Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 106 - Kierunkowskazy

11 Cze 2005 21:19 21071 25
  • Poziom 11  
    Witam!

    Od kilku dni mam problemy z kierunkami w moim autku tzn. nie mrugaja tylko swieca swiatlem ciaglym. Za ktoryms z kolei ich wlaczeniem zdarza im sie zaczac mrugac, ale zwykle szybko sie dlawia. Podejrzewam przerywacz, jednak przekopalem posiadane ksiazki na temat elektryki w 106 i nie znalazlem opisu gdzie i jak sie do niego dostac, oraz jak go wymienic. Jesli mieliscie do czynienia z wymiana przerywacza w Pugu 106 podzielcie sie doswiadczeniami.

    Z powazaniem JA
  • Poziom 34  
    Przerywacz wyglądem przypomina przekażnik, najczęściej można go znaleść w sprzynce bezpieczników. Oprócz tego że w czsie pracy stuka w rytm pracy kierunkowskazów to poznasz go po tym że na obudowie pisze 21W x .
  • Poziom 28  
    przerywacz na 100% do wymiany może być z dowolnej marki auta byle miał te same oznaczenia wyprowadzeń
  • Poziom 19  
    Mała czarna kostka z numerami styków 31 49 49a
  • Poziom 25  
    Szara 3 pinowa kostka w okolicach bezpieczników.
  • Poziom 11  
    Skubance schowali te przekazniki tak by jak najtrudniej sie mozna bylo do nich dostac (trza sie prawie polozyc by je zobaczyc). Ale wyskubalem dzwonca. Udalo mi sie wlaczyc kierunkowskaz by mrugal i wyczulem ktory z przekaznikow tyka. U mnie to byla czarna kostka z 3 stykami. Zdjalem z niej obudowe i dopatrzylem ze styk jest juz nieco zasniedzialy. Wzialem wiec papier scierny i sczyscilem ile moglem. Poki co kierunki dzialaja jak nowe.

    Dzieki za wspolprace.

    Z powazaniem JA
  • Poziom 10  
    Witam. Czy jest ktoś w stanie udzielić mi informacji jaki konkretnie model przekaźnika kierunkowskazów jest stosowany w peugeocie 106?

    Pozdrawiam!
  • Poziom 31  
    Oto oryginał z mojego auta:

    Peugeot 106 - Kierunkowskazy Peugeot 106 - Kierunkowskazy Peugeot 106 - Kierunkowskazy

    Myślę że pomogłem.
  • Poziom 9  
    Witam,
    Również prosze o pomoc w temacie kierunkowskazów w Peugeot 106 (99 rok). Moj problem jest troche inny. Czasami (coraz czesciej) po właczeniu kierunkowskazu przerywacz zaczyna pracowac z ogromną częstotliwością (słychac ciągły terkot) oczywiście żadna żarówka w tym czasie się nie świeci. Dzieje sie to niezaleznie od kierunku lewy/prawy. Wymieniłem przerywacz ale problem pozostał. Po jakimś czasie wszystko wraca do normy a potem znów to samo.
    Co to może być?

    Jarek
  • Poziom 28  
    Witam dosc czeste w 106 wymien przelacznik kierunkowskazow bo sie konczy.Pozdrawiam
  • Poziom 9  
    dzieki za info. Sprobuje na poczatek rozebrac go i wyczyscic rozglądając sie równoczesnie za innym na wymianę
  • Poziom 31  
    Przełącznik się nie kończy, tam są styki tak grube, że chyba przeżyją auto. Czyszczenie powinno pomóc.
    Na zdjęciu wnętrze tego przełącznika:
    Peugeot 106 - Kierunkowskazy
  • Poziom 9  
    super
    wielkie dzieki za zdjęcie
    Dzis walcze w garażu :)
  • Poziom 9  
    Witam ponownie
    Powalczyłem ale bez skutku :( Przełącznik wyjąłem, rozebrałem, wyczyściłem. Niestety dziś sytuacja się powtórzyła jednak mam nowe fakty. Gdy przerywacz zaczyna szybko pykać, włączyłem awaryjne. Zadziałały poprawnie a po ich wyłączeniu kierunkowskaz działał właściwie. Potem sprawdziłem, że nawet włączenie awaryjnych nie było konieczne aby kierunkowskaz załapał - wystarczyło popukać w okolicach wyłącznika awaryjnych na środkowej konsoli. Zatem muszę dobrać się do wyłącznika awaryjnych. I tu pytanie - czy trzeba zdemontować cały panel deski, czy tylko jakich fragment(od radia w dół)? Ktoś ma doświadczenie? Przypominam - Peugeot 106 (99 rok)
  • Poziom 31  
    Nie pamiętam dokładnie, ale zdaje się że wystarczy zdjąć pokrętło dmuchawy, pod nim jest śrubka, wykręcić i zdjąć panel regulacji nawiewu. Tam już się dostaniesz do tego wyłącznika.
  • Poziom 10  
    Witam! :)
    Wyszedłem z założenia, że lepiej będzie, gdy napiszę tutaj zamiast zakładać nowy temat, bo moja usterka jest bardzo bliska temu, co powyżej.

    Z tą tylko różnicą, że chodzi o prawy kierunkowskaz boczny. Objawów w kabinie nie daje się odczuć, wskaźnik na tablicy rozdzielczej miga normalnie, pracę przerywacza też słychać normalnie, po prostu ów kierunkowskaz nie pracuje w ogóle. Żarówkę sprawdzałem, gdzie indziej działa bez zarzutu. Pogrzebałem też w wyżej wymienianym przerywaczu od kierunków, ale nie pomogło. Co więcej, kierunkowskaz tylni i przedni po prawej stronie działają bez zarzutów.

    Zastanawiam się, czy może to być wina przełącznika przy kolumnie kierowcy skoro pozostałe działają bez zarzutu?

    Próbowałem dojść po schematach, w czym mógłbym zacząć grzebać ale z elektroniki jestem zielony więc poszukiwania spełzły na niczym. Tak czy siak, załączam schematy kierunkowskazów dołączone do samochodu. Może to jakoś pomoże mnie nakierować, czy dalej powinienem szukać pod skrzynką z bezpiecznikami czy może wina leży bezpośrednio przy kierunkowskazie.

    Peugeot 106 - Kierunkowskazy Peugeot 106 - Kierunkowskazy

    Serdecznie dziękuję za wszelką pomoc i pozdrawiam! :)
  • Poziom 23  
    Kolego szukaj przerwy w przewodach do bocznego kierunku.
  • Poziom 10  
    Kolego a może orientujesz się dokładniej, czy kable od bocznego kierunku będą się znajdować gdzieś pod deską rozdzielczą czy raczej powinienem ich szukać pod maską?
  • Poziom 39  
    Pod maską szukaj. Idź za wiązka od lampki. Sprawdź sama lampkę.
  • Poziom 10  
    Witam
    Miałem podobny problem z szybką częstotliwością działania przekaźnika od kierunkowskazów (coś jakby trzeszczenie). Po włączeniu kierunkowskazu słychać było tylko trzeszczenie a kierunkowskaz nie działał, z kolei awaryjne działały dobrze. Wystarczyło wtedy lekko dotknąć przycisku od awaryjnych i kierunkowskaz działał prawidłowo. Przyczyną oczywiście był włącznik świateł awaryjnych jak podpowiada kolega jarek.wojcik. Można go rozebrać. Wystarczy ściągnąć górny korpus (pociągając go mocno do siebie) i za pomocą dwóch małych śrubokrętów podważyć i wyciągnąć środkowy biały mechanizm. W nim są takie małe styki w postaci powyginanych blaszek. Wyczyściłem je i po rozginałem żeby lepiej stykały. Teraz kierunki działają bez zastrzeżeń :D
  • Poziom 2  
    witam, miałem podobną sytuacje jak kolega wyżej. Wystarczyło przytrzymać przełącznik awaryjnych i kierunkowskazy spowrotem działały normalnie. Niestety te dobre czasy się skończyły i przełącznik całkiem padł. Rozebrałem, przeczyściłem, odgiąłem blaszki ale nic nie dało. Potrzebuje dzisiaj ruszyć w trasę i mam pytanie czy ktoś z Was orientuje się czy można się szarpnąć na jakieś połączenia na krótko w kostce przełącznika awaryjnych, żeby tylko kierunkowskazy działały? Jeśli tak to które z 8 styków spiąć ze sobą?
  • Poziom 31  
    Można ale które kable to już nie pamiętam. Nawet nie mam jak sprawdzić bo auto pożyczyłem. Ale to sprawdzisz sam drogą pomiarów i prób na tym przełączniku.
  • Poziom 2  
    kontynuuje wątek:

    W mojej 106 jest tak:
    - na włączonych swiatłach (mijania, czy postojowych) kierunki nie działaja, awaryjne rowniez
    - na wylaczonych kierunki działaja, awaryjne raz pierdza, a raz dzialaja.

    Wymienilem przerywacz i przełacznik kierunkowskazu - bez zmian.

    Nie dobierałem sie jeszcze do awaryjnych, ale poza tym elementem nie mam innych podejzanych.

    Moze macie jeszcze jakies inne sugestie?

    pozdrawiam,
    K
  • Poziom 31  
    Swiatła mijania czy postojowe nie mają nic wspólnego z kierunkami. Szukaj, albo w instalacji (luzy na łączach lub bród) albo w przełączniku awaryjnych.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Masy na lampach!
  • Poziom 2  
    Masy na lampach! Jest to jakis pomysl.
    Niestety to juz mnie przerasta, bo nie znam sie na elektryce.
    Wstyd sie przyznac, ale to smutna prawda

    Spróbuje to jakos sprawdzic..

    pozdrawiam,

    k