Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat Toledo 1,6 16V - Wypadanie zapłonów, sonda lambda.

28 Lis 2015 17:29 4452 25
  • Poziom 38  
    Witam.
    Koledzy mam zagwozdkę z autem jak w temacie.
    Świece, kable, cewka wszystko nowe.
    Auto na biegu jałowym chodzi idealnie.
    Wystarczy się trochę przejechać i nagle chodzi jak kosiarka.
    Błędy jakie się pojawiają to:
    P0300 Wykryta przerwa zapłonu - któryś lub wiele cylindrów
    P0301 Cylinder 1 wykryta przerwa w zapłonie
    P0304 Cylinder 4 wykryta przerwa w zapłonie
    P1190 Lambda sonda / napięcie odniesienia błędny sygnał
    P1348 Cewka zapłonowa stopień końcowy mocy 1 otwarty obwód elektryczny
    i nieraz
    P1349 Cewka zapłonowa stopień końcowy mocy 2 otwarty obwód elektryczny
    Obstawiam uszkodzony ECU, jednak czy uszkodzona sonda może powodować wypadanie zapłonów ? Pytam ponieważ ten błąd nieraz potrafi pojawić się przy pracy na biegu jałowym.
    Wiązka oczywiście przedzwoniona i sprawna.
  • Moderator Samochody
    Rozumiem, że to wszystko wymienione na okoliczność tego wypadania zapłonów?
    Bo po objawach ja osobiście bym cewke proponował podmienić.
  • Poziom 38  
    Tak właśnie to wszystko już wymienione z tego powodu, nawet cewka specjalnie wymieniona na magneti marelli. Trochę mnie co prawda kusi by cewkę wymienić jeszcze raz ale nie mam żadnej na podkładkę.
  • Moderator Samochody
    Magneti marelli to raczej szału niema z jakością, niema tak, że problem występuje po prostu po gwałtownym obciążeniu silnika?
  • Poziom 38  
    W sumie może być i tak, nie zwróciłem uwagi ale bardzo bardzo możliwe że wtedy.
    Męczy mnie jeszcze trochę błąd tej lambdy.
  • Poziom 33  
    Lambda nic do tego nie ma.
  • Moderator Samochody
    janusz2008 napisał:
    Lambda nic do tego nie ma.


    Będzie ją zgłaszać jak wypadają zapłony, albo zubaża mieszankę i też zapłony mogą wypadać?
  • Poziom 38  
    Kolega @szymitsu21 chyba ma jakiś pomysł ponieważ faktycznie chyba to się dzieje po nagłym przyśpieszeniu - obciążeniu silnika, może się podzieli swoją diagnozą - pomysłem.
  • Moderator Samochody
    Nie zostaje Ci nic jak podmienić cewkę na inną pewną.
  • Poziom 38  
    Ok będę szukał cewki na podmiankę i spróbuje jeszcze jazdy z odpiętą sondą.
  • Moderator Samochody
    Nie odpinaj sondy.

    Szymitsu może mieć racje, 1-4 wypada zapłon, czyli jedna para słabsza.
  • Poziom 38  
    No rozumiem faktycznie może być że i nowa cewka trefna. W poniedziałek postaram się coś wykombinować.
  • Poziom 38  
    Był, ale instalacja zdemontowana. Myślisz o nadpalonych zaworach czy o puszczaniu gazu przez wtryski ?
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Myślę nad tym, czy sygnał do centralki od gazu nie był wpięty w sterowanie cewki na tej parze cylindrów.
  • Poziom 38  
    Aż sprawdzę z ciekawości czy są ślady, w sumie centralka gazu mogła uszkodzić sterowanie tą parą w ECU silnika. A tak z ciekawości miałeś przypadek uszkodzonej centralki gazu która by tak bruździła w sterowaniu cewką ?
  • Moderator Samochody
    Nagminnie wymienia się cewki i odcina gazownie z zaleceniem wpięcia gdzie indziej u gazownika w sporej ilości aut, zwłaszcza starszych.
  • Poziom 38  
    No ale i tak się wepnie w ten przewód, aż takie jakieś zakłócenia mogą być dy wpięty jest przy cewce ?
  • Poziom 33  
    Dla pojętych piszę skrótami, lambda mierzy usterkę sama nie jest przyczyną.
  • Moderator Samochody
    janusz2008 napisał:
    Dla pojętych piszę skrótami, lambda mierzy usterkę sama nie jest przyczyną.


    Zdziwił byś się, oczywiście bardzo możliwe, że w tym przypadku tak jest ale nie koniecznie.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Moderator Samochody
    spinacz napisał:
    No ale i tak się wepnie w ten przewód, aż takie jakieś zakłócenia mogą być dy wpięty jest przy cewce ?


    Nie chodzi o zakłócenia, masz sztuczne obciążenie na tej linii że strony centrali od gazu, co wydłuża impuls na cewkę i przegrzewa i uszkadza.

    Na oscyloskopie ładnie widać jak że szpilki robi się balonik...
  • Poziom 38  
    Ok rozumie, że sygnał sterujący jest zniekształcony wykańcza cewkę, jednak pytanie jeśli by chciał by instalacja gazowa działała gdzie w takim razie się w piąć z sygnałem dla centralki gazu ? Wystarczy wpiąć się bliżej ECU czy może są jakieś układy pośredniczące ?
  • Moderator Samochody
    Masz tam prawdopodobnie wyjście z ECU na obrotomierz. Napisz dokładnie o jakie auto i silnik chodzi.
  • Poziom 38  
    No zgadza się jest wyjście na obrotomierz. Seat Toledo 2002 1,6 16V silnik AUS. Dopytuję się z ciekawości ponieważ w aucie jest zdemontowana instalacja gazowa a właściciel kupił go już z taką wadą. Ale możliwe że zdemontowano gaz po wymianie cewki i tą też uwaliło.
  • Poziom 38  
    Więc problem rozwiązany i faktycznie musiała to być przyczyna wpięcia sterownika gazu.
    Cewka wymieniona i autko chodzi bez zarzutów. Potwierdzono także że instalacja została zdemontowana dopiero po awarii na nowej cewce.
    Dziękuję za pomoc.