skok tłoka
    82 x 75,6 mm
    Typ wtrysku
    wielopunktowy (MPI)

    zostawiłem samochód w serwisie ASO do wymiany rozrządu.

    odebrałem samochód, odpalił wszystko niby ok przejechałem nim około 1 km samochód podczas jazdy zgasł i nie można go uruchomić więc zwróciłem samochód w ramach reklamacji.

    zostawiłem samochód w serwisie ASO stoi już 3 tygodnie cały czas na warsztacie chodzę i sprawdzam czy robią ,no i robią cały czas. marea odpali na chwilę i zaraz gaśnie.
    wyskakuję błąd czujnika fazy mimo że czujnik został wymieniony na nowy oryginalny , po skasowaniu błędu i próbie odpalenia wyskakuję ten sam błąd .Po wymianie czujnika położenia wału odpali na minutę albo mniej i to samo.
    Jakieś pomysły .

    Dodam jeszcze że jak zmienią na stare czujniki to odpali i gaśnie ,znów zmiana na nowe i to samo odpali i gaśnie
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Wywalcz od nich auto zastępcze i jeździj. A z twoim niech się męczą. Pieniądze za to wzięli.
  • Poziom 9  
    No wzięli pieniądze ,a auto jak nie jeździ tak nie jeździ
    w poniedziałek do nich uderzę i odpiszę czy dali czy nie .
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Tutaj nie szukaj rozwiązania mechanicznego, bo tym mają się zająć tamci mechanicy. Zażądaj auta zastępczego, postrasz rzecznikiem praw konsumenta, bo pozbawiają Cię mobilności na dłuższy czas... Daj znać, co wywalczyłeś i czy mechanicy coś wywalczyli z autem.
  • Poziom 22  
    guciohere1 napisał:


    zostawiłem samochód w serwisie ASO do wymiany rozrządu.

    odebrałem samochód, odpalił wszystko niby ok przejechałem nim około 1 km samochód podczas jazdy zgasł i nie można go uruchomić więc zwróciłem samochód w ramach reklamacji.



    O ile pamiętam któryś z tych silników fiata fabrycznie nie ma klina blokującego dolne koło rozrządu z wałem głównym,i wystarczy nie dopilnować momentu dokręcenie śruby głównej lub poskładać to na zaolejonych elementach i rozrząd sam z siebie potrafi się przestawić-wiadomo: pozamiatane.

    Odpala on przynajmniej na minute czy tam dwie i najważniejsze czy nie wydaje jakichś niepokojących dźwięków?
  • Poziom 23  
    guciohere1 napisał:
    No wzięli pieniądze ,a auto jak nie jeździ tak nie jeździ
    w poniedziałek do nich uderzę i odpiszę czy dali czy nie .


    ASO
    wymiana rozrządu
    komputery serwisowe i fachowa obsługa
    auto po 1 km gaśnie i nie odpala
    a oni od 3 tygodni nie umieją odnaleźć przyczyny tak prozaicznej rzeczy mając to wszystko?

    to nie brzmi dobrze... wydaje mi się, że oni od 2 tygodni i 4 dni myślą, co zrobić żeby nie podnosić głowicy i nie popłynąć w koszta jak będzie tam rzeź.

    Czy ktoś mierzył stopień sprężania? Niech dadzą Ci wykres z pomiaru, to wiele powie co słychać u tłoków i zaworów. Obracali wałem ręcznie?
    Nie daj się na nic oczarować, co by się nie stało oni są od tego ubezpieczeni, żądaj kopii zlecenia/listy części z reklamacji.
  • Poziom 9  
    Witam
    Autko odebrałem w dniu wczorajszym z ASO ,na razie pali od razu bez problemów.

    co się okazało stan oleju w silniku był za duży , pomiędzy skrzynią a blokiem jest jakiś zawór ciśnienowo-przeciekowy oleju bardzo mała dziurka ,aby silnika nie rozwalić, i pod tym zaworem jest umiejscowiony czujnik położenia wału i olej kapał na czujnik położenia wału dla tego taka wariacja silnika .

    szkoda że dojrzeli to dopiero jak powiedziałem, że idę do rzecznika praw konsumentów.
  • Moderator Samochody
    guciohere1 napisał:
    olej kapał na czujnik położenia wału dla tego taka wariacja silnika

    Uwierzyłeś w to? Ten czujnik może pracować nawet zanurzony w oleju i nie będzie to miało na nic wpływu.
    Pomylić się każdy może, ale takie kłamstwa to już przegięcie.
  • Poziom 43  
    Hehe kabaret..... będzie pan zadowolony :)
  • Poziom 9  
    wiecie co wpadnę do nich i się spytam co zrobili na prawdę .i przytoczę twoje słowa ociz zobaczę co odpowiedzą
  • Pomocny post
    Poziom 31  
    Rozrząd przestawia się na zębach taki urok tego silnika i nie oni pierwsi mieli z tym problem. Trzeba sprawdzić jak zachowuje się napinacz paska rozrządu jak silnik pracuje. Jeżeli wariuje to długo nie pojeździsz. Nowy pasek trzeba założyć na duże koło rozrządu i sprawdzić czy zęby pokrywają się z dobrze z kołem na całym obwodzie. Są paski, których zęby pokrywają się dobrze tylko na 10 zębach a potem już jest źle i taki pasek będzie przestawiał rozrząd. Z tyłu silnika olej cieknie z zaślepki wałka wyrównoważającego. Ten silnik był montowanych do kilku fiatów i ma dwa rodzaje blokad do ustawiania rozrządu.
  • Poziom 9  
    Już wszystko wiem serwis ASO przyznał się do pomyłki dali małą rekompensatę w postaci darmowego ustawienia zbieżności kół orz darmowych badań technicznych pojazdu i powiedział,że w silnikach 2.0 20V trzeba napinacz dwukrotnie napiąć.

    instrukcja ustawiania rozrządu Fiat Marea weekend 2.0 20V 1997

    1. ustawiamy górna martwą pozycję tłoka pierwszego (czyli tłok pierwszy od rozrządu)
    2.zakładamy blokady wałków rozrządu
    3.założyć pasek na koło zębate rozrządu które znajduje się na wale
    4. założyć pasek na napinacz i resztę kół zębatych
    5. napiąć napinacz
    6. zakręcić wałem o 360 stopni ,ale nie rozrusznikiem tylko ręcznie
    7. ustawić ponownie napinacz w pozycji jakiej zaleca producent.

    pozycja 7 czemu dwukrotnie, jak przekręcisz wałem o 360 stopni napinacz nieco się luzuję i przy kręceniu rozrusznikiem rozrząd się przestawia o jeden ząb gdyż pasek przeskakuje. I nigdy silnik nie będzie chodził i takie są objawy tego