Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] seat cordoba 2003 1.4 dziwne zachowanie nawiewu/klimy

telkom89 28 Nov 2015 15:28 2757 6
  • #1
    telkom89
    Level 9  
    Witam

    Jakiś czas temu kupiłem żonie Cordobe z 2003e. Do tej pory auto zachowywało się w porządku poza jednym faktem. Nawiew pracuje generalnie jak chce. Po ustawieniu na dany poziom np 1 kreskę potrafi skakać obrotami od max do min (kreski się nie zmieniają na wyświetlaczu). Słychać również jak przerzuca powietrze miedzy klapami. Zdarza się też że nawiew w ogóle się nie włączy mimo ustawienia na full.

    Dziś podpiąłem vaga i oto błędy które się ukazały:



    Component and/or Version: CLIMAtronic PQ24 0201
    Software Coding: 0000000
    Work Shop Code: WSC 00000
    5 Faults Found:
    00710 - Defroster Flap Positioning Motor (V107)
    000 - - - Intermittent
    01272 - Positioning Motor for Central Flap (V70)
    000 - - - Intermittent
    01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71)
    000 - - - Intermittent
    01273 - Fresh Air Blower (V2)
    000 - - - Intermittent
    00792 - A/C Pressure Switch (F129)
    000 - - - Intermittent


    Po skasowaniu błędów wyskakiwał tylko jeden:

    Component and/or Version: CLIMAtronic PQ24 0201
    Software Coding: 0000000
    Work Shop Code: WSC 00000
    1 Fault Found:
    01273 - Fresh Air Blower (V2)
    000 - -

    Ktoś podpowie gdzie szukać przyczyny?
  • #2
    sebap
    Level 41  
    Wejdź w VAGu w klimatronik i zrób test wyjść.
  • #3
    MeChAtRoNiK2
    Level 11  
    Witam. Mam podobny problem po odpaleniu auta wentylator pracuje jakieś 2 min po czym wyłącza się. przy tym mryga wyświetlacz panelu climatronik w samochodzie seat ibiza 03r. Po diagnostyce takie błedy. :?:

    00710 - Defroster Flap Positioning Motor (V107)
    000 - -
    01272 - Positioning Motor for Central Flap (V70)
    000 - - - Intermittent
    01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71)
    000 - - - Intermittent
    01273 - Fresh Air Blower (V2)
    000 - -
    00792 - A/C Pressure Switch (F129)
    000 - - - Intermittent

    Po skasowaniu tak jak u kolegi pozostaje tylko jeden

    01273 - Fresh Air Blower (V2)
    000 - -

    Po przekręceniu potencjometrem od nawiewu wentylator ruszał na ułamek sekundy. Słyszałem że to może być problem z czujnikiem przepływu powietrza ale nie mam pojęcia gdzie się znajduje pewnie gdzieś zaraz przed lub za wentylatorem ale wolał bym się upewnić zanim rozgrzebie plastiki.
    Z góry dzięki za pomoc. Pozdrawiam

    Dodano po 4 [minuty]:

    Odnośnie testu da się odpalić tylko wentylator skraplacza klimy. VCDS' em :cry:
  • #4
    MeChAtRoNiK2
    Level 11  
    pomoże ktoś ???
  • #5
    Polon27
    Level 18  
    Witam. W związku z brakiem podania przez autora tematu rozwiązania problemu opiszę swój przypadek. Generalnie pacjent to Cordoba 6l, czyli taka Ibiza z kufrem, objawy pracy klimatronika identyczne jak u autora tematu, jedynie błedów miałem nieco mniej, a mianowicie 00710 (2c6 na klimatroniku) oraz 01273 (bodajże 4f9 na klimatroniku). O ile ten pierwszy to był u mnie od zawsze, to drugi pojawił się razem z tym cyrkiem z pracą dmuchawy. W związku z tym, że problem był z prędkościami dmuchawy, to zamówiłem w ciemno opornicę do silnika wentylatora za najmniejsze pieniądze jakie mogłem znaleźć (52zł). Nie jest to u nas rezystor, lecz opornica. Umożliwia ona płynną zmianę wartości napięcia zasilającego silnik od 3,65 V do 12 V według żądania klimatronika. Działanie, czyli wartość napięcia, można zaobserwować na kanale 8 na 2 pozycji w Vagu. Na 1 pozycji jest napięcie żądane, natomiast na drugiej mierzone. Jeżeli się rozjeżdża, to padła opornica. Wymiana to droga przez mękę, ale dało to rady zrobić przez schowek ( tak, te wszystkie metalowe wsporniki oraz dmuchawę trzeba było wyrywać na zewnątrz). Po montażu tej drugiej (nie napisze nowej bo taka nie była) nawiew bangla aż miło, tak jak dawniej.
    A, i jeszcze jedno. Miałem opornicę o kodzie 6Q1907521, ale można zamiast niej wpakować o kodzie takim samym ale z literkami A lub B na końcu ( u mnie chodzi B).
    Pozdrawiam i powodzenia.
  • #6
    telkom89
    Level 9  
    Witam ponownie i przepraszam za długą przerwę. Problem został u mnie rozwiązany w następujący sposób. W pierwszej kolejności wymieniłem panel klimatronica- poprawiło to tyle że wentylator zaczął się zawsze załączać. Kolejnym krokiem było wymienienie rezystora od nawiewu. Znajduje się on za schowkiem pasażera, a dostęp do niego jest przez filtr kabinowy. Po jego wymianie całość działa w miarę poprawnie. Zdarza się, że przy największych obrotach auto miesza klapami ale generalnie nawiew zawsze się załącza i w większej części użytkowania działa poprawnie.
  • #7
    telkom89
    Level 9  
    Witam ponownie i przepraszam za długą przerwę. Problem został u mnie rozwiązany w następujący sposób. W pierwszej kolejności wymieniłem panel klimatronica- poprawiło to tyle że wentylator zaczął się zawsze załączać. Kolejnym krokiem było wymienienie rezystora od nawiewu. Znajduje się on za schowkiem pasażera, a dostęp do niego jest przez filtr kabinowy. Po jego wymianie całość działa w miarę poprawnie. Zdarza się, że przy największych obrotach auto miesza klapami ale generalnie nawiew zawsze się załącza i w większej części użytkowania działa poprawnie.

    Dodano po 2 [godziny] 27 [minuty]:

    jak wyzej